ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان بهزیستی ضرب و شتم یکی از کودکان کار در مرکز نگهداری را تأیید کرد

سازمان بهزیستی کشور پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پس از انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از ضرب و شتم کودکان در یک مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان، این موضوع بررسی و با احراز تخلف صورت گرفته با حکم دادستانی این مرکز تعطیل شد و مدیر و نگهبان آن بازداشت موقت شدند». در ویدئوی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی فردی که گفته می‌شود یکی از مسئولان یک مرکز نگهداری کودکان کار است یک کودک را به شدت کتک می‌زند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که دلیل کتک زدن این کودک، فرار او از مرکز نگهداری بوده است. سازمان بهزیستی نام این مرکز نگهداری را «د ـ ش» و در استان البرز معرفی کرده و گفته است «تیمی از بهزیستی شهرستان کرج برای بررسی این موضوع به مرکز مورد نظر اعزام شدند. ابتدا با کودکان و مربیان حاضر در مرکز مصاحبه و دوربین‌ها مورد بازبینی قرار گرفت. پس از بررسی دوربین توسط واحد حراست و صحبت با پرسنل مرکز، مشخص شد که کودکی به نام «معروف» (تبعه مقیم ایران) روز ۲۱ شهریورماه ساعت ۱۰ صبح، در حالی‌که پرسنل مرکز در حیاط مشغول چیدن سبزی بوده‌اند، به دلیل بازماندن درِ کوچک حیاط، با برداشتن چاقوی اره‌ای اقدام به فرار کرده است. پس از بازگرداندن این کودک به مرکز، نیروهای واحد نگهبانی برای پس گرفتن چاقو اقدام کرده اما به دلیل فرار مددجو، کودک مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.» این اطلاعیه افزوده است که بخشی از فیلم‌های مربوطه در دسترس نبوده است.

فردین مصطفایی، روزنامه‌نگار کُرد بازداشت شد

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی چهارشنبه ۲۸ شهریور در شهر سقز کردستان، فردین مصطفایی، مدیر کانال تلگرامی «سقز روداو» و عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌‌نگاران را بازداشت کرده است و به مکان نامعلومی منتقل کردند. به‌گزارش وب‌سایت «کردپا»، بازداشت فردین مصطفایی بدون ارائه حکم قضایی و در یکی از کافه‌های سقز صورت گرفته است. از اتهامات مطروحه و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست. فردین مصطفایی پیش از این نیز چند بار، از جمله در آبان‌ سال گذشته به اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا (فتا) احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

خط و نشان کشیدن دادستان کل کشور علیه زنان: بدحجابی بیماری است و باید جمع شود

حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد، دادستان کل جمهوری اسلامی درباره پوشش اختیاری زنان گفت: «امروزه با معضلی به نام بدحجابی در کشور مواجه هستیم که خود یک بیماری است.» موحدی‌آزاد با تأکید بر این‌که «بدحجابی باید در کشور جمع شود»، مثال‌های متداول و دور از واقعیت برخی مسئولان حکومتی را تکرار کرد و گفت: «در غرب و کشورهای اروپایی نیز در امر حجاب محدویت قائل هستند و این‌طور نیست که هرکسی با هر لباسی بخواهد در بیرون تردد کند.» دادستان کشور از همه خواست تا آن‌چه «بیماری بدحجابی» می‌نامد درمان کنند. او افزود: «برای کسانی که از این موضوع تمرد و به قانون و پلیس دهن‌کجی می‌کنند، باید پرونده تشکیل شود. (...) چنین افرادی باید به طور دقیق شناسایی شوند.» مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران دوشنبه ۲۶ شهریور در اولین نشست خبری خود، در پیوند با مزاحمت‌های گشت ارشاد علیه زنان تنها به این بسنده کرد که «قرار نبود اذیت کنند. پیگیری می‌کنیم ادامه ندهند».