ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیانیه ارتش: دو نیرویمان در حمله اسرائیل کشته شدند

ارتش ایران با انتشار یک بیانیه کوتاه از کشته شدن دو نیرویش در حملات بامداد شنبه اسرائیل به خاک ایران خبر داد. در این بیانیه که روز شنبه ۵ آبان منتشر شد آمده است که این دو ارتشی «در مقابله با پرتابه‌ها»ی اسرائیل کشته شدند. نام این دو کشته حمله اسرائیل، مکان کشته شدن آن‌ها و جزئیات بیشتری از این رویداد منتشر نشده است. پیش از این فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت مسعود پزشکیان و همچنین پدافند هوایی جمهوری اسلامی حمله اسرائیل را کوچک و با خسارات محدود توصیف کرده بودند.

کوثر دهبان‌زاده پس از گذشت یک ماه هم‌چنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز تحت بازجویی است

کوثر دهبان زاده، خواهر میثم دهبان زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار، نزدیک به یک ماه است که در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ در بلاتکلیفی بسر می‌برد. هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر به نقل از یک منبع آگاه در خصوص آخرین وضعیت کوثر دهبان‌زاده نوشت: «از زمان دستگیری کوثر که تاکنون ۲۹ روز گذشته، جلسات بازجویی از او ادامه دارد و او همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ نگهداری می‌شود و کماکان از اتهامات مطروحه علیه او نیز اطلاعی در دست نیست.» کوثر دهبان‌زاده ششم مهرماه سال جاری در شیراز بازداشت شد. کوثر دهبان‌زاده پیش‌تر نیز به دلیل پیگیری پرونده قضایی برادرش به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود. کوثر دهبان زاده، خواهر میثم دهبان زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج است. پیش‌تر میثم دهبان زاده، زندانی سیاسی با نگارش نامه‌ای از زندان قزلحصار کرج، نسبت به بازداشت کوثر دهبان زاده، خواهر خود به عنوان ابزاری برای فشار بیشتر بر خود و خانواده‌اش، اعتراض کرده بود این زندانی سیاسی تاکید کرده بود که خواهرش تنها به دلیل حمایت و پیگیری قضایی پرونده برادرش دستگیر شده است.

واشنگتن پست به نقل از یک منبع امنیتی: حمله اسرائیل به شکلی اجرا شد که ایران بتواند آن را خفیف بخواند

واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیل که «مطلع از عملیات اسرائیل» خوانده شد نوشت که اسرائیل حمله خود را با هدف به حداقل رساندن تلفات و حفظ تأثیر در سطحی طراحی کرد که به ایران اجازه دهد خسارات عمده را انکار کند و اوضاع را مهار کند. این منبع واشنگتن‌پست گفت، این عملیات بزرگتر از حمله‌ای بود که اسرائیل در روز ۳۰ فروردین به حوالی اصفهان انجام داد. ایران در تاریخ ۲۵ فروردین با نزدیک به ۳۰۰ موشک بالستیک، کروز و پهپاد در عملیاتی که آن را «وعده صادق ۱» نامید به اسرائیل حمله کرد. آن حمله به تلافی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد. اسرائیل نیز در پاسخ، ۵ روز بعد به پایگاه نیروی هوایی ارتش در شهر اصفهان حمله موشکی کرد.

مریم دریسی، دانشجوی اهل کازرون با پایان ایام مرخصی به زندان عادل آباد شیراز بازگشت

مریم دریسی، ،زندانی سیاسی و دانشجوی اهل کازرون، جمعه چهارم آبان با پایان ایام مرخصی به زندان عادل آباد شیراز بازگشت. بنا بر گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۶ مهرماه به مدت سه روز به مرخصی اعزام شده بود. با درخواست خانم دریسی، مدت زمان مرخصی وی با موافقت مرجع ذیربط تمدید شده بود. شنبه ۱۳ مرداد، مریم دریسی، دانشجوی اهل کازرون پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب کازرون بازداشت و روانه زندان عادل‌آباد شیراز شد. مریم دریسی ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه انقلاب کازرون از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» از طریق انتشار مطالبی در صفحه اینستاگرام خود و «کشف حجاب» در زمانی که تحت نظارت پابند الکترونیکی بود، به یک سال حبس محکوم شده بود. این حکم نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر استان فارس، عینا تایید شد. مریم دریسی۲۳ مهر ۱۴۰۱، به دست نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت و به زندان عادل آباد این شهر منتقل کردند. دریسی در نهایت ۱۱ آبان همان سال، با تودیع وثیقه آزاد شد. دریسی آذرماه همان سال توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه انقلاب کازرون از بابت اتهامات «اخلال در نظم عمومی و کشف حجاب»، به تحمل یک‌ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و توسط شعبه ۱۰۲ همین دادگاه، از بابت اتهامات «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام»، به سه سال حبس محکوم شد.

رسانه سپاه حمله به ۲۰ نقطه و نفوذ هواپیماهای اسرائیل به حریم هوایی ایران را «غیرواقعی» و «عملیات روانی» خواند

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران اخبار رسانه‌های اسرائیلی در مورد هدف قرار گرفتن چندین منطقه نظامی را تکذیب کرد. تسنیم بامداد شنبه ۵ آبان به نقل از «یک منبع مطلع» نوشت که «ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن ۲۰ نقطه در کشور غیرواقعی است و تعداد اهداف دشمن با فاصله، کمتر از این میزان است.» تسنیم همچنین نوشته است که حملات اسرائیل «از بیرون از مرزهای کشور» صورت گرفته و «آسیبهای محدودی وارد کرده است». کانال ۱۱ اسرائیل هم به نقل از منابعش نوشته است که آن‌ها در عملیاتشان از هواپیماهای اف-۳۵، اف-۱۵ و اف-۱۶ استفاده کرده‌اند. خبر منتشر شده در تسنیم متمرکز بر تکذیب نفوذ هواپیماهای اسرائیل به حریم هوایی ایران هم بود: «اخباری که می‌گوید ۱۰۰ هواپیمای نظامی اسرائیل در این حمله نقش داشتند، نیز کاملاً دروغ است و اسرائیل به‌دنبال بزرگ‌نمایی حمله ضعیف خود است.» تسنیم همچنین هدف قرار گرفتن «مراکر نظامی سپاه در تهران» را هم تکذیب کرد ولی نگفت «آسیب‌های محدود» که منابعش از آن سخن گفته‌اند به چه نقاطی وارد شده است.