ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد صادقی، بازیگر تئاتر بدون دسترسی به وکیل بلاتکلیف در اوین زندانی است

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا)، دوشنبه ۲۳ مرداد گزارش داد که محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون با گذشت حدود یک ماه از زمان دستگیری‌اش، همچنان بدون دسترسی به وکیل بلاتکلیف در زندان اوین به‌سر می‌برد. یک منبع آگاه به هرانا گفت: «محمد صادقی سه‌شنبه ۱۷ مرداد از زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شد. او از زمان بازداشت تاکنون از دسترسی به وکیل محروم مانده است. همچنین مسئولان مربوطه نیز با آزادی او با سپردن وثیقه موافقت نکرده‌اند.» به‌گفته این منبع مطلع، خانواده محمد صادقی امروز دوشنبه ۲۳ مرداد برای نخستین بار با او ملاقات کردند. بازداشت محمد صادقی بازیگر تئاتر در جریان یک لایو اینستاگرامی اتفاق افتاد. نیروهای امنیتی او را ۲۵ تیرماه سال جاری در منزل شخصی‌اش واقع در شرق تهران بازداشت کردند. منبع آگاه می‌گوید یکی از دلایل بازداشت محمد صادقی «استفاده از افشانه فلفل» عنوان شده است. اما او استفاده از افشانه فلفل را رد کرده است. شعبه دو دادسرای امنیت اخلاقی ناحیه ۳۸ تهران علیه محمد صادقی اتهام‌های «تشویق مردم به فساد و فحشا» و «ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت‌‌آمیز» را مطرح کرده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی مدعی شد هیچ ارتباطی بین تبادل زندانیان با آمریکا در قبال آزادسازی دارایی‌های ایران وجود ندارد

در حالی که اکثر غریب به اتفاق کارشناسان از تبادل زندانیان با آمریکا در قبال آزادسازی دارایی‌های ایران سخن می‌گویند، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۳ مرداد در مورد توافق به‌دست آمده با آمریکا بر سر تبادل زندانیان در قبال آزادسازی دارایی‌های ایران گفت: «بحث آزادسازی زندانیان‌ یک موضوع انسانی است و ما هیچ ارتباطی بین تبادل زندانیان به‌عنوان یک بحث انسانی با مسئله آزادسازی دارایی‌های ایران قائل نیستیم.» او افزود: «در مورد تفاهم اخیر هم‌ ما یک صورت جلسه با طرف آمریکایی با وساطت یک کشور ثالث داشتیم در مورد تبادل زندانیان و یک صورت جلسه دیگر هم در مورد مطالبه ما در بحث آزادسازی دارایی‌های ایران‌.» پنج‌شنبه ۱۹ مرداد / ۱۰ اوت نیویورک‌تایمز از آغاز فرآیند تبادل پنج زندانی ایرانی‌آمریکایی در قبال آزادسازی شش میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران در کره‌ جنوبی خبر داد. دولت آمریکا گفته است که دارایی‌های ایران در کره جنوبی تنها برای خرید غذا، دارو و سایر اهداف بشردوستانه قابل دسترسی است. با این حال امیرعبداللهیان گفت: «ما هیچ‌گاه به‌دنبال توافق موقت و یا کم در برابر یک توافق کم نبوده‌ایم و نخواهیم بود.»

خبرگزاری وابسته به سپاه می‌گوید عامل حمله شاهچراغ اهل بدخشان افغانستان است

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران براساس اطلاعاتی که از منابعش به دست آورده نوشته است که عامل دستگیرشده حمله مسلحانه روز یکشنبه ۲۲ مرداد به شاهچراغ شیراز «فردی به‌نام س. اسلم‌یار، تاجیک‌تبار و اهل ولایت بدخشان است». هنوز منبع دیگری به صورت رسمی این اطلاعات را تأیید نکرده است. این خبرگزاری نوشته است که در حمله روز یکشنبه، مهاجم از یک سلاح کلاشنیکف تاشو با هشت تیغه خشاب و ۲۴۰ تیر جنگی استفاده کرد و عامل حمله تا قبل از دستگیری ۱۱ تیر شلیک کرد. تاکنون کشته شدن یک نفر در این رویداد تأیید شده است. همچنین یکی دیگر از مجروحان در وضعیت ناپایدار و در کُما است. تسنیم نوشته است که ۱۰ نفر هم به ظن همکاری با عامل حمله دستگیر‌شده‌اند.

رئیس دادگستری استان فارس از بازداشت چهار فرد مظنون به همکاری در حمله به شاهچراغ شیراز خبر داد

در پی حمله روز یکشنبه به شاهچراغ شیراز، سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس دوشنبه ۲۳ مرداد اعلام کرد که «تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته چهار نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند.» موسوی افزود: «تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده و بلافاصله دستگیر شده بود، در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات از او در حال انجام است.» او همچنین حال یکی از مجروحان حادثه شب گذشته را وخیم توصیف کرد. یکشنبه ۲۲ مرداد بار دیگر به شاهچراغ شیراز حمله مسلحانه شد. رسانه‌های جمهوری اسلامی از کشته شدن یک نفر و مجروح شدن هشت نفر خبر دادند. آن‌ها همچنین از متواری شدن یکی از مهاجمان خبر دادند. این دومین حمله مسلحانه به شاهچراغ در فاصله کمتر از یک سال است. چهارم آبان ۱۴۰۱ هم در جریان یک حمله مسلحانه به این مکان مذهبی ۱۳ تن کشته و ۲۰ تن زخمی شدند. جمهوری اسلامی در یک پرونده پرابهام در نهایت محمد رامز رشیدی و نعیم هاشم قتالی دو تبعه افغانستانی را به عنوان مهاجمان به شاهچراغ در تابستان ۱۴۰۲ اعدام کرد.