ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نارضایتی پرستاران از نادیده گرفتن مطالباتشان: پرستاران بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند

شورای سازماندهی اعتراضات پرستاران در اطلاعیه‌ای از همه پرستاران و کادر درمان و همه نیروهای شرکتی و طرحی و فوریت‌های پزشکی خواسته است که بار دیگر در روز شنبه ۱۷ شهریور دست به اعتراضات سراسری بزنند. در این اطلاعیه آمده است که «مسئولان با نادیده گرفتن مطالبات و خواسته‌های ما که بارها با شفافیت فریاد زدیم، تنها به واریز معوقات آن هم به شکل قطره‌چکانی و با کسر مالیات و مبالغ ناچیز در برخی مراکز و شهر‌ها پرداختند.» به‌گفته این شورا، نیروهای شرکتی حتی سهمی در واریز ناچیز معوقات نداشتند. شورای سازماندهی اعتراضات پرستاران اعلام کرده است که تجمعات اعتراضی ساعت ۹ صبح شنبه در تهران مقابل مجلس، در مراکز استان‌ها مقابل استانداری‌ها و در سایر شهرها مقابل فرمانداری‌ها برگزار خواهد شد. با گذشت بیش از سه هفته از اعتراضات صنفی پرستاران، مسئولان به واریز معوقات آن‌ها دستور دادند، اما بسیاری از پرستاران از ناچیز بودن مبالغ پرداختی ناراضی هستند. یک پرستار که نام او منتشر نشده سه‌شنبه ۱۳ شهریور در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از پرداخت مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به‌عنوان ‌کارانه و تعرفه یک ماه و ۹۰۰ هزار تومان به‌عنوان فوق‌العاده خاص انتقاد کرد و گفت: «پرداخت این مبالغ ناچیز در جهت آرام کردن پرستاران بوده است». این پرستار افزود: «در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به حسابم ریختند؛ آیا فکر می‌کنند همه مشکلات ما پرستاران با این یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حل می‌شود؟»

یک پسر چهار ساله براثر شدت جراحت‌های ناشی از کودک‌آزاری جان باخت

یک پسر چهار ساله به نام آرش در شهرستان طرقبه استان خراسان رضوی با آثار کبودی، سوختگی و زخم‌های متعدد پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. ناپدری این کودک به اتهام آزار و قتل او بازداشت شده است. روزنامه خراسان ضمن اعلام این خبر نوشته است که این کودک ۶ مردادماه سال جاری با علایم حیاتی بسیار ضعیف به بخش اورژانس بیمارستان شریعتی طرقبه منتقل شد و پس از ساعاتی جان باخت. آثار کبودی، سوختگی و زخم‌های متعدد روی پیکر او پس از آن آشکار شد که جسد او به سردخانه بیمارستان انتقال یافت. روزنامه خراسان افزوده است ناپدری کودک که مواد مخدر مصرف می‌کرد به اتهام قتل عمد دستگیر شده است. متهم در بازجویی‌ها گفته است که فقط یک بار «آرش» را با سیم استعمال مواد مخدر داغ کرده و خراشیدگی و کبودی‌های روی پیکر او نیز مربوط به سقوط کودک از پله‌هاست و آثار سوختگی هم مربوط به زمانی است که کودک شیر گرم حمام را به اشتباه باز کرده و دچار سوختگی شده است. پرونده این کودک‌آزاری همچنان در دست بررسی است. مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ۲۷ تیرماه سال جاری گفت: «از چهار هزار و ۹۲۳ مورد تماس تلفنی با اورژانس ۱۲۳ در سال جاری حدود ۷۰ درصد مربوط به کودک‌آزاری بوده است.» او افزود: «از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۹۶۴ مورد اعلام کودک‌آزاری در استان داشتیم که ۶۴ درصد مربوط به غفلت والدین، بود.»

هه‌نگاو: نیروهای امنیتی اقلیم کُردستان بهزاد خسروی از اعضای حزب دمکرات و دارای معلولیت را به نهادهای امنیتی ایران تحویل دادند

نیروهای اداره آسایش (امنیت) اقلیم کُردستان در سلیمانیه هفته گذشته یکی از فعالان سیاسی کُرد دارای معلولیت، به نام بهزاد خسروی را که از اعضای حزب دمکرات کُردستان ایران بوده و هم‌زمان به‌عنوان پناهنده عضو رسمی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است، به نهادهای امنیتی ایران تحویل داده‌اند. سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ضمن اعلام این خبر افزوده است که بهزاد خسروی ۳۵ سال سن دارد و اهل سقز است. بنا به این گزارش نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق او را بازداشت کرده و پس از شکنجه شدید به ایران تحویل داده‌اند. یک منبع آگاه به هه‌نگاو گفته است روز یکشنبه ۱۱ شهریور از اداره اطلاعات سنندج با برادر بهزاد خسروی تماس گرفته شده و به او گفته‌اند که برادرش در این نهاد امنیتی بازداشت است. حدیقه حسینی و بیگَرد خسروی، مادر و خواهر بهزاد خسروی هیچ اطلاعی از سرنوشت او نداشته‌اند و پس از پیگیری آن‌ها اداره اطلاعات سنندج گفته‌ که «بهزاد عکس رهبران حزب دمکرات کُردستان ایران را منتشر کرده است». به‌گزارش هه‌نگاو خواهر و مادر بهزاد که آن‌ها نیز اعضای حزب دمکرات و عضو رسمی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هستند، از سوی نیروهای امنیتی سلیمانیه زیر فشار قرار گرفته‌اند. به آن‌ها ۱۰ روز مهلت داده ‌‌شده تا محدوده سلیمانیه را ترک کنند.