ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل از توقیف میلیون‌ها دلار رمزارز سپاه و حزب‌الله لبنان خبر داد

این خبر پس از آن منتشر شد که حماس اعلام کرد دیگر از بیت کوین استفاده نخواهد کرد و نظارت بر تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، از جمله توسط ایالات متحده هم بیشتر شد.

اسرائیل روز سه شنبه گفت که مقادیر قابل‌توجهی ارز دیجیتال مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان را توقیف کرده است. این یک تحول قابل توجه در نحوه استفاده دولت‌ها و گروه‌های مسلح از دارایی‌های مجازی است.

یواو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز سه‌شنبه گفت که اسرائیل چند روز پیش میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال از کیف پول‌های دیجیتالی که توسط نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و متحد لبنانی آن استفاده می‌شد، کشف و ضبط کرده است. گالانت دستور توقیف کیف پول‌های ارزهای دیجیتال مربوطه و تحویل وجوه به دولت اسرائیل را صادر کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، اطلاعات نظامی و پلیس اسرائیل در این عملیات شرکت داشتند.

گالانت در کنفرانسی که دفتر ملی مبارزه با تأمین مالی تروریسم وزارت دفاع این کشور برگزار کرد، گفت که این رمز‌ارزها برای «توسعه تروریسم» استفاده می‌شد و این توقیف اولین مورد از این نوع در اسرائیل است.

چند روز پیش، یک عملیات گسترده و بی‌سابقه در اسرائیل برای انسداد مسیرهای تأمین مالی با ارزهای دیجیتال گروه‌هایی که دولت این کشور آن‌ها را تروریستی می‌خواند، به پایان رسید.

این اولین رویداد این‌چنینی در مقیاس بزرگ است که در آن نیروهای امنیتی اسرائیل نظارتشان را بر حوزه رمز‌ارزها و نحوه استفاده آن‌ها در رابطه مالی سپاه قدس با گروه‌های شبه‌نظامی در خاورمیانه گسترش می‌دهند. تایمز اسرائیل در گزارشش از این رویداد نوشته میلیون‌ها دلاری رمز‌ارزی که توقیف شد قرار بود به دست «عناصر تروریست» برسد.

این رویداد اهمیت فزاینده استفاده از ارز دیجیتال برای بازیگران منطقه‌ای و به کارگیری آن برای بر هم زدن توازن قدرت را نشان می‌دهد.

در ماه مه، رویترز گزارش داد که اسرائیل از سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۰۰ حساب را در پلتفرم رمزنگاری بایننس، از جمله دو حساب مرتبط با دولت اسلامی و سایر حساب‌های مرتبط با نهادهای فلسطینی مرتبط با حماس، توقیف کرده است.

دولت ایران قبلاً هم از تمایل خودش برای استفاده از ارزهای دیجیتال در مبادلات بین‌المللی سخن گفته بود. در مرداد ماه سال گذشته، خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران گزارش داد که ایران برای اولین بار با استفاده از ارز دیجیتال سفارش واردات انجام داده است.

رژیم ایران و متحدانش زیر تحریم‌های غرب هستند و از استفاده از بخش عمده‌ای از سیستم مالی جهانی منع شده‌اند. این شامل ممنوعیت استفاده ایران از سیستم پیام‌رسان مالی بین‌المللی سوئیفت است که برای نقل و انتقالات بانکی استفاده می‌شود. بنابراین، رمزارز برای ایران و سایر گروه‌های تحریم‌‌شده جذاب است زیرا نسبتاً در دسترس است و ردیابی آن دشوارتر است.

با این حال، اخیراً دولت‌ها نظارتشان بر ارزهای دیجیتال را توسعه داده‌اند. به عنوان مثال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در این ماه اعلام کرد که از پلتفرم رمزنگاری محبوب Coinbase به اتهام فعالیت به عنوان یک بورس اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرده است.

مقام‌های اسرائیلی هم به دنبال تنظیم دقیق‌تر مقررات در مورد نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال در اسرائیل هستند.

همزمان با توسعه نظارت دولت‌ها بر این حوزه، حماس به ویژه در ماه آوریل اعلام کرد که استفاده از ارز دیجیتال محبوب بیت کوین را برای تأمین مالی گروهش متوقف خواهد کرد. به گزارش رویترز، گروه مسلح فلسطینی به افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از استفاده اعضایش از این ارز اشاره کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.