ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سومین مورد از مداوای بیماری «ابولا» در بریتانیا

پس از مداوای یک پزشک و یک پرستار آمریکایی مبتلا به ویروس «ابولا»، با استفاده از داروی «ZMapp»، یک پرستار بریتانیایی نیز با همین روش مداوا شد.

یک شهروند بریتانیایی که در سیرالئون آلوده به ویروس «ابولا» شده بود، پس از ۱۰ روز بستری شدن در بیمارستان سلطنتی لندن با کمک داروی «ZMapp» مداوا شد و این بیمارستان را ترک کرد.

سازمان پزشکان بدون مرز از واکنش کشورهای جهان برای مقابله با بیماری «ابولا» در آفریقا انتقاد کرد

به‌گزارش رویترز، ویلیام پولی، ۲۹ ساله، یک پرستار داوطلب در سیرالئون بود که مبتلا به ویروس «ابولا» شد.

بیمارستان سلطنتی لندن اعلام کرد که مداوای ویلیام پولی با موفقیت انجام شده است.

بیماری «ابولا» در ماه فوریه در گینه شیوع پیدا کرد و تاکنون جان بیش از یک هزار و ۵۵۰ نفر را در غرب آفریقا گرفته است.

ویلیام پولی به رسانه‌ها گفت: «من بخت بسیاری داشتم. قبل از هر چیز به‌دلیل سطح مراقبتی که از من شد و این مراقبت به‌رغم تلاش‌های سازمان‌های متعدد هیچ مشابهتی با آنچه مردم مبتلا به این بیماری در غرب آفریقا از سر می‌گذارنند، ندارد.»

این پرستار جوان بخت دیگر خود را آن دانست که علائم بیماری «ابولا» در وی در حد خطرناکی قرار نداشت.

داروی «ZMapp» که تولید شرکت Mapp Biopharmaceutical در سن دیه‌گوی آمریکاست در حال حاضر برای مداوای بیماری «ابولا» به‌کار می‌رود و در حال توسعه است.

این دارو که توسط یک تیم تحقیقاتی کانادایی و آمریکایی به‌طورمشترک تهیه شده، از ماه اوت ۲۰۱۴ بر انسان‌ها آزمایش شده است. پیش از همه‌گیری «ابولا» در قاره آفریقا، داروی ZMappتنها بر ۱۸ میمون مورد آزمایش قرار گرفته بود که در این آزمایش موفقیت صددرصدی داشت و همه میمون‌ها درمان شدند.

پیش از ویلیام پولی، کنت برانتلی، پزشک آمریکایی و نانسی رایتبول، پرستار آمریکایی همکار او، نخستین کسانی بودند که داروی ZMappرا دریافت کردند و مداوا شدند. آن‌ها در کشور آفریقایی لیبریا شاغل بودند و به‌هنگام درمان مبتلایان به «ابولا» در این کشور به این بیماری دچار شدند.

روز سه‌شنبه دوم سپتامبر / ۱۰ شهريورماه سازمان پزشکان بدون مرز از واکنش کشورهای جهان برای مقابله با بیماری «ابولا» در آفریقا انتقاد کرد و در بیانیه‌ای گفت: «واکنش جهانی به شيوع اين بيماری تاکنون از نظر کاربرد توانايی‌هايی که به‌طور عمده در اختيار نيروهای مسلح است، ناکافی بوده است.»

این سازمان تأکيد کرد: «دولت‌ها برای مقابله با شيوع "ابولا" بايد به اعزام تيم‌های پزشکی نظامی و استفاده از توانايی‌های ویژه‌ ارتش‌های خود، اقدام کنند.»

به‌گفته پزشکان بدون مرز، کشورهای جهان از غرب آفريقا روی گردانده‌‌اند تا به اين وسيله خطر ورود «ابولا» به درون مرزهايشان را کاهش دهند.

دست‌کم سه هزار نفر به ويروس «ابولا» مبتلا شده‌اند اما سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که شمار مبتلايان می‌تواند به بيش از ۲۰ هزار نفر برسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.