ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اثری از بقایای هواپیمای مفقود شده مصری نیست

شرکت هوایی «اجیپت ایر» اطلاعات مبنی بر یافتن قطعات هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۰ در دریای مدیترانه را نادرست خواند. نایب رئیس این شرکت می‌گوید قطعات پیدا ‌شده متعلق به هواپیمای مصری نیست.

شرکت هوایی «اجیپت ایر» اعلام کرد که بقایای هواپیمای مفقود شده ایرباس ۳۲۰ متعلق به این شرکت هنوز پیدا نشده است. احمد عادل، نایب رئیس شرکت «اجیپت ایر» به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت «جست‌وجو همچنان ادامه دارد».

عکس تزئینی است

پیش از این اظهارات، گروه‌های جست‌وجوگر یونانی اعلام کرده بودند که در منطقه‌ی ناپدید شدن هواپیما اشیائی را یافته‌اند که امکان دارد مربوط به هواپیمای مفقود شده مصری باشند. کمی پس از آن «اجیپت ایر» این خبر را تأیید کرده بود.

هواپیمای ایرباس ۳۲۰ مصری، متعلق به شرکت هوایی «اجیپت ایر» با ۶۶ مسافر و خدمه چهارشنبه شب ۱۸ مه / ۲۹ اردیبهشت در ساعت ۲۳ و ۹ دقیقه به‌وقت محلی از پاریس به مقصد قاهره پرواز کرد و در ساعت دو و ۴۵ دقیقه بامداد پنج‌شنبه ۱۹ مه / ۳۰ اردیبهشت ناپدید شد.

۵۶ مسافر از جمله ۳۰ مصری و ۱۵ فرانسوی و ۱۰ خدمه در این هواپیما بودند.

جست‌وجوها ادامه دارد

در حال حاضر چندین هواپیما و کشتی در جست‌وجوی لاشه هواپیمای ایرباس ۳۲۰ هستند. در این عملیات مصر، یونان و فرانسه بیش از کشورهای دیگر شرکت دارند.

کشتی‌های تجاری نیز که در منطقه در حال رفت و آمد هستند در این اقدام همکاری می‌کنند. آمریکا و بریتانیا نیز گفته‌اند کمک خواهند کرد.

محل دقیق حادثه کاملاً روشن نیست. آخرین باری که محل هواپیما شناسایی شده در ۲۴۰ کیلومتری جنوب جزیره کارپاتوس یونان و حدود ۲۸۰ کیلومتری شمال سواحل مصر بوده است.

«مراقب گمانه‌زنی‌ها باشید»

دلیل حادثه‌ای که برای هواپیمای مصری پیش آمده هنوز معلوم نیست. شریف فتحی، وزیر هوانوردی مصر با تأکید بر شرایط این رویداد می‌گوید امکان حمله تروریستی بیشتر از یک نقص فنی است.

فرانسه در این‌باره از اظهار نظر صریح پرهیز کرده است. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه گفت متأسفانه باید پذیرفت که هواپیما در دریا سقوط کرده اما دلیل آن همچنان نامعلوم است. ژان مارک ایرو، وزیر خارجه فرانسه نیز گفت تا کنون به هیچ وجه اطلاعات مطمئنی به‌دست نیامده است و به همین دلیل باید مراقب گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت هواپیمای مصری بود.

آمریکا در حال بررسی تصاویر ماهواره‌ای در مورد این رویداد است. یکی از منابع امنیتی ایالات متحده که نخواست نامش منتشر شود به رویترز گفته است شواهدی از انفجار دیده نمی‌شود.

مصر و فرانسه برای یافتن بقایای هواپیما با هم همکاری می‌کنند. عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر درخواست کرده است که هر چه سریع‌تر شرایط سقوط هواپیما روشن شود و وزارت هوانوردی و ارتش این کشور نیز هر آن‌چه از دستشان برمی‌آید برای یافتن بقایای هواپیما در دریای مدیترانه انجام دهند.

«هواپیما به سرعت از ارتفاع خود کاست»

به‌گفته سازمان هواپیمایی یونان، هواپیمای ایرباس مصری در حال عبور از آسمان این کشور بود اما پس از مدت کوتاهی دیگر محل پرواز آن قابل شناسایی نبود.

پاموس کامِنوس، وزیر دفاع یونان گفت قبل از آن‌که هواپیما از رادار خارج شود ناگهان چرخید و به‌سرعت ارتفاع خود را از دست داد. در پی آن ابتدا ۹۰ درجه به سمت چپ و سپس ۳۶۰ درجه کامل به سمت راست چرخید. در این زمان ارتفاع آن از ۱۱ هزار و ۶۰۰ متر به پنج هزار متر کاهش یافت و کمی بعد از رادار خارج شد.

گفته می‌شود خلبان هواپیما هیچ تماسی با برج مراقبت برقرار نکرده تا از بروز نقص فنی در هواپیما خبر دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.