ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جمع‌آوری پوشاک «مبتذل و غیراخلاقی» از مغازه‌های تهران

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران می‌گوید پوشاکی که با «نشان‌های غیراخلاقی و نامتعارف یا مبتذل» در سطح شهر عرضه شده بود، جمع‌آوری شده است.

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران می‌گوید پوشاکی که با «نشان‌های غیراخلاقی و نامتعارف یا مبتذل» در سطح شهر عرضه شده بود، جمع‌آوری شده است.

شیرازی به خبرگزاری صدا و سیما گفته مأموران اتحادیه پوشاک به همراه ماموران پلیس با مغازه‌هایی که به اخطار‌ها توجه نکرده‌اند «برخورد تندتری» کرده‌اند اما توضیح نداد که این برخورد تند‌تر چه بوده است.

به گفته او از اول آبان نظارت‌ها بر واحدهای صنفی تشدید و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

رئیس اتحادیه پوشاک همچنین گفته برخی از این لباس‌ها مثل مانتوهای شیشه‌ای برای مجالس زنانه دوخته شده و نمی‌توانیم از فروشنده انتظار داشته باشیم تا آن‌ها را عرضه نکند بلکه باید خود مردم فرهنگ استفاده از آن را رعایت کند.

دخالت در نوع پوشش زنان و مردان در ایران، تحت عنوان قانون «حجاب و عفاف» و همچنین «امر به معروف و نهی از منکر» انجام می‌شود.

دخالت سپاه و بسیج و انصار حزب‌الله در کنترل پوشش زنان و جوانان، استقرار گشت‌های  بازرسی و برخوردهای خشن با گروه‌های مختلف اجتماعی و هجوم به میهمانی‌ها و جشن‌های عروسی، روش‌هایی است که در چند دهه اخیر، توسط بعضی نهادهای نظامی و شبه‌نظامی حتی پیش از ایجاد گشت ارشاد یا طرح عفاف و حجاب یا حتی هم‌زمان با آن، برای کنترل و دخالت در نوع پوشش در ایران وجود داشته است.

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، حجاب اسلامی اجباری شده و حکومت ایران تاکنون به مطالبات زنان برای آزادی پوشش پاسخ نداده است.

کمیته‌های انقلاب اسلامی، بسیج، ‌نیروی انتظامی و گشت ارشاد در دوره‌های مختلف کنترل پوشش زنان را بر عهده داشته‌اند.

با وجود تاکید رسمی حکومت بر پوشش اسلامی و حجاب اجباری، پوشش زنان ایران از سوی تندرو‌ها مورد اعتراض قرار می‌گیرد و این گروه‌ها هر از گاهی راهپیمایی‌هایی در اعتراض به آنچه «بدحجابی» خوانده می‌شود، برپا می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.