ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا ببرنژاد را به فاصله چند روز پس از آزادی موقت، دوباره بازداشت کردند

فعالان حقوق بشر در ایران از بازداشت دوباره رضا ببرنژاد، برادر مهدی ببرنژاد از کشته‌شدگان قیام ژینا در شهر قوچان خبر دادند. ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا) و کردپا به نقل از منابع خود گزارش کردند ماموران امنیتی رضا ببرنژاد را در منزل شخصی او بازداشت و به زندان قوچان منتقل کردند. ببرنژاد ۱۲ خرداد پس از ۱۲ روز بازداشت به قید وثیقه از زندان بیرون آمده بود. نیروهای امنیتی او را پس از انتشار یک مطلب در واکنش به سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی و همراهانش در ۳۱ اردیبهشت بازداشت کرده بودند. او برادر مهدی ببرنژاد است که ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ به دست نیروهای امنیتی در قوچان به قتل رسید.

حمیده زراعی را بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل کردند

یک منبع نزدیک به خانواده حمیده زراعی که در جریان خیزش زن، زندگی، آزادی بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بود، از بازداشت دوباره او پس از احضار به دادگاه انقلاب رشت خبر داد. این منبع مطلع گفت که حمیده زراعی ۱۶ خرداد پس از احضار به دادسرای انقلاب رشت بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شده است. زراعی پیش از این دو مرتبه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازداشت شده بود. نخستین بار او را در جریان خیزش زن، زندگی، آزادی بازداشت کردند. او بهمن همان سال از زندان بیرون آمد اما خرداد ۱۴۰۲ باردیگر زراعی را بازداشت کردند. دادگاه انقلاب او را به به یک سال حبس، دو سال تبعید به رشت، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال منع از حضور در فضای مجازی محکوم کرد. او پس از ۹ ماه حبس، اسفند ۱۴۰۲ از زندان بیرون آمد و بر اساس حکم دادگاه انقلاب دوره مجازات تبعید او در رشت آغاز شد. هرانا به نقل از منابع خود نوشت زراعی که به مراجعه مرتب به کلانتری گلسار رشت موظف شده بود، پس از آنکه فرمان رئیس کلانتری مبنی بر اجبار به چادر پوشیدن را نپذیرفت از حضور در کلانتری منع شد. به دنبال این منع که با گزارش کلانتری مبنی بر مراجعه‌نکردن او همراه بود، شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب رشت بار دیگر او را احضار و بازداشت کرد.

تعقیب قضایی حسین پاکدل برای انتشار مطلبی در مورد «مطبخ سیاست»

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه از تعقیب قضایی حسین پاکدل، مجری و بازیگر ایرانی خبر داد. میزان پنج‌شنبه ۱۷ خرداد بدون اشاره مستقیم به نام حسین پاکدل نوشت که «در پی انتشار مطلبی در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه، توهین و هتاکی، دادستانی تهران روز گذشته برای یک مجری، بازیگر پرونده قضایی تشکیل داد». حسین پاکدل روز چهارشنبه در استوری حساب کاربری‌اش در اینستاگرام متن کوتاهی نوشته بود و بدون نام بردن از مقام‌های جمهوری اسلامی نوشته بود که «مطبخ سیاست از مردان پخته، استیک لاستیک می‌سازد و از مردان پخمه، کتلت مخصوص رژیم.» حساسیت امنیتی در جمهوری اسلامی و تسری آن به دو غذای کتلت و استیک به دلیل مطالب طنزی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد نحوه کشته‌شدن قاسم سلیمانی و ابراهیم رئیسی منتشر کرده‌اند. مقام‌های قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی پس از کشته شدن قاسم سلیمانی چند پرونده قضایی برای افرادی تشکیل داده‌اند که در مورد «کتلت» و یا حتی آموزش ویدیویی پخت آن منتشر کرده بودند.

صدراعظم آلمان خواهان اخراج «مجرمان خارجی» از این کشور شد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پنج‌شنبه ۱۷ خرداد / ۶ ژوئن در بوندستاگ، پارلمان این کشور با اشاره به حمله یک اسلام‌گرای افراطی در شهر مانهایم آلمان که در آن یک افسر پلیس کشته شد، گفت «این جنایتکاران باید اخراج شوند حتی اگر از افغانستان یا سوریه آمده باشند». وزارت کشور آلمان به‌دنبال راه‌های قانونی و عملی برای انجام این کار است و در حال حاضر با کشورهای همسایه‌ی افغانستان گفت‌وگوهایی در حال انجام است. شولتس گفت تجلیل از اقدام‌های تروریستی دیگر قابل تحمل نخواهد بود و «هر کس که از تروریسم تمجید کند باید اخراج شود». او همچنین خواستار گسترش مناطق ممنوعه برای حمل چاقو یا سلاح سرد به‌ویژه در مکان‌های مورد توجه مردم شد. شولتس همچنین افزود: «هر کس که به آزادی و بنابراین دموکراسی حمله کند، مصمم‌ترین مخالف خود را در قانون اساسی کشور دارد.» این سخنان در پی حمله یک شهروند افغانستانی با چاقو به تجمع منتقدان اسلام در شهر مانهایم آلمان در روز جمعه گذشته بیان می‌شود. بر اثر این حمله یک مأمور پلیس کشته و شش نفر زخمی شدند. پس از این حمله‌ مقام‌های آلمان خواستار اخراج مهاجرانی شدند که دست به اعمال جنایتکارانه می‌زنند. فریدریش مرتس، رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان خواستار تعطیلی فوری مرکز اسلامی هامبورگ شد که او آن را «محل اسلام‌گرایی» توصیف کرد. او همچنین گفت شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه تیک‌تاک باید به‌شدت کنترل شوند و همکاری بین پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی گسترش یابد. کریستیان دور، رهبر گروه پارلمانی حزب دموکرات آزاد نیز خواستار بررسی امکان اخراج پناهجویان به افغانستان شد. بریتا هاسلمان، رئیس گروه پارلمانی حزب سبزها، اخراج مجرمان افغان را دشوار خواند و نسبت به امکان مذاکره با حکومت طالبان برای توافق درباره اخراج، ابراز تردید کرد.

هفت هزار نیروی پلیس برای مقابله با پوشش اختیاری در سواحل دریای خزر بسیج شدند

قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۱۶ خرداد به ساحل فرح‌آباد در شهر ساری رفت و در آنجا گفت که «هفت هزار نفر نیروی انتظامی به صورت مستقیم در استان‌های شمالی برای کنترل سواحل و تفرجگاه‌ها و ایجاد نظم در سواحل شمال کشور مستقر می‌شوند». این مقام جمهوری اسلامی گفت که کار این هفت هزار مأمور پلیس آن است که حجاب زنان را کنترل کنند: «مسافران چه زن و چه مرد در سواحل باید به قانون احترام بگذارند و کسی که رعایت هنجارهای قانونی مثل حجاب را رعایت نکند جرم مشهود است و وظیفه انتظامی این است که این مسئله را مدیریت کند.» مقام‌های امنیتی در ایران در ماه‌های گذشته برخورد با حق زنان برای داشتن پوشش اختیاری را تشدید کرده‌اند. در همین دوره زمانی گشت ارشاد با نامی جدید در قالب طرح نور به خیابان‌های شهرهای ایران بازگشته است. رهبر جمهوری اسلامی در فروردین ماه امسال گفت که حجاب داشتن یک امر شرعی است و دستگاه‌های نظام او باید بر اجرای احکام شریعت مصمم باشند.