ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"يک زن و مرد در آستانه اجرای حکم سنگسار قرار دارند"

خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر

خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران (هرانا) اعلام کرد، زهرا پورساعی و علی ساعی باشسيز، در سال ۹۱ خورشيدی، در دادگاه کيفری استان آذربايجان‌ شرقی به اتهام "زنای محصن و محصنه" به مجازات سنگسار محکوم شده‌اند.

به‌گفته نقی محمودی، فعال حقوق بشر، وکلای متهمان به دادنامه‌ صادره اعتراض کرده‌اند و رسيدگی به اعتراض‌ آن‌ها به ديوان عالی کشور فرستاده شده اما ديوان عالی کشور اعتراض را وارد ندانسته و حکم را قطعی کرده است.

در متن حکم ديوان عالی کشور آمده است که اين حکم بر اساس اظهارات متهمان و مطلعان و همچنين فيلم تهيه شده در مورد رابطه‌ متهمان و آن‌چه که "انعکاس واضح ارتکاب عمل زنا با ميل و رغبت طرفين و تصريح اعضای دادگاه مبنی بر مشاهده‌ فيلم" عنوان شده، تأييد می‌شود.

اين حکم قطعی، در روز ۲۶ آذرماه ۱۳۹۱ به متهمان در زندان مرکزی تبريز ابلاغ شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • anonymous

    اگر با میل و رغبت طرفین بوده پس دیگر چرا سنگسار شوند؟؟  بابا ول کنید مردم را.  

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشر زنان ـ شماره 10 ـ 30 مرداد 1392

    [...] “یک زن و مرد در آستانه اجرای حکم سنگسار قرار دارند” رادیو زمانه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ اعلام کرد، زهرا پورساعی و علی ساعی باشسیز، در سال ۹۱ خورشیدی، در دادگاه کیفری استان آذربایجان‌ شرقی به اتهام “زنای محصن و محصنه” به مجازات سنگسار محکوم شده‌اند. به‌گفته نقی محمودی، فعال حقوق بشر، وکلای متهمان به دادنامه‌ صادره اعتراض کرده‌اند و رسیدگی به اعتراض‌ آن‌ها به دیوان عالی کشور فرستاده شده اما دیوان عالی کشور اعتراض را وارد ندانسته و حکم را قطعی کرده است. [...]