ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس دانشکده علوم دانشگاه علامه طباطبایی بعد از توهین به ژینا (مهسا) امینی برکنار شد

باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی از برکناری علی انتظاری، رئيس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت او «در پی طرح مباحثی به دور از ادبیات ایرانی و اسلامی و استفاده از تعابیری نادرست در یک گفتگو» از سمت خود برکنار شده است. علی انتظاری پیشتر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در برنامه «شیوه» با الفاظی اهانت‌آمیز قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی را «نفله‌شدن یک دختر کرد سنی» خوانده بود و اظهار کرده بود نظام جمهوری اسلامی با معترضان اعتراضات شهریور ۱۴۰۱ «پدرانه» برخورد کرده و خشونت به‌خرج نداده است. او ادعا کرده بود نیروهای امنیتی مأموریت داشتند اگر کتک هم خوردند پاسخ ندهند. برنامه «شیوه» ساعاتی بعد یادداشتی را از علی انتظاری مبنی بر عذرخواهی از سخنانش منتشر کرد. او در این یادداشت به‌رغم عذرخواهی از «مردم کُردستان»، به‌کاربردن عبارت «نفله» برای یک زن جوان کرُد سنی که در بازداشت گشت ارشاد کشته شد را «اکتفا به عرف محلی» عنوان کرده و نوشته است: «باید در انتخاب واژگان دقت بیشتری می‌کردم و به عرف محلی خود اکتفا نمی‌کردم». گفته می‌شود علی انتظاری به «جبهه پایداری» نزدیک است و در اخراج برخی از اساتید دانشگاه، به‌ویژه پس از اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» دخیل بوده است.

محمدجواد ظریف «شرمندگی» خود را پس گرفت و به دولت پزشکیان بازگشت

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین و مسئول کمیته‌های راهبری مسعود پزشکیان در انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم، به دولت بازگشت و از ادامه فعالیت خود در سمت معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری خبر داد. ظریف که در دیدار سه‌شنبه ۶ شهریور هیئت دولت جدید با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی حضور داشت، در پستی نوشت: «پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدبرانه ریاست محترم جمهوری و با دستور کتبی ایشان، با توکل به خدا و امید به همراهی و راهنمایی مردم بزرگوار، انجام وظیفه در معاونت راهبردی رئیس‌جمهور را ادامه خواهم داد.» ظریف پس از انتخاب اعضای کابینه گفته بود «از ۱۹ وزیری که معرفی شدند، سه نفر نامزد نخست، شش نفر نامزد دوم یا سوم و یک نفر نامزد پنجم کمیته‌ها و یا شورای راهبری بودند». او همچنین افزوده بود: «از این‌که نتوانستم به‌شکل شایسته‌ای نظر کارشناسی کمیته‌ها و حضور بانوان، جوانان و اقوام را آن‌گونه که وعده داده بودم به نتیجه برسانم، شرمنده‌ام.» ظریف روز سه‌شنبه در اینستاگرام خود این «شرمندگی» را پس گرفت، نظر خود را تغییر داد و نوشت: «امروز اعضای دولت در شرایطی به ملاقات مقام معظم رهبری رفتند که بالاترین حضور بانوان و اقوام و مذاهب در هیئت دولت نشانگر صداقت و شجاعت رئیس‌جمهور محترم در عمل به وعده‌های انتخاباتی بود که امیدوارم به همین شکل ادامه یابد و وفاق ملی بر پایه توسعه انسان محور و مردم بنیاد حاصل آن باشد.»