ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتهام‌های دانشجویان دانشگاه کلمبیای آمریکا که در تظاهرات پشتیبانی از فلسطین دستگیر شده بودند لغو شد

دادستانی منطقه منهتن نیویورک از پیگیری اتهام‌ها علیه ده‌ها دانشجویی که در ماه آوریل ساختمان این دانشگاه را در اعتراض به کشتار مردم فلسطین اشغال کرده بودند، خودداری کرد و تمامی اتهام‌های جنایی علیه آن‌ها لغو شد. پلیس ۱۱ اردیبهشت / ۳۰ آوریل حدود ساعت ۲۰، ۴۶ دانشجوی معترض را که در داخل سالن همیلتون دانشگاه کلمبیا سنگر گرفته بودند، دستگیر کرد و چادرهایی را که دانشجویان به‌مدت چند هفته‌ در زمین چمن مجاور دانشگاه برپا کرده بودند برچید. براساس پرونده‌های پزشکی، تصاویر به اشتراک‌گذاشته شده توسط معترضان و مصاحبه‌های آن‌ها، دست‌کم ۹ نفر از معترضان دستگیرشده در یورش پلیس زخمی شده بودند. تمامی ۴۶ معترض بازداشت‌شده، ابتدا به تخلف جنایی درجه سه متهم شدند. استفن میلان، دادستان منطقه منهتن به دادگاه گفت که معترضان دانشجو و دو نفر از کارمندان دانشگاه را که بازداشت شدند تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌دهد. او افزود معترضان ماسک بر چهره داشتند و از دوربین‌های نظارتی شواهد کافی برای اثبات این‌که متهمان به اموال آسیب رسانده‌اند و یا کسی را مجروح کرده‌اند، به‌دست نیامده است. دادستان همچنین افزود در جریان دستگیری‌ها به هیچ مأمور پلیسی آسیب نرسیده و هیچ‌یک از دانشجویان دستگیرشده سابقه کیفری قبلی نداشتند و همه آن‌ها با اقدام‌های انضباطی از جمله تعلیق و اخراج توسط دانشگاه کلمبیا مواجه شده اند.

کارگران پروژه راه‌سازی «بجستان به فردوس» در خراسان رضوی پنج ماه است دستمزد نگرفته‌اند

حدود پنج ماه است که دستمزد کارگران شاغل در پروژه راه‌سازی «بجستان به فردوس» در استان خراسان رضوی پرداخت نشده است. به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کارگران این پروژه می‌گویند آن‌ها از طریق یک شرکت پیمانکاری در پروژه راه‌سازی بجستان به فردوس مشغول کار هستند و از دی‌ماه سال گذشته حقوق‌شان پرداخت نشده و مسئولان نیز پاسخی به طلب آن‌ها نداده‌اند. کارگران پروژه راه‌سازی «بجستان به فردوس» اغلب از شهرها و روستاهای همجوار در این پروژه مشغول به کار هستند. پرداخت نکردن پنج ماه دستمزد کارگران آن‌ها را با مشکلات معیشتی زیادی روبه‌رو کرده است.

نخلستان‌ گلشن و سینوکان سراوان آتش گرفت

نخلستان‌ گلشن و سینوکان در حومه سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان پنج‌شنبه ۳۱ خرداد آتش گرفت و خسارت‌های سنگینی به کشاورزان این مناطق وارد کرد. به‌گزارش «کمپین فعالین بلوچ» گفته می‌شود در پی این آتش‌سوزی، ده‌ها نفر نخل خرما از بین رفته و خاکستر شده است. این گزارش افزوده است که اهالی گلشن و سینوکان با آتش‌نشانی تماس گرفتند اما آن‌ها در محل حاضر نشدند به همین دلیل ساکنان خود با گالن و شیلنگ آب برای خاموش کردن آتش اقدام کردند.

انتخابات در فرانسه: فراخوان فمینیست‌ها برای تظاهرات علیه راست افراطی

یک هفته قبل از دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه که در آن پیش‌بینی می‌شود حزب راست افراطی «مجمع ملی» (RN) بخت پیروزی داشته باشد، انجمن‌ها و اتحادیه‌های فمینیستی و کارگری این کشور خواستار بسیج عمومی در روز یکشنبه ۳ تیر / ۲۳ ژوئن علیه راست افراطی شدند و «فمینیسم ظاهری» و «خطر واقعی آن» برای حقوق زنان را محکوم کردند. این راهپیمایی با فراخوان بیش از ۲۰۰ انجمن و نهاد مدنی، از جمله «بنیاد زنان»، «آکسفام»، «فرانسه سرزمین پناهندگی» و «برنامه‌ریزی خانوادگی» و همچنین اتحادیه‌هایی همچون س.ژ.ت و س.اف.د.ت در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از میدان «جمهوری» پاریس آغاز خواهد شد. این تظاهرات قرار است در حدود ۳۰ شهر دیگر فرانسه از جمله بوردو، کلرمون فِران، پواتیه و نیس برگزار شود. دور نخست انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه در ۱۰ تیر / ۳۰ ژوئن و دور دوم یک هفته بعد در ۱۷ تیر / ۷ ژوئیه برگزار خواهد شد. آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از پیشتازی نیروهای راست افراطی در مقابل «جبهه مردمی» تشکیل‌شده از سوی چپ‌ها و سبزهاست.