ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم دو سال حبس تعلیقی کامیار فکور به اجرا گذاشته شد

این حکم در حالی به اجرا درآمده است که دو روز پیش حکم هشت ماه زندان کامیار فکور به پایان رسیده بود و او باید مشمول آزادی می‌شد.

با پایان محکومیت هشت ماهه کامیار فکور، روزنامه‌نگار، هنرمند حامی کارگران و زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار، حکم دو سال زندان تعلیقی که پیش‌تر دریافت کرده بود، به اجرا گذاشته شد. به این ترتیب، این روزنامه‌نگار و فعال کارگری که قرار بود چهار آذرماه با پایان محکومیت از زندان آزاد شود، همچنان در زندان است.

عرفان کرم‌ویسی، وکیل مدافع کامیار فکور و سرونار احمدی نیز در ایکس (توییتر سابق) نوشت که شعبه نهم دیوان عالی کشور به دلیل منطبق ندانستن تقاضای اعاده دادرسی با هیچ‌کدام از بندهای ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری، این درخواست را رد کرده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

کامیار فکور مرداد ماه ۱۴۰۱ به اتهام «نشر اکاذیب» و «تبلیغ علیه نظام»، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری جمعا به سه سال زندان محکوم شده بود. این حکم بعدا به دو سال حبس تعلیقی کاهش یافت.

کامیار فکور و همسرش سروناز احمدی در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۱، در حالی که تنها نزدیک به سه هفته از ازدواج‌ آنها گذشته بود، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شدند. این دو شهروند یک ماه در بازداشت وزارت اطلاعات بودند و در سلول انفرادی نگهداری شدند.

سروناز احمدی سال گذشته در دادگاه بدوی با دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن امنیت ملی» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی به اشد مجازات، یعنی ۶ سال زندان محکوم شد و از جمله مصادیق اتهامی او کار با کودکان کار به عنوان مددکار اجتماعی و آموزش به آن‌ها بود.

این فعال حقوق کودکان و مددکار اجتماعی نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به سه سال و شش ماه حبس محکوم شد.

کامیار فکور به همراه جعفر ابراهیمی، عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، صبح یک‌شنبه ۱۲ شهریورماه سال جاری بدون اعلام قبلی از زندان اوین به زندان قزل‌حصار کرج تبعید کردند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.