ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان برگزار شد

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این مراسم غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، محمدباقرقالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقام‌های کشوری و لشکری جمهوری اسلامی و برخی از سفیران و مهمان‌های خارجی شرکت داشتند. مسعود پزشکیان در این مراسم در برابر نمایندگان مجلس سوگند یاد کرد و پس از ادای سوگند در سخنانی بار دیگر از «تدبیر رهبر انقلاب و رأی هوشمندانه مردم» در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری تجلیل کرد و افزود: این «انتخاب»، فرصتی نو برای ایران و جهان گشود. پزشکیان گفت: «فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همکاری و همراهی ملی در درون حکومت، میان حکومت و جامعه و در درون جامعه است.» او دولت خود را «دولت وفاق ملی» نامید و گفت این دولت «موظف به تأمین حقوق شهروندی همه ایرانیان است و ملتزم به ترجیح منافع ملی بر هر امر دیگر است». پزشکیان همچنین محور فعالیت‌های دولت خود را «التزام به قانون اساسی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی» علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: «به‌دنبال تعامل سازنده و مؤثر با جهان بر پایه اصول عزت و حکمت و مصلحت خواهیم بود.» مسعود پزشکیان در سخنرانی خود «عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران با جهان» را «حق مسلم ایران» عنوان کرد و گفت برای رفع تحریم‌ها «از پای نخواهد نشست».

رئيس «جبهه اصلاحات» از شنود و انتشار غیرقانونی جلسه اصلاح‌طلبان انتقاد کرد

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات و دبیرکل حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» روز سه‌شنبه ۹ مرداد در شبکه اجتماعی اکس/توییتر به شنود و «انتشار غیرقانونی» جلسه اصلاح‌طلبان که به‌گفته او از سوی «خبرگزاری‌های وابسته به نهادهای خاص» و با قصد «اختلاف‌افکنی» منتشر شده، اعتراض کرد و این اقدام را «نقض آشکار اصل ۲۵ قانون اساسی و ماده دو قانون جرایم رایانه‌ای» دانست و خواستار برخورد با متخلفان شد.  آذر منصوری نوشت: «خبرگزاری‌های وابسته به نهادهای خاص با چه مجوزی جلسات اصلاح‌طلبان را شنود و منتشر می‌کنند؟ آیا اصل ۲۵ قانون اساسی برای آن‌ها فاقد اعتبار است؟ آیا ماده دو قانون جرائم رایانه‌ای فقط برای شهروندان درجه دو است؟» اظهارات رئيس جبهه اصلاحات یک روز بعد از انتشار یک فایل صوتی صورت می‌گیرد که به‌نظر می‌رسد به شکل پنهانی ضبط شده است. خبرگزاری تسنیم این فایل صوتی را منتشر کرده که گفت‌وگویی‌ست میان علی نیکجو، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی و آذر منصوری که از مسعود پزشکیان و دولت آینده او انتقاد می‌کنند.

ماموران انتظامی در اردبیل یک زن را به خاطر نداشتن حجاب اجباری در پخش زنده اینستاگرام دستگیر کردند

خبرگزاری حکومتی تسنیم به نقل از مرتضی طاهری‌فرد، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی اردبیل اعلام کرد یک زن در این شهر به‌دلیل انتشار تصاویر بدون حجاب اجباری در پخش زنده اینستاگرام دستگیر شده است. به گفته این مقام قضایی این زن «غیربومی»ست و به اتهام «ترویج فساد و فحشا با سوء استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی» دستگیر شده است. او به هویت بازداشت‌شده اشاره‌ای نکرد. معاون دادستانی اردبیل گفت: «این شخص عکس‌ها و فیلم‌های مبتذل نیمه عریان از خود تهیه می‌کرد و با استفاده از امکان پخش زنده شبکه اجتماعی اینستاگرام آنها را انتشار می‌داد و موجب جریحه‌دار کردن عفت و هتک اخلاق عمومی می‌شد». او افزود: «با واکنش سریع و به هنگام گشت سایبری دادستانی، اقدام لازم برای شناسایی متهم صورت گرفت و پس از صدور دستورهای قضایی مربوطه برای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، با اقدام سریع ماموران انتظامی وی در واحدی مسکونی واقع در یکی از شهرک‌های اردبیل بازداشت شد.»

طوفان گرد و غبار با سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد سرعت طوفان در زابل روز سه‌شنبه ۹ تیر به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت رسیده است. او افزود: «گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به یک‌هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد. در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۳ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا یک‌هزار متر کاهش داد. در ایستگاه فرودگاهی زاهدان دید افقی به دو هزار و ۵۰۰ متر، نصرت آباد دو هزار متر و میرجاوه سه هزار متر کاهش یافت.» به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در شمال استان وزش بادهای ۱۲۰روزه تا پایان هفته تداوم داشته و در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود. او علاوه بر توصیه به شهروندان برای خودداری از تردد غیر ضروری و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و پرهیز از کار در ارتفاعات، توصیه کرد از گلخانه‌ها و محصولات کشاورزی و باغداری محافظت شود. برمبنای گزارش پایگاه خبری عصر هامون، مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان روز سه‌شنبه ساعات کار حضوری تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به جز مراکز خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی را تا رأس ساعت ۱۱ صبح اعلام کرد. وزش طوفان و گرد و غبار ناشی از آن در ماه‌های گذشته در چندین استان ایران صدها نفر را راهی بیمارستان‌ها کرده است. گرد و غبار به مشکلات بینایی، تنفسی و قلبی منجر می‌شود.