ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت به ۱۰ سال حبس و محرومیت‌های اجتماعی برای دو شهروند بهایی، سوزان عید محمدزادگان و نیوشا بدیعی ثابت

بنا بر خبرهای دریافتی از منابع زمانه سوزان عید محمدزادگان و نیوشا بدیعی ثابت، شهروندان بهائی به حبس محکوم شده‌اند. بر اساس حکمی که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب بابل صادر و دوم آبان ۱۴۰۳ به این شهروندان ابلاغ شد، سوزان عید محمدزادگان و نیوشا بدیعی ثابت از بابت اتهام ماده ۵۰۰ مکرر یعنی «فعالیت آموزشی و یا تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام»، هر کدام به پنج سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و ۱۸ ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت آموزشی و پرورشی محکوم شده‌اند. به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سوزان عید محمدزادگان و نیوشا بدیعی ثابت ۲۴ مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی در منزل خانم عید محمدزادگان در بابل بازداشت و در ۲۰ شهریورماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان بابل آزاد شدند. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های این دو شهروند ۱۳ تیرماه سال جاری در شعبه اول دادگاه انقلاب بابل برگزار شده بود. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وجود جامعه بهائی را به‌عنوان یک اقلیت دینی غیرمسلمان، به‌رسمیت نمی‌شناسد. حکومت ایران پیروان این مذهب را مورد آزار مداوم، سرکوب و تبعیض سیستماتیک قرار می‌دهد. جمهوری اسلامی علاوه بر منع تحصیل و اشتغال، اموال بهائیان را مصادره یا تخریب می‌کند، آن‌ها را بازداشت و به حبس‌های بلندمدت محکوم و به‌طور هدفمند بسیاری از آن‌ها را به مهاجرت از ایران مجبور می‌کند.

اسرائیل ۱۶ نفر دیگر را در نوار غزه کشت

چهارشنبه ۲ آبان / ۲۳ اکتبر، با تشدید حملات اسرائیل به نوار غزه، ۱۶ نفر کشته شدند. اسرائیل در این حملات بیمارستان‌ها و پناهگاه‌های پناهجویان را محاصره کرده و به ساکنان دستور دادند که به سمت جنوب حرکت کنند. وزارت بهداشت غزه و سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که به دلیل بمباران‌های شدید، جابجایی گسترده مردم و عدم دسترسی به مناطق شمالی غزه، قادر به شروع کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در شمال غزه طبق برنامه‌ریزی نخواهند بود. پزشکان اعلام کردند که دو فلسطینی در بیت‌لاهیا کشته شدند.۱۲ نفر دیگر، از جمله چهار کارمند شهرداری نیز در حمله هوایی به شهر غزه کشته شدند. دو فلسطینی دیگر نیز در حمله هوایی اسرائیل به دیرالبلح در مرکز نوار غزه کشته شدند. خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات بهداشتی و امدادی محلی می‌نویسد که اجساد ده‌ها فلسطینی که اسرائیل در اطراف جبالیا آنان را کشته بود، در کنار جاده‌ها و زیر آوار پراکنده شده‌اند و تیم‌های پزشکی قادر به دسترسی به آن‌ها نیستند. در شمال غزه، ساکنان گفتند که نیروهای اسرائیلی بیمارستان‌ها، مدارس و دیگر پناهگاه‌های خانواده‌های آواره را محاصره کرده و به آن‌ها دستور داده‌اند که به سمت جنوب حرکت کنند. مقامات بهداشتی می‌گویند به دلیل حملات مداوم و کمبود منابع پزشکی، بیمارستان‌های این مناطق یا ارائه خدمات پزشکی را متوقف کرده‌اند یا به سختی قادر به فعالیت هستند. آخرین آمار وزارت بهداشت غزه نشان می‌دهد که شمار کل کشته‌شدگان در نوار غزه دارد به ۴۳ هزار نفر می‌رسد و بیشتر جمعیت ۲,۳ میلیون نفری این منطقه آواره شده‌اند. حمله اسرائیل در واکنشی تلافی‌جویانه به حمله حماس به اسرائیل در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد که در آن ۱۲۰۰ نفر کشته شدند و حدود ۲۵۰ نفر به عنوان گروگان به غزه منتقل شدند.

پنج زندانی را در زندان قزل‌حصار کرج اعدام کردند

ساعت شش بامداد چهارشنبه ۲ آبان، پنج زندانی در زندان قزل‌حصار کرج اعدام شدند. به‌گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اتهام این زندانیان مرتبط با جرائم مواد مخدر، قتل و «لواط به عنف» اعلام شده است. هرانا هویت دو نفر از این زندانیان را سلام بابا خان جعفری و محمد کوشکی اعلام کرده و نوشته است اتهام آن‌ها مربوط به جرائم مواد مخدر بود. دو زندانی دیگر تبعه کشور افغانستان بودند و اتهامات آن‌ها قتل و «لواط به عنف» اعلام شده است. هویت آن‌ها هنوز معلوم نیست. روز دوشنبه هرانا از انتقال این چهار زندانی به سلول‌های انفرادی زندان قزل‌حصار کرج، جهت اجرای حکم اعدام خبر داده بود. اعدام این زندانیان توسط مسئولان زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است. همزمان خبرگزاری رکنا از اجرای حکم اعدام یک زندانی دیگر به نام آرمان ناصرزاده در زندان قزل‌حصار خبر داده است. اتهام او نیز قتل عنوان شده است. این زندانی پس از ۱۰ سال حبس و رضایت ندادن خانواده مقتول اعدام شد.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا تا سال ۲۰۲۵ پروازی به تهران و بیروت نخواهد داشت

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا چهارشنبه ۲ آبان / ۲۳ اکتبر اعلام کرد که تا سال آینده میلادی به بیروت و تهران پروازی نخواهد داشت. لوفت‌هانزا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروازهای این شرکت به تهران تا جمعه ۱۲ بهمن ۱۴۰۳ / ۳۱ ژانویه ۲۰۲۵ و به بیروت و از بیروت به نقاط دیگر تا جمعه ۱۰ اسفند ۱۴۰۳ / ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ متوقف خواهد شد. دو روز پیش، لوفت‌هانزا اعلام کرد که پروازهایش به تل‌آویو را تا ۲۰ آبان جاری / ۱۰ نوامبر لغو می‌کند. این اقدام همچنین در مورد پروازها از بروکسل، سوئیس و اتریش اعمال می‌شود. همچنین گفته شد که شرکت هواپیمایی «یورووینگز» زیرمجموعه لوفت‌هانزا پروازهای خود به اسرائیل را تا ۱۰ آذر / ۳۰ نوامبر متوقف خواهد کرد. دلیل توقف پروازها تنش‌ها و درگیری‌های کنونی در منطقه است.