ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افتتاح جشنواره فیلم بغداد با «رستاخیز»

فیلمی که در ایران منجر به اعتراض مداحان شد و از نمایش عمومی بازماند، اکنون برای اولین بار در یک جشنواره سینمایی در جهان عرب به نمایش درمی‌آید.

جشنواره فیلم بغداد با فیلم «رستاخیز» ساخته احمد رضا درویش افتتاح می‌شود.

نمایی از فیلم رستاخیز

خبرگزاری فارس گزارش داده است که جابر الجابری، معاون وزیر فرهنگ عراق که به حلقه‌ای از سیاستمداران شیعه نزدیک به نوری مالکی، نخست‌وزیر پیشین عراق تعلق دارد، از تقی علیقی‌زاده، تهیه‌کننده و احمد رضا درویش، کارگردان فیلم رستاخیز دعوت کرده که برای نمایش این فیلم در جشنواره فیلم بغداد به عراق سفر کنند.

فیلم رستاخیز تحت عنوان «القربان» در جشنواره فیلم بغداد به نمایش گذاشته می‌شود.

جشنواره فیلم بغداد اول اکتبر سال جاری کارش را آغاز می‌کند و به مدت پنج روز ادامه دارد. علاوه بر فیلم «رستاخیز»، از ایران فیلم‌های «تراژدی»، ساخته آزیتا موگویی، «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی و «همه چیز برای فروش» از امیرحسین ثقفی نیز در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

در فیلم رستاخیز برای نخستین بار چهره «ابوالفضل» و «علی اکبر» در واقعه عاشورا نشان داده می‌شود. این مسأله باعث شد که در جشنواره فیلم فجر برخی مراجع تقلید مانند ناصر مکارم شیرازی، وحید خراسانی و علوی گرگانی به حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی کشور نامه بنویسند و خواهان منع نمایش این فیلم شوند.

در فیلم رستاخیز، بهادر زمانی در نقش «عباس بن علی» فرزند امام اول شیعیان ظاهر می‌شود. این موضوع هم به اعتراضات به این فیلم دامن زد. معترضان در شهرهای قم، اصفهان و تهران تجمع کردند و خواهان توقیف این فیلم شدند. به دستور علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی ۴۰ دقیقه از این فیلم حذف شد، اما همچنان از نمایش عمومی در ایران بازماند.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری جشنواره فیلم بغداد اعلام کرده بود که نمایش فیلم رستاخیز در جشنواره‌های سینمایی در خارج از ایران از نظر وزارت ارشاد اسلامی مانعی ندارد.

فیلم «رستاخیز» در سال ۱۳۸۹ ساخته شده و در جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۲ در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود. سرانجام در هشت بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده شد.

اقبال این فیلم در جشنواره فیلم فجر اما به زودی در سایه اعتراضات مداحان اهل بیت قرار گرفت که نخستین بار اسفند سال گذشته در مسجد ارک در اعتراض به این فیلم تجمع کردند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.