ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۸۰۰ آتش‌سوزی فعال در جنگل‌های کانادا رخ داده است

مقام‌های کانادایی اعلام کردند که در حال حاضر بیش از ۸۰۰ آتش‌سوزی در جنگل‌های این کشور وجود دارد. به‌گفته مقام‌های کانادایی، ۲۲۰ مورد از آن‌ها از کنترل خارج شده‌اند. آتش‌سوزی‌ها در پارک ملی جاسپر در کوه‌های راکی کانادا همچنان ادامه دارد. این پارک در حال حاضر بسته است و تمام رزروهای کمپینگ‌های گردشگری تا سوم سپتامبر لغو شده‌اند. در ماه ژوئیه، تقریباً یک سوم شهر کوچک جاسپر که در مجاورت آتش‌سوزی قرار داشت، ویران شد. پس از دستور تخلیه، ساکنان شهر اکنون توانسته‌اند به خانه‌های خود بازگردند. فجایع طبیعی با تغییرات اقلیمی شدید در سراسر جهان افزایش یافته‌اند.

پزشکیان: هیچ وزیری بدون مشورت با سطوح عالی کشور به مجلس معرفی نشد

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران شامگاه دوشنبه ۲۹ مرداد در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس دوازدهم گفت: «هیچ یک از وزیران پیشنهادی بدون مشورت با سطوح عالی کشور به مجلس معرفی نشده‌اند و همان‌گونه که دولت به شعار وفاق ملی عمل کرد، اکنون از مجلس و نمایندگان نیز انتظار می‌رود پایبندی به وفاق را در عمل نشان دهند.» پزشکیان گفت اگر همه از اختلاف‌های داخلی پرهیز کنند «خدای متعال هم به ما کمک خواهد کرد». او سند چشم‌انداز را سندی «علمی» عنوان کرد و گفت این سند «از جمله اسناد قابل دفاع و ارزشمندی است که اجرای آن نیازمند بهره‌گیری از توان مدیران کاردان، کارشناس و با تجربه است و امیدواریم با کمک نمایندگان محترم و رأی اعتماد به همه وزرای کابینه بتوانیم این هدف را محقق کنیم.» مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی به صلاحیت وزیران پیشنهادی مسعود پزشکیان است. بسیاری کابینه پیشنهادی پزشکیان را دور از انتظار و در جهت جلب نظر جناح‌های حکومتی به‌ویژه جناح اصولگرا ارزیابی کرده‌اند. برخی از اصلاح‌طلبان هم به چینش کابینه اعتراض کردند. اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری از پزشکیان حمایت کردند.

یورش نیروی انتظامی به «موسسه آموزش زبان آلمانی» در تهران؛ دو ساختمان پلمب شد

گزارش شاهدان عینی از تهران حاکی است که ماموران نیروی انتظامی در شهر تهران در روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد با یورش به ساختمان‌های «موسسه آموزش زبان آلمانی» برگزارکننده آزمون‌های رسمی «انستیتو گوته» در ایران، این ساختمان‌ها را پلمب کرده‌اند. گزارش شده است که در زمان حمله یکی از امتحان‌های زبان آلمانی در این موسسه در حال برگزاری بود. پلیس شرکت‌کنندگان و کارمندان این موسسه را از محل ساختمان بیرون کرده است، تابلوهای موسسه پایین کشیده شد و نهایتا درب‌های وردی این موسسه پلمب شد. هنوز مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی در مورد این رویداد واکنشی نشان نداده‌اند. تصاویر منتشر‌شده در فضای مجازی حضور چندین ماشین پلیس و مامورانی با صورت‌های پوشیده در زمان یورش به این ساختمان را نشان می‌دهد. انستیتو یا مؤسسه گوته یک سازمان غیرانتفاعی است. این سازمان بخشی از فرهنگستان آلمانی است و قدمتی ۱۰۰ ساله دارد. روابط آلمان و جمهوری اسلامی در هفته‌های گذشته و پس از تعطیلی مراکز اسلامی وابسته به جمهوری اسلامی در هامبورگ، برلین و فرانکفورت به شدت تیره شده است. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی کرده‌اند که یورش نیروی انتظامی و پلمب موسسه گوته پاسخی به اقدام وزارت کشور آلمان در تعطیلی مراکز اسلامی به ظن اقدامات خرابکارانه و اشاعه افکار «یهودستیزانه و ضد اسرائیلی» بوده است. تعطیلی این مراکز با واکنش تند جمهوری اسلامی روبه‌رو شده بود. ------ تیتر و متن این خبر با اطلاعات تازه به‌روز شد.

ارتش اسرائیل اجساد شش گروگان را که در غزه نگهداری می‌شدند، پیدا کرد

بر اساس بیانیه‌های ارتش و دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد / ۲۰ اوت، اسرائیل اجساد شش گروگان را از منطقه خان یونس در جنوب غزه خارج کرد. این بیانیه‌ها افزوده‌اند که خانواده‌های یاگف بوچشتاب، الکساندر دانسیگ، آبراهام موندر، یورام متزگر، ناداو پاپلول و هیم پری از یافته شدن اجسادشان مطلع شده‌اند. انجمن خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی، سازمانی که اکثر خانواده‌های گروگان را نمایندگی می‌کند، از این خبر استقبال کرد، اما مجدداً از دولت خواست تا با حماس، توافق آزادی گروگان‌ها را منعقد کند. در این بیانیه آمده است: «بازگشت فوری ۱۰۹ گروگان باقیمانده تنها از طریق یک توافق مبتنی بر مذاکره امکان‌پذیر است. دولت اسرائیل با کمک میانجی‌ها باید تمام تلاش خود را برای نهایی کردن توافقی که در حال حاضر روی میز است انجام دهد.» آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، این هفته در خاورمیانه است و تلاش می‌کند آتش‌بس و توافق‌نامه بازگشت گروگان‌ها بین اسرائیل و حماس را تضمین کند. جنگ کنونی غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، زمانی که افراد مسلح حماس به مناطق تحت کنترل اسرائیل یورش بردند و بر اساس آمار اسرائیل، حدود ۱۲۰۰ نفر را کشتند و حدود ۲۵۰ گروگان را ربودند. به گفته مقام‌های بهداشتی فلسطین، ارتش اسرائیل از آن زمان تا کنون بخش‌های زیادی از غزه را با خاک یکسان و تقریباً تمام ۲٫۳ میلیون نفر از اهالی این منطقه را آواره کرده است. بیش از ۴۰‌ هزار فلسطینی که بخش زیادی از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند در حملات بی‌وقفه اسرائیل در ۱۰ ماه گذشته کشته شده‌اند.