ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران شهرداری سی‌سخت ۱۳ ماه حقوق نگرفته‌اند

اعتراض‌های پیاپی کارگران شهرداری سی‌سخت هم برای دریافت دستمزد معوقه کارساز نبود و آنها همچنان ۱۳ ماه دستمزد معوقه از شهرداری طلب دارند. یکی از کارگران که نامش فاش نشد به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، گفت: «تأخیر ۱۳ماهه‌ی حقوق در سنوات گذشته، کارگران شهرداری سی سخت را به تنگنا گشانده و باعث شده که آنها در شرایط سخت معیشتی قرار بگیرند، به‌طوری‌که هر یک از کارگران در تأمین مایحتاج روزانه خود ناتوان شده‌اند.» به گفته او مسئولان استان کهکیلویه و بویراحمد از وضعیت معیشتی کارگران باخبرند اما پیگیر حقوق معوقه آنها نیستند. یک کارگر دیگر هم در انتقاد از اعضای شورای اسلامی شهر از مسئولان شهرداری خواست حداقل چاره‌ای برای پرداخت بخشی از دستمزد معوقه کارگران در ماه‌های پایانی سال بیاندیشند. او گفت که شهرداری سی‌سخت به دلیل عدم حمایت مسئولان استانی برای تامین مالی با مشکل روبرو است. ۸۰ کارگر با قرارداد مستقیم در شهرداری سی‌سخت مشغول به کارند.

مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه به روایت خبرگزاری سپاه: کارمندانی که زیر ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرند ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران روز پنج‌شنبه ۵ بهمن از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارکنان دولت که زیر ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند، خبر داد. تسنیم نوشت که «در آخرین تغییرات و مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، برای کارکنانی که در سال جاری بین ۸ الی ۲۰ میلیون تومان دریافتی دارند، عملاً افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی حقوق حداقل بگیران در جامعه کارمندی در دستگاه‌های اجرایی دولتی در دستور کار قرار گرفته است.» در لایحه بودجه‌ای که دولت ابراهیم رئیسی برای سال ۱۴۰۳ به مجلس فرستاده است تنها افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت گنجانده شده است. پیش از این همین کمیسیون تلفیق سقف این افزایش حقوق را به ۲۰ درصد افزایش داده بود. دولت رئیسی اما بعدتر با انتقاد از مجلس گفت که در بررسی لایحه بودجه بار مالی جدیدی به دولت وارد می‌شود که برای آن منبع درآمدی پیش‌بینی نشده است. در حالی که متوسط تورم سال جاری رقمی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد تخمین زده می‌شود، دولت همچنان مصر است که افزایش حقوق کارمندان و پس از آن کارگران رقمی کمتر از نصف رشد قیمت‌ها در بازه زمانی ۱۲ ماهه باشد. همچنین دولت رئیسی در بودجه ۱۴۰۳ بنا دارد سقف درآمدهای مالیاتی را به دو برابر افزایش دهد.

کره شمالی می‌گوید موشک کروز استراتژیک جدیدی را آزمایش کرده است

کره شمالی اعلام کرد که چهارشنبه ۴ بهمن / ۲۴ ژانویه موشک کروز استراتژیک جدید خود را آزمایش کرده است. اصطلاح «استراتژیک» به طور معمول به سلاح‌های هسته‌ای اشاره دارد. خبرگزاری دولتی کره شمالی گفته است که موشک موسوم به «Pulhwasal-3-31» در حال حاضر در دست توسعه است و آزمایش آن هیچ تأثیری بر امنیت کشورهای همسایه و «هیچ ارتباطی» با وضعیت منطقه ندارد. در این گزارش به‌نقل از اداره موشکی کره شمالی آمده است که این آزمایش همچنین بخشی از فرآیند به‌روز رسانی سامانه تسلیحاتی این کشور است. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی این آزمایش موشکی را به‌منظور ارتقای قابلیت‌های موشک‌های موجود ارزیابی کرده است. روز چهارشنبه، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی در حدود ساعت ۷ صبح به وقت محلی چندین موشک کروز به سمت دریا در سواحل غربی شلیک کرده است، شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی، این آزمایش را به عنوان تهدیدی جدی علیه کشورش محکوم کرد. کره شمالی نخستین آزمایش موشک کروز خود با قابلیت‌های احتمالی هسته‌ای را در سپتامبر ۲۰۲۱ انجام داد. کره جنوبی پنج‌شنبه ۵ بهمن / ۲۵ ژانویه اعلام کرد که تولید انبوه پهپادهای شناسایی در ارتفاع متوسط را با هدف استقرار آن‌ها در سال ۲۰۲۷ برای بهبود قابلیت‌های نظارتی و کمک به صادرات دفاعی آغاز کرده است.

سفیر آمریکا در ترکیه: پس از امضای موافقت ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو فروش اف‌ـ۱۶ به آنکارا سریع انجام خواهد شد

جف فلیک، سفیر ایالات متحده آمریکا در ترکیه گفت که پیش‌بینی می‌کند در طی چند روز آینده، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امضای نهایی عضویت سوئد در ناتو را انجام دهد و این امر موجب گام‌های سریع کنگره ایالات متحده به سوی تأیید فروش جت‌های جنگنده اف‌ـ۱۶به آنکارا خواهد شد. پارلمان ترکیه سه‌شنبه ۳ بهمن / ۲۳ ژانویه موافقت خود را با عضویت سوئد در ناتو تصویب کرد و مانع بزرگی بر سر راه گسترش ناتو پس از ۲۰ ماه تأخیر برطرف شد. اکنون اردوغان باید این سند را امضا کند و سپس در روزنامه رسمی ترکیه اعلام شود. سند الحاق سوئد نیز باید به واشنگتن ارسال شود. فلیک، سناتور سابق جمهوری‌خواه در پاسخ به این پرسش که آیا او انتظار چنین چیزی را «در مدت چند روز» دارد، گفت: «بله، چنین انتظاری دارم». او گفت: «من دلیلی نمی‌بینم که با توجه به اقدام پارلمان در این‌جا، ترکیه منتظر بماند. بنابراین من انتظار دارم به محض این‌که این موضوع به واشنگتن منتقل شد، اطلاعیه کنگره (در مورد فروش اف‌ـ۱۶) اعلام شود.» هم اردوغان و هم نمایندگان کنگره آمریکا، حمایت ترکیه از پیوستن سوئد به ناتو را با موافقت کنگره با فروش ۲۰ میلیارد دلاری شرکت صنایع نظامی ـ هوایی لاکهید مارتین، گشودن مسیر فروش هواپیماهای جدید و کیت‌های نوسازی به ترکیه مرتبط کرده بودند. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه نامه‌ای به رهبران کمیته‌های کنگره این کشور ارسال کرد و آن‌ها را از قصد خود برای آغاز فرآیند اطلاع‌رسانی رسمی در مورد فروش اف‌ـ۱۶ پس از تکمیل فرآیند الحاق سوئد به ناتو توسط آنکارا آگاه کرد.