ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران شرکت کارتن ایران برای سومین روز متوالی دست به تجمع اعتراضی زدند

کارگران شرکت کارتن ایران سه‌شنبه ۲۴ مرداد برای سومین روز متوالی در داخل این کارخانه تجمع اعتراضی برپا کردند. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داده است که اعتراض کارگران شرکت کارتن ایران به تأخیر در پرداخت حقوق و سختی کار آن‌هاست. بنا به این گزارش کارگران می‌گویند سال‌ها مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بوده‌اند اما کارفرمای جدید بدون آن‌که تغییری در شرایط کارخانه ایجاد کند، با سختی کار کارگران مخالفت می‌کند. آن‌ها همچنین می‌گویند کافرما حقوق ماه قبل را با تأخیر و به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده است. همچنین نیمی از عیدی کارگران که معمولاً پیش از تعطیلات تابستانی به حسابشان واریز می‌شود، هنوز پرداخت نشده است. مدیریت کارخانه حتی به کارگران گفته که این ماه نیز برای پرداخت حقوق مشکل دارند. ساعات کار قانونی کارگران نیز تغییر کرده و آن‌ها در حال حاضر یک روز در میان به سر کار می‌روند.

یک نماینده مجلس: ‏در لایحه حجاب متخلفان زیر سن ۱۸ سال از گذرنامه، اشتغال، تحصیل، حساب بانکی، اینترنت و تلفن محروم می‌شوند

حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۲۴ مرداد گفت: «در لایحه عفاف و حجاب دختران زیر سن ۱۸ سال از خدمات اجتماعی محروم می‌شوند.» جلالی افزود: «کسانی که زیر سن ۱۸ سال هستند حبس و زندان ندارند، اما سایر جرائم مالی و محرومیت از حقوق اجتماعی که در لایحه به تفصیل آمده برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.» او در توضیح محرومیت‌های اجتماعی گفت: «‏متخلفان زیر سن ۱۸ سال در حوزه حجاب از خدمات پاسپورت، اشتغال، تحصیل، حساب بانکی، اینترنت و تلفن محروم می‌شوند.» مجلس بررسی لایحه موسوم به حجاب و عفاف را به جای صحن علنی مجلس به کمیسیون ویژه سپرده است تا سریع‌تر آن را تصویب کند. لایحه موسوم به حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف واکنش حکومت به اعتراض گسترده زنان به حجاب اجباری به عنوان نمادین‌ترین نشان ستم بر زنان در ایران است که از پاییز ۱۴۰۱ پس از قتل ژینا (مهسا) امینی به دست پلیس گشت ارشاد گسترده‌تر و نمایان‌تر شده است.

الشرق الاوسط: امیرعبداللهیان در پایان هفته جاری به ریاض خواهد رفت

بر اساس آن‌چه منابع آگاه روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد / ۱۵ اوت به روزنامه «الشرق الاوسط» گفته‌اند حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است در پایان هفته جاری سفری یک‌روزه به ریاض داشته باشد و در این سفر با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار و گفت‌وگو کند. امیرعبداللهیان روز گذشته در تهران اعلام کرد: «در روزهای آینده شاهد تبادل سفیران بین ایران و عربستان سعودی خواهیم بود». ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در نشست خبری هفتگی خود گفت عبداللهیان به ریاض خواهد رفت و در آن‌جا درباره مسائل دوجانبه، احیای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و ارتقای سطح روابط گفت‌وگو خواهد کرد. عربستان سعودی و ایران ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰ مارس ۲۰۲۳ پس از وقفه‌ای نزدیک به هفت سال، با میانجی‌گری چین توافق‌نامه‌ای را برای از سرگیری روابط دیپلماتیک خود امضا کردند.

۱۷۹ درخت در خیابان ولی‌عصر تهران خشک شده‌اند و قطع خواهند شد

احسان صفایی، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک تهران گفت: «براساس بررسی‌های کارشناسی ۱۷۹ درخت در خیابان ولی‌عصر به‌عنوان درختان خشک ثبت شده‌اند و باید به مرور قطع و درختان جدید جایگزین آن‌ها شوند.» صفایی افزود قطع درختان خیابان ولی‌عصر تهران شبانه انجام خواهد شد تا بر رفت‌وآمد در این خیابان تأثیر نگذارد. او همچنین وعده داد که درختان را در فصل مناسب جایگزین کنند. خيابان ولی‌عصر تهران سال ۱۳۰۷ در اوايل حکومت رضاشاه و به دستور او ساخته شد و در سال ۱۳۱۸ که اين خيابان تا تجريش ادامه يافت، در هر دو طرف آن به فاصله کم، چنار کاشتند و در ميان هر دو چنار يک بوته گل سرخ. از آن زمان درختان چنار نماد این خیابان شد. مسئله خشک شدن درختان خیابان ولی‌عصر از یک دهه پیش مطرح است و در سال ۱۳۹۰ روزنامه شرق نوشت هر دو روز یک چنار در خیابان ولی عصر خشک می‌شود. سفره آب زيرزمينی که ريشه اين چنارها در آن قرار گرفته‌اند، روزبه‌روز در حال کاهش است و همین مسئله یکی از دلایل خشک شدن درختان است.

کارگران پیمانکاری ابنیه فنی رضوان درود در استان کرمان اعتصاب کردند

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داد که در روز دوشنبه ۲۳ مرداد جمعی از کارگران پیمانکاری ابنیه فنی رضوان درود در استان کرمان در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و دستمزدهای پایین، اعتصاب کرده و در محل کار خود دست به تجمع زدند. کارگران معترض می‌گویند در این محدوده ریلی حدود ۴۰۰ کارگر مشغول به کار هستند و پیمانکار وعده داده بود تا روز دوشنبه طرح طبقه‌‌بندی مشاغل را اجرا خواهد کرد اما به وعده خود عمل نکرد. کارگران ابنیه فنی کرمان می‌گویند تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش حقوق و پرداخت مطالبات عرفی و مناسبتی ضروری است و کارفرما از پرداخت آن‌‌ها خودداری می‌‌کند.

بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف دست به تجمع اعتراضی زدند

اتحادیه آزاد کارگران ایران گزارش داد که در روز دوشنبه ۲۳ مرداد بازنشستگان مخابرات در استان‌های مختلف ایران در اعتراض به رسیدگی نکردن به مطالباتشان، از جمله اجرای کامل آئین‌‌نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمعات در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، کرمانشاه، رشت، شیراز، ایلام، تبریز، بندرعباس، شهرکرد و اردبیل برگزار شد.