ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تقلب در محصولات غذايی در ایران بيداد می‌کند»

رسول کدخدايی، رئيس پژوهشکده علوم و صنايع غذايی گفت: «تقلب در مواد غذايی در کشور بيداد می‌کند و دستگاه‌های نظارتی نظارت لازم را نمی‌توانند انجام دهند.»

رسول کدخدايی، رئيس پژوهشکده علوم و صنايع غذايی گفت: «تقلب در مواد غذايی در کشور بيداد می‌کند و دستگاه‌های نظارتی نظارت لازم را نمی‌توانند انجام دهند.»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، رسول کدخدايی که در یک نشست خبری سخن می‌گفت ضمن بیان این موضوع افزود بسیاری از آلاينده‌ها، بقايای دارويی، فلزات سنگين، کودها، سموم دفع آفات و آنتی‌بيوتيکها در چرخه توليد در محصولات غذايی باقی می‌مانند و به سلامتی افراد صدمات زيادی وارد می‌کنند.

رئيس پژوهشکده علوم و صنايع غذايی گفت: «آسيب به سلامتی افراد در نسل‌های بعدی آن‌ها ورود می‌کند و کودکانی با ضريب هوشی پايين و مبتلا به بيماری‌های مختلف در آينده به دنيا می‌آيند.»

به‌گفته وی امنيت غذايی يک از مباحث استراتژيک کشورهاست که در ایران متولی مشخصی ندارد.

کدخدایی همچنین ضريب خودکفايی ایران در برخی محصولات و کالاهای استراتژيک را «بسيار پايين» دانست و افزود: «ضريب خودکفايی ما در دانه‌های روغنی ۷درصد است و اين به آن معنا است که بيش از ۹۰درصد نياز خود به اين مواد را از خارج از کشور وارد می‌کنيم. همچنين نيمی از ۱۲تا ۱۴ميليون تن گندم مورد نياز کشور و ۵۰درصد قند وشکر از خارج تأمين می‌کنيم.»

رئيس پژوهشکده علوم و صنايع غذايی میزان ضايعات غذايی در ایران را نیز زیاد عنوان کرد و گفت: «ضايعات غذايی در کشور ما بيداد می‌کند، ۵۰درصد از ميوه‌جات و صيفی‌جات و حدود ۱۵درصد از گندم و خشکبار توليد شده در کشور در چرخه توليد تا مصرف از بين می‌رود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mehrda

    هدف نابودیه نژاد آریاست

  • ESI

    قابل توجه .آغ رکورد زن .

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 59

    […] تقلب در محصولات غذایی در ایران بیداد می‌ کند رادیو زمانه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ رسول کدخدایی، رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: تقلب در مواد غذایی در کشور بیداد می‌ کند و دستگاه‌ های نظارتی نظارت لازم را نمی ‌توانند انجام دهند. […]