ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروه عدالت علی بار دیگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی را هک کرد

گروه عدالت علی از گروه‌های هکری مخالف جمهوری اسلامی ضمن انتشار یک ویدیو از هک پلتفرم پخش صداوسیمای جمهوری اسلامی در اینترنت با نام تلوبیون خبر داد. گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی هم نشان می‌دهد که شبکه خبر جمهوری اسلامی هدف این هک بوده است. در نتیجه این اقدام، پخش برنامه‌های شبکه خبر که در حال پوشش راهپیمایی حکومتی ۲۲ بهمن بود برای لحظاتی قطع شد و تصاویر گروه عدالت علی با شعارهایی علیه جمهوری اسلامی پخش شد. همچنین در این تصاویر، فراخوان برای برپایی اعتراضات در روز ۲۷ بهمن‌ماه نیز منتشر شد. این گروه گفته است که اقدامشان را به یاد محمد حسینی و محمد مهدی کرمی از معترضان اعدام شده انجام داده‌اند. گروه عدالت علی پیش از این علاوه بر هک اخبار شبکه اول صدا و سیما در روز ۱۶ مهرماه، دوربین‌های مداربسته زندان اوین و قزل‌حصار را هم هک کرده بود.

۸ چهره مخالف جمهوری اسلامی خبر از تدوین «منشور همبستگی و سازماندهی برای ایران» دادند

هشت چهره مخالف حکومت جمهوری اسلامی ایران در نشستی مشترک که در دانشگاه جورج تاون در واشنگتن برگزار شد، درباره دیدگاه‌های خود درباره «آینده جنبش دموکراسی‌ ایران» صحبت کردند. شیرین عبادی، عبدالله مهتدی، مسیح علینژاد، حامد اسماعیلیون و رضا پهلوی با حمایت گلشیفته فراهانی و علی کریمی مهمانان این نشست بودند. شیرین عبادی، عبدالله مهتدی و گلشیفته فراهانی پیام‌هایی ویدئویی ارسال کرده‌بودند و مسیح علینژاد از سوی دیگر شرکت‌کنندگان بیانیه‌ای خواند. در این نشست اعلام شد که متنی مشترک با عنوان «منشور همبستگی و سازماندهی برای ایران» تا پایان فوریه منتشر خواهد شد که بر اساس اعلامیه حقوق بشر و رفع تبعیض‌ها با حفظ یکپارچگی ایران و تاکید بر تنوع و تمرکززدایی از قدرت تهیه می‌شود تا «هر ایرانی خود را در آن ببیند و با انقلاب زن زندگی آزادی همراه شود.» مهمانان این نشست اعلام کردند که تاکید آنها بر «همبستگی» با وجود اختلاف‌نظرها برای رسیدن به هدف نهایی یعنی سقوط جمهوری اسلامی ایران است. پس از این نشست خبرنگاران و حاضران جلسه سوالاتی از این افراد پرسیدند.

فریبا عادل‌خواه آزاد شد

فریبا عادلخواه، دانشگاهی فرانسوی-ایرانی که در ۱۷ خرداد ۹۸ بازداشت شده بود و در حال گذراندن دوران محکومیت پنج ساله خود به اتهامات امنیت ملی بود، آزاد شد. یک منبع که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت که عادلخواه از زندان اوین تهران آزاد شده است، اما گفت که هنوز مشخص نیست که آیا او می‌تواند به فرانسه بازگردد یا خیر. به گفته وزارت خارجه فرانسه، تا زمان آزادی عادلخواه، هفت شهروند فرانسوی در بازداشت ایران بودند. کاترین کولونا، وزیر امور خارجه ماه گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود، خواستار «آزادی فوری هفت گروگان فرانسوی که خودسرانه توسط تهران بازداشت شده‌اند» شده بود. آزادی عادلخواه یک روز پس از آزادی مجموعا هفت زن از زندان اوین صورت گرفته است. این افراد شامل صبا کردافشاری، فعالی که به دلیل مبارزه علیه حجاب اجباری برای زنان در بازداشت به سر می‌برد، و عالیه مطلب زاده، عکاس است. مطلب زاده در توییتر خود نوشت که عادلخواه در میان ۱۲ زندانی دیگری بود که روز جمعه آزاد شدند. همچنین تصویری در شبکه‌های اجتماعی از عادلخواه در ماشین منتشر شد که ظاهراً پس از آزادی از زندان گرفته شده است. مشخص نیست که آیا این آزادی‌ها به اطلاعیه دفتر رهبر علی خامنه‌ای مبنی بر موافقت او با عفو تعداد زیادی از محکومان، از جمله بازداشت‌شدگان در اعتراضات مرتبط است یا خیر. فعالان حقوق بشر نسبت به این عفو‌ها تردید دارند. بسیاری از چهره های برجسته همچنان در زندان هستند و همچنان گروه دیگری از فعالان دستگیر می شوند.