ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت بهداشت فلسطین: ارتش اسرائیل یک کودک و یک نوجوان فلسطینی را در کرانه باختری کُشت

به‌گفته وزارت بهداشت فلسطین، ارتش اسرائیل چهارشنبه ۸ آذر / ۲۹ نوامبر در حمله به شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری رود اردن یک کودک هشت ساله و یک نوجوان ۱۵ ساله را کُشت. یکی از مقام‌های هلال احمر فلسطین به خبرگزاری فرانسه گفت که این دو کودک و نوجوان در منطقه‌ای کشته شدند که تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است و ورود ارتش اسرائیل به آن ممنوع است. تصاویر دوربین‌ مداربسته منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهند که کودکی در خیابان هدف گلوله قرار گرفته و تیراندازی باعث فرار سایر کودکان اطراف او می‌شود. تصاویر دیگر نیز مرگ یک نوجوان بر اثر اصابت گلوله را نشان می‌دهند. در حالی که چندین گلوله به زمین اطراف او اصابت می‌کنند به نظر می‌رسد که نوجوان برای کمک گریه می‌کند. پنج نوجوان دیگر می‌دوند تا پشت خودرو‌ها یا در یک فروشگاه پناه بگیرند. این نوجوان پسر دست‌کم نیم دقیقه بر روی زمین با مرگ مبارزه می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل وضعیت نوار غزه را «فاجعه انسانی با ابعاد گسترده» توصیف کرد و گفت مکان امنی برای غیرنظامیان غزه وجود ندارد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل چهارشنبه ۸ آذر / ۲۹ نوامبر در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه گفت حدود ۸۰ درصد از جمعیت غزه اکنون در این منطقه آواره شده‌اند و هیچ مکان امنی برای غیرنظامیان وجود ندارد. او گفت تخمین زده می‌شود که ۴۵ درصد از خانه‌های مسکونی غزه آسیب دیده یا ویران شده است. گوترش وضعیت نوار غزه را «فاجعه انسانی با ابعاد گسترده» نامید و بار دیگر خواستار تمدید آتش‌بس شد. او همچنین تأکید کرد که تلفات کودکان در حملات اسرائیل به غزه از شمار کل کودکان کشته‌شده در طول همه سال‌هایی که او دبیرکل سازمان ملل بوده، بیشتر است. دبیرکل سازمان ملل در همین حال حملات حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی به مردم اسرائیل و استفاده از سپر انسانی توسط آن‌ها را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان‌های حماس شد. آنتونیو گوترش گفت شکست راه حل ایجاد دو کشور فلسطین و اسرائیل براساس قطعنامه‌های سازمان ملل فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها، منطقه و جهان را به چرخه‌ بی‌پایان مرگ و ویرانی خواهد کشاند.

وحیدی: هر کسی که مانع کار «حجاب‌بان‌ها» شود را مجازات می‌کنیم، البته ما به آن‌ها مجوز نداده‌ایم

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۸ آذر‌ماه گفت وظیفه وزارتخانه او «نظارت بر رعایت عفاف و حجاب» است و این کار را بر اساس «قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی» انجام می‌دهد. او در جمع خبرنگاران گفت که هر کسی که در مقابل آمران به معروف یا همان حجاب‌بان‌ها بایستد و مانع فعالیت آن‌ها شود مجازات خواهد شد: «اگر کسی مانع انجام فعالیت آن‌ها (حجاب‌بان‌ها) شود مجازات می‌شود یعنی برای آن جرم‌انگاری شده برای کسانی که مانع از فعالیت آن‌ها شوند.» او کسانی که در معابر عمومی برای زنان و دختران بر سر رعایت حجاب مزاحمت ایجاد می‌کنند را گروه‌های مردمی خواند و گفت که «از همه گروه‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر براساس وظیفه قانونی خود حمایت می‌کنیم، از آن‌ها قدردانی و تشکر می‌کنیم». وحیدی به افشای بخشنامه محرمانه وزارتخانه‌اش برای سازماندهی حکومتی گروه حجاب‌بان‌ها هم اشاره کرد و گفت که همچنان بر نظر پیشین‌اش استوار است و این افراد برای کارشان «مجوز نیاز ندارند»: «اساساً این ‌ها مجوز نیاز ندارند، این‌ها براساس قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مجوز دارند؛ لذا به مجوز نیازی ندارند که ما بخواهیم در وزارت کشور به آن‌ها مجوزی بدهیم.»

خامنه‌ای: یهودی‌ها را به دریا نمی‌ریزیم، مردم فلسطین درباره‌شان تصمیم می‌گیرند

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۸ آذر در دیدار با گروهی از بسیجی‌ها در حسینیه‌اش در مرکز تهران گفت آنچه درباره نظر جمهوری اسلامی در مورد مردم اسرائیل در رسانه‌های بین‌المللی گفته می‌شود نادرست است. او گفت که سیاست جمهوری اسلامی به دریا ریختن «یهودیان و صهیونیست‌ها» نیست و این دیدگاه را برخی از سران عرب پیش‌تر مطرح کرده بودند. خامنه‌ای در ادامه گفت که جمهوری اسلامی تابع همه‌پرسی و نظر مردم فلسطین است و چنانچه آن‌ها بخواهند شهروندان اسرائیل در کشورشان باقی بمانند، او و حکومتش دخالتی در این زمینه نمی‌کند. رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از صحبتش گفت که در نتیجه جنگ کنونی اسرائیل و حماس، پای آمریکا از خاورمیانه یا آن نامی که او بر آن اصرار دارد یعنی «غرب آسیا»، «بریده خواهد شد».