ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد - بایدن چهارشنبه آن را امضا می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید محموله‌های جدید تسلیحات ممکن است همین هفته به اوکراین ارسال شود. چین مخالفت خود را با کمک‌های نظامی به تایوان در این مصوبه اعلام کرد.

سنای ایالات متحده آمریکا یک بسته کمک چند میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد و راه را برای تحویل تسلیحات جدید به کی‌یف در این هفته هموار کرد.

مجلس سنای تحت کنترل دموکرات‌ها این مصوبه را که برای ماه‌ها در مجلس نمایندگان و با مخالفت جمهوری‌خواهان نزدیک به ترامپ متوقف شده بود، با ۷۹ رأی موافق و ۱۸ رأی مخالف در اواخر شب سه‌شنبه ۴ اردیبهشت/ ۲۳ آوریل تصویب کرد.

این لایحه سه روز پیش از تصویب در سنا در روز شنبه یکم اردیبهشت / ۲۰ آوریل با ۳۱۱ رأی موافق و ۱۱۲ رأی مخالف در مجلس نمایندگان تصویب شد.

پس از تصویب این لایحه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای گفت:

به محض اینکه فردا متن این لایحه روی میزم بیاید آن را امضا می‌کنم تا بتوانیم از این هفته ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین را آغاز کنیم.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بسیاری از کمک‌های موجود در بسته ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین خواهد رسید. اوکراین برای مقابله با نیروهای روسی در طول خط مقدم هزار کیلومتری‌اش، با کاهش تسلیحات مواجه شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از تصویب نهایی این بسته کمکی استقبال کرد.

او در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

قابلیت‌های دوربرد، توپخانه و پدافند هوایی اوکراین ابزارهای حیاتی برای بازگرداندن زودتر صلح عادلانه هستند.

بسته کمک‌های این لایحه برای اوکراین ۶۱ میلیارد دلار است، اما ۲۶ میلیارد دلار هم برای اسرائیل و همچنین کمک‌های بشردوستانه در غزه، سودان و هائیتی و همچنین بیش از ۸ میلیارد دلار حمایت نظامی از تایوان فراهم می‌کند.

تایوان گفته است که با ایالات متحده درباره نحوه استفاده از این بودجه مذاکره خواهد کرد. دفتر امور تایوان در پکن، که استفاده از زور برای حل مناقشه با تایوان را رد نکرده است، گفت که «قاطعانه» با گنجاندن آنچه «محتوای مرتبط با تایوان» در بسته کمکی می‌خواند، مخالف است.

در این لایحه همچنین تحریم‌هایی برای روسیه، ایران و چین وجود دارد.

اما اختصاص بودجه بیشتر به اوکراین موضوع ماه‌ها بحث شدید در میان قانون‌گذاران در مورد چگونگی کمک یا حتی توقف حمایت از کی‌یف بود.

بسته مشابهی در ماه فوریه در سنا تصویب شد، اما در مجلس نمایندگان متوقف شد تا اینکه مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه، وفادار به ترامپ، در اوایل ماه جاری نظر قبلی‌اش را تغییر داد و پیشنهاد کرد این طرح در یک ترکیب چهار‌تایی با لوایح دیگر مجدداً در مجلس نمایندگان بررسی شود. قانون مهسا، تحریم‌های بیشتر برای روسیه و چین و کمک‌ها به اسرائیل به این شکل به لایحه اوکراین اضافه شد.

به این ترتیب این مصوبه به بایدن اجازه می‌دهد دارایی‌های روسیه را مصادره کند و بفروشد و این پول را برای تأمین مالی بازسازی در اختیار کی‌یف قرار دهد.

رهبران دموکرات و جمهوری‌خواهِ سنا گفتند تصویب این لایحه نشان می‌دهد که کنگره به مسیر درست خود بازگشته است.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات، پس از رأی‌گیری به خبرنگاران گفت:

این لایحه مرتبط با امنیت ملی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که کنگره طی مدت طولانی برای حفاظت از امنیت آمریکا و امنیت دموکراسی غربی تصویب کرده است.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا، یک جمهوری‌خواه و از حامیان جدی کمک به اوکراین، نسبت به تأخیر پیش آمده ابراز تأسف کرد.

خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش دادند که دولت بایدن در حال آماده‌سازی اولین محموله از کمک‌های نظامی مرتبط با این لایحه با تمرکز بر سلاح‌هایی است که می‌توانند فوراً در میدان جنگ مورد استفاده قرار گیرند.

هنوز مشخص نیست که پول اسرائیل، که میلیاردها دلار کمک امنیتی از ایالات متحده دریافت می‌کند، چگونه بر درگیری در غزه تأثیر می‌گذارد.

نهادهای امدادی البته امیدوارند که بخش عمده این کمک‌ها صرف فلسطینی‌هایی شود که در غزه و زیر بمباران اسرائیل با قحطی مواجه شده‌اند.

دست‌کم ۳۴۱۸۳ فلسطینی از زمان آغاز درگیری‌ها در ماه اکتبر پس از حمله بی‌سابقه حماس به اسرائیل که منجر به کشته شدن بیش از ۱۱۰۰ نفر و به اسارت گرفتن ده ها نفر دیگر شد، کشته شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.