ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حزب‌الله لبنان کشته شدن حسن نصرالله را تایید کرد

حزب‌الله لبنان روز شنبه ۲۸ سپتامبر/ ۷ مهر پس از ساعت‌ها تاخیر، یک بیانیه رسمی منتشر کرد و کشته شدن سید حسن نصرالله، دبیر کل این گروه را تایید کرد. در بیانیه حزب‌الله از نصرالله به عنوان «مقدس‌ترین و گرانقدرترین شهید» این گروه یاد شده و آمده است که این گروه به «جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان» ادامه می‌دهد. ارتش اسرائیل ساعتی پیش در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که در حمله روز جمعه به بیروت، حسن نصرالله، علی کرکی، فرمانده جبهه جنوب این گروه و شماری دیگر از فرماندهان نظامی را کشته است.

علی خامنه‌ای خواستار کمک مسلمانان و محور مقاومت به حزب‌الله لبنان شد

رهبر جمهوری اسلامی شنبه ۷ مهرماه در بیانیه فوق‌العاده‌ای حمله اسرائیل به لبنان را تقبیح کرد و از پیروانش در محور مقاومت خواست به یاری حزب‌الله بشتابند. در پیام علی خامنه‌ای به کشته شدن حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره‌ای نشده است. ارتش اسرائیل ساعتی پیش از انتشار این پیام در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که در حمله روز جمعه به بیروت، حسن نصرالله، علی کرکی، فرمانده جبهه جنوب این گروه و شماری دیگر از فرماندهان نظامی را کشته است. حزب‌الله لبنان تاکنون بیانیه‌ای در مورد سرنوشت نصرالله منتشر نکرده است.

گروه «جیش‌العدل» مسئولیت ترور معاون فرماندهی انتظامی شهرستان سیب و سوران را بر عهده گرفت

«جیش‌العدل» شنبه هفتم مهر، مسئولیت ترور ابوالقاسم پیری، معاون فرماندهی انتظامی شهرستان سیب و سوران را بر عهده گرفت. این گروه مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای برعهده گرفتن مسئولیت حمله به این نیروهای نظامی نوشت: «نیروهای نظامی رژیم تنها عنصر نگهدارنده این نظام هستند که با تبدیل شدن به آله سرکوب برای رژیم ستمگر ولایت فقیه، باعث قوام این نظام جنایتکار شده اند. از اینرو به تمام نیروهای نظامی رژیم هشدار میدهیم که آنها اهدافی مشروع در مسیر سرنگونی این رژیم محسوب می‌شوند«. جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳، در پی حمله افراد مسلح، معاون آماد و پشتیبانی فرماندهی انتظامی شهرستان سیب و سوران در مغازه آب شیرین‌کن مورد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. همزمان صاحب مغازه نیز بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد. این گروه پیش از این به چند مقر نظامی و انتظامی دیگر حمله کرده بود. ایران به بهانه مقابله با جیش‌العدل دی ۱۴۰۲ با پهپاد مناطقی از بلوچستان پاکستان را هدف قرار داد. پاکستان نیز این حمله را بی‌پاسخ نگذاشت. درگیری میان سازمان جیش‌العدل که خود را یک سازمان اسلام‌گرا و مدافع حقوق «بلوچ‌‌ها» معرفی می‌کند و نظامیان جمهوری اسلامی طی یک سال اخیر افزایش یافته است.

حوادث ناشی از کار جان یک کارگر ساختمانی را گرفت

یک کارگر ساختمانی بر اثر حادثه ناشی از کار و ناایمن بودن محیط کار در ارومیه جان خود را دست داد. آژانس خبررسانی کردپا هویت این کارگر را امیر خلیل‌پو اهل «سیدان» از توابع منطقه صومای برادوست ارومیه اعلام کرده و نوشت که او در حین کار ساختمانی بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده است. بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۲ دو هزار و ۱۱۵ کارگر قربانی ناایمن بودن محیط کار شدند و جانشان را از دست دادند که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. شمار کارگران مصدوم هم ۲۷ هزار و ۳۷۷ نفر اعلام شد. معاون روابط وزیر کار اما مرگ تنها ۶۸۰ کارگر را در سال ۱۴۰۲ تایید کرد. تفاوت آمار اعلام شده از سوی دو نهاد دولتی به دلیل این است که بخش بزرگی از حوادث در کارگاه‌های خارج از شمول قانون کار رخ می‌دهد.

ارتش اسرائیل کشته شدن حسن نصرالله را تایید کرد

حساب کاربری ارتش اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس روز شنبه ۲۸ سپتامبر/ ۷ مهر کشته شدن دبیرکل حزب‌الله لبنان را تایید کرد. در پیام کوتاهی که ارتش اسرائیل منتشر کرده آمده است که «حسن نصرالله دیگر نمی‌تواند در جهان وحشت‌افکنی کند». رسانه‌های اسرائیلی از جمله اورشلیم پست و تایمز اسرائیل این پیام ارتش اسرائیل را به منزله تاییدیه کشته شدن حسن نصرالله دانسته‌اند. دقایقی بعد از انتشار این پست، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای کشته شدن نصرالله را تایید کرد و گفت علاوه بر نصرالله، علی کرکی، فرمانده جبهه موسوم به جبهه جنوبی حزب‌الله نیز به همراه سایر فرماندهان کشته شده است. اسرائیل روز جمعه ۲۷ سپتامبر/ ۶ مهر حومه جنوبی بیروت را در شدیدترین بمباران از زمان تشدید حملات خود علیه لبنان در اوایل ماه جاری هدف قرار داد. اسرائیل می‌گوید در حمله بزرگی که چندین ساختمان مسکونی را در جنوب بیروت با خاک یکسان کرد، حسن نصرالله و «مقر فرماندهی مرکزی حزب الله» را هدف قرار داده‌اند.

معاون آماد و پشتیبانی فرماندهی انتظامی شهرستان سیب و سوران توسط افراد مسلح ترور شد

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان شامگاه جمعه، طی اطلاعیه‌ای، از کشته شدن معاون آماد و پشتیبانی فرماندهی انتظامی شهرستان سیب و سوران خبر داد. در این اطلاعیه آمده است که سروان ابوالقاسم پیری، معاون آماد و پشتیبانی فرماندهی انتظامی شهرستان سیب و سوران، در حمله افراد مسلح ترور شده است. بر اساس این اطلاعیه، این حادثه داخل مغازه یکی از شهروندان صورت گرفته است و صاحب مغازه نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارده، قبل از رسیدن به مرکز درمانی، جان باخته است. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. پیش‌تر جیش‌العدل که یک سازمان شبه نظامی اسلام‌گرای مخالف جمهوری اسلامی است سه‌شنبه ۲۱ فروردین سال جاری پنج نیروی نظامی جمهوری اسلامی را کشت. این سازمان چند روز قبل‌ از آن (۱۶ فروردین) نیز به چهار مرکز نظامی جمهوری اسلامی در چابهار و راسک حمله کرد. جمهوری اسلامی شمار کشته شدگان جیش‌العدل در این حملات را ۱۸ نفر و نظامیان حکومتی را یک بار ۱۲ و بار دیگر ۱۰ نفر اعلام کرد. جیش‌العدل کشته شدن ۱۸ تن از نیروهایش را تأیید کرد و مدعی شد نزدیک به ۲۰۰ نظامی حکومت جمهوری اسلامی را کشته است.