تنفروشی بهخاطر پنجهزار تومان
سن و سال بیشتر کسانی که در تهران تنفروشی میکنند زیر ۳۰ سال است و اغلب باسوادند. ۳۰ درصدشان دیپلم یا بالاتر و ۵۰ درصد زیر دیپلم تا سیکل هستند. درصدی هم بیسواد هستند.
در شرایطی که هر روز آماری تازه، ابعادی جدید از وضعیت بحرانی آسیبهای اجتماعی در ایران را به نمایش میگذارد، خبرگزاری موج، روز یکشنبه ۲۳ خرداد ماه از وجود ۱۰ هزار کارگر جنسی (تن فروش)، تنها در تهران خبر داده که ۳۵درصد آنها متاهل هستند.
علت تنفروشی عدهای از این زنان، فقر و تهیه مواد مخدر برای خود یا همسرانشان عنوان شده است.
مقامهای ارشد حکومتی در ایران، از به صدا درآمدن زنگ خطر آسیبهای اجتماعی خبر میدهند. بر اساس اخبار منتشر شده، علی خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به این موضوع و فراگیری جدی معضلات اجتماعی در سراسر کشور، تلاش دارد تا جدیتر از قبل وارد عرصه شده و خود عهدهدار کارهای اجرایی مبارزه با معضلاتی شود که به گفته او «دشمن» عامل اصلی ایجاد آنهاست و سبک زندگی ایرانی-اسلامی را هدف قرار داده است.
او گرچه به مشکلات اقتصادی، فقر، تبعیض ساختاری و ...، به عنوان زمینههایی از بروز این مشکلات اشاره کرده است، اما هنوز عامل خارجی را قدرتمندتر از خواست داخلی میداند و البته همچنان آزادیهای اجتماعی و نیازهای فردی شهروندان را به رسمیت نمیشناسد.
در گزارشی که بخشهایی از آن «بنا به دلایلی منتشر نشده است»، فرحناز سلیمی، مدیر جمعیت آفتاب به خبرگزاری موج گفته است: «ما افرادی داریم که تنها برای تامین یک وعده غذایی اقدام به تنفروشی می کنند. برخی هم برای اینکه پول تعویض مدل ماشین یا خرید مانتو را ندارند دست به تنفروشی میزنند.»
فرحناز سلیمی، متخصص مامایی و کارشناس ارشد روانشناسی، فعالیت خود را در زمینه کمکرسانی به زنان تنفروش از سال ۸۸ و در بندرعباس آغاز کرده است. طرح وزارت بهداشت با هدف اصلی کنترل اچآیوی (ایدز) به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری از طریق رابطه جنسی و از مادر به کودک، زمینه فعالیت او بوده است.
بر اساس این گزارش، در محلههای هرندی و کیانشهر، برخی گروههای تنفروشی فعالیت میکنند که معتادان و افراد دیگری را هم برای تنفروشی جذب میکنند: «گروهی هم فقط در پاتوقها و خانههای تیمی رفتوآمد میکنند. بخشی از آنها گذری هستند. کسانی هم در سنین پایین هستند که گاهی اوقات سراغ دوستان مدرسهای خود میروند. آنها بابت هر فردی که به مرکز معرفی میکنند، حقالزحمه میگیرند.»
در تهران ۳۲ پاتوق شناسایی شدهاند و پنج منطقه هم زیر نظر هستند.
در میان تنفروشان تهرانی کسانی هستند که تنها بهخاطر پنج هزار تومان حاضر به تنفروشی میشوند.
فرحناز سلیمی قیمت تنفروشی زنان را وابسته به نوع افراد میداند که با عنوان «لوکس» یا «ساده» دستهبندیشان میکند: «این افراد از شبی چند صد هزار تومان تا پنج هزار تومان برای تنفروشی طلب میکنند، اما میانگین قیمت ۶۰ هزار تومان است.»
۶۰ درصد تنفروشان تهرانی معتاد هستند یا سابقه اعتیاد دارند. مردانی هم هستند که برای تهیه مواد، زنان خود را میفروشند.
فرحناز سلیمی: بخشی دیگر از زنان تنفروش (حدود یک سوم)، در دوران بچگی مورد تعرض محارم قرار گرفته و از آنها باردار شدهاند. تاسفبارتر اینکه تنفروشی در دختران ۱۶ ساله دیده میشود که خانوادهدار و باسواد هستند.
برخی زنان تنفروش که از روابط جنسی باردار میشوند، فرزندان خود را میفروشند و برخی هم این فرزندان را به سازمانهای حمایتی میسپارند. این کودکان اغلب بدون شناسنامه و رها شده میمانند که بعد از آنها به عنوان واسطه در خرید و فروش مواد مخدر استفاده میشود.
برخی کودکان تنفروش (به عنوان افراد زیر ۱۸ سال) در واقع نمیدانند که تنفروش هستند، در حالی که ممکن است روزانه با چندین مرد هم رابطه جنسی داشته باشند.
از سوی دیگر سن و سال بیشتر کسانی که در تهران تنفروشی میکنند زیر ۳۰ سال است و اغلب (دستکم در سطح مقدماتی) سواد دارند. ۳۰ درصد زنان تنفروش دیپلم یا بالاتر از دیپلم هستند، ۵۰ درصد زیر دیپلم تا سیکل هستند و درصد کوچکی هم بیسواد هستند.
جمعیت آفتاب بر روی ۶۰۰ پرونده آسیبهای اجتماعی کار میکند که به گفته مدیر آن، نیمی از این پروندهها مربوط به افراد تنفروش است. عدهای از این زنان (حدود ۳۰ درصد)، زنانی هستند که همسرانشان زندانیاند و ۱۵ درصدشان زندان رفتهاند.
فرحناز سلیمی: شاید باورتان نشود اما مردانی هم هستند که به دلیل اینکه خانمهایشان در رابطه جنسی از کاندوم استفاده میکنند، سراغ زنان تنفروش میروند.
کاری که جمعیت آفتاب انجام میدهد این است که سرنگ و کاندوم رایگان در اختیار زنان تنفروش مرتبط با این سازمان مردمنهاد قرار میدهد تا دستکم روابط جنسی امنتری داشته باشند. بر اساس گفتههای مدیر این مرکز، به این زنان گفته میشود که اگر مجبورند تنفروشی کنند، از میان ۲۰ رابطه، پنج رابطه سالم با پول زیاد انتخاب کنند.
این خدمات محدود در حالی ارائه میشود که در طول سالهای گذشته همکاری نکردن دولت با سازمانهای مردمنهاد و بیتوجهی به فعالیتهای مدنی برای حل معضلات اجتماعی، یکی از اساسیترین زمینههای افزایش و گسترش آسیبها و معضلات اجتماعی در ایران بوده است.
مدیر جمعیت آفتاب از درخواست این مجموعه از سازمان زندانها برای معرفیشان به زندان زنان خبر داده است تا بتوانند بعد از آزادی زنان زندانی به آنان خدمات مشاورهای بدهند، اما تا به حال پاسخی به این درخواست داده نشده است.
از سوی دیگر هنوز هم هستند مقامات و مسئولانی که خواهان بسته ماندن پرونده تنفروشان در ایران هستند چون احتمالا فکر میکنند پرداختن به این موضوع باعث از بین رفتن «قبح» آن میشود و این مساله تابوییست که نباید آن را شکست.
این باور هم در بین برخی مسئولان و سیاستگذاران وجود دارد که عدد و رقم تنفروشان همچنان در مقایسه با کل جمعیت پایین است و خطری در این زمینه احساس نمیشود.
همین نگاهها باعث شده تا بستر آموزش درست و اصولی مسائل جنسی در محیطهای آموزشی وجود نداشته باشد. خلاء این آموزشها، زمینهساز معظلات اجتماعی در این زمینه است.
نظرها
martin
اون مردانی که از استیصال و فقر و ناچاری زنان سوء استفاده می کنند پلیدترین موجودات این جهان اند .
ali
دمت گرم مارتین موافقم
خبرنگار ساندویچ فروش از تهران
با سلام مقصر اصلی اسلام و تشیع و خصوصا امام زمان است. سرتاسر ایران پر است از شعار امام زمان ناظر بر تمامی اعمال و رفتار ماست٬ امام زمان محافظ این کشور و این امت است٬ امام زمان بر ما حکومت می کمند. در تهران فحشاء و بیشرفی حکومت می کند و تلکه آنرا منصوبین امام زمان به بیت رهبری می دهند. رهبری نیز به نوبه خودش این تلکه و سایر خمس و ذکات ها یرا به بیت امام زمان عج در چاه جمکران می ریزاند و آز آنجا با مواد دیگر زیر زمینی که از چاه های خانه های مرد م در سراسر ایران به بیت امام زمان در چاه سامراء سرازیر می شود. در ایران فحشاء چنان گسترده است و اما زمان در چنان شوق شعفی ست که حد و مرز ندارد. من از دوستان خواهش می کنم تا وقتی سوار اتومبیلشان هستند هم نگاهی بیندازند به دست چپ و دست راست خیابان و ببینند که روسپی خانه ای بزرگ در جهان وجود دارد که نامش ایران است٬ آنگاه سرشان را بلا بگیرند نه برای سربلند بلکه برای دین شعارهایی که همه و همه حاکی از حضور امام زمان و تشیع و امام علی و امام خمینی ست بر اعمال و رفتار مردم. آنگاه سری به خانه های مجردی افراد ثروتمنتد بزنید تا بدانید که دخترکان فقیر برده تمطع جنسی ثروتمندان هستند. و باز بروید به خانه های ٍثروتمندان تا ببینید که چگونه از یک طرف زنان همشان بدون استثناهای زیاد دوست پسر دارند و این زنان که اغلب تازه به دوران رسیده هستند چگونه برای خودشان ژیلوگو دارند که براشان کفش و کیف و عطر و لباس می خرند و پول خرجشان می کنند و شوهرانشان هم طبق فتوای امام زمان عج دیوثس را با آغوش باز پذبرفته اند. چرا که زنانشان طبق فتوا هر ساعت دیوثه هستند. این وضع ایران ماست و ما البته سرمان در سرگرمی خودمانیمان گرم است و تریاک ضیفترین مسکنی ست که با آن می توان آرام گرفت. مرگ بر حکومت اسلامی و مرگ بر اسلام را در کوچه ی ما نوشته اند. اما من مرگ گفتن را محکوم می کنم.
پسر خراسانی
این تیتر گمراه کننده است. ممکن است یک فاحشه کم عقل حاضر باشد با چنین مبلغی خودش در اخیتار دیگر بگذارد و حتما استثنایی است! من تعجبب کسانی این حرفهای یاوه باور کنند. اطلاعات موثق دارم، مثلا در مشهد که از بزرگترین بازارهای فحشا اعم از رسمی و رمسی به شکل صیغه است، هرگز چنین مبالغ اندکی وجود ندارد. حدود 50 هزار تومان صرفا پیرزن ها و زنهای به شدت زشت حاضرند بگیرند و حتی معتادها هم تن به این کار نمیدهند، چون اصلا صرف نمیکند برایشان! بر خلاف تصور برخی، شاید ناشی اطلاعات غلط باشد، فاحشها این وطر ینیست در هر روز و چندین بار مشتری داشته باشند و گاه چند روز اصلا مشتری ندارند. فحاشه های زن معتاد خرجشان بالاست و زیر صد هزار و مشخصا زیر 50 هزار اصلا همبستر نمیشوند. این زنهای فاحشه به دو گروه هستند، مستقل کار که اغلب خوش گل و بر ور وی و پرو پاچه مقبولی دارند و به اصطلاح رنجر هستند و گلیم خودشان از آب میکشند و معمولا مواد مصرفی شان بیشتر شیشه است و هر بار مصرف شیشه خیلی زیاد اب میخورد. انهای یهم سنی کارند و تریاک و شیره میکشند چون از همگی شان مشکل افسردگی و عصبی دارند مجبور مرتب در روز سنی بزنند و نشئه کنند. اینها از شدت عذاب وجدان و فشار ورحی زیاد نمتوانند در حالت خماری و عادی باشند و دائم باید نشئه کنند!
پسر خراسانی
**** نمیدانم سایت زمانه این کامنت مرا منتشر میکنند، ولی رویکرد انسان دوستان سایت رادیوزمانه نبایست باعث شود چشم از جقایق بردارد و خود و دیگران گمراه کند. حقایق متفاوت از چیزی است که شما میدانید. همیشه نوعی دلسوز یو حمایت از فواحش و جاکش ها انگار هست و کسی به بیرحمی ها و زشتکاری اینها نمپردازد و**** هی میگویند این مردها هوس باز فلانند! نخیر این مردها مشتری فواحش خودشان قربانی عقده جسنی در یک ساختار دین زده و سرکوب جنسی (سرکوب ارتباط انسانی آزاد مرد و زن) سیستماتیک رژیم مذهبی هستند که بخاط رایدئلوژی اشتباه ضدانسانی، دچار مرحومیت و عقده جنسی و گاه بداخلاقی تنوع طلبی یمشوند چون محیط مذهب زده امکان تربیت درست به انها نمیدهد.
پسر خراسانی
از اینکه برخی یکجانبه و تک بعدی به قضیه فحشا مینگرند، مثلا یکی از ید فمنیستی و پز روشنفکری منگرد و بر فاحشگان نام کارگر جنسی میگذارد، یکی دیگر به شیعه و اسلام میتازد، کمتر کسی هست به روی خوش و همدردی با مردای مشتری فاحشگان داشته باشد! من بعنوان کسی طرفدار سکولار دموکراسی هستم و بیزار از نظام دینی، نظراتم لزوما شبیه فمنیست ها و مخالفان اسلام وشیعه نیست. بنظرم رابطه جنسی- به هر صورتی- که متضمن رعایت عقلانی و اخلاق باشد و به طرف ثاللثی اسیب نزده و حقی را ناحق نکند، محترم است حال میخواهد ین و قانون آن را بهر سمیت بشناسد یا نشناسد، چون این رابطه یک حق طبیعی و جزئی خریم خصوصی مردم است. مشکل وقتی است که آن مبانی عقلانی و اخلاقی زیرپا گذاشته شود و به حقوق دیگران تعرض شود و از محدوده حریم خصوصی بیرون رود. اینکه خیلی راحت به مشتری های فواحش و جاکش ها حمله میشود، همه شان به یک چوب بزنند! خود نوعی بی عدالتی و بی انصافی است! همه مشتری فواحش لزوما انسانی بد و بی اخلاق نیستند، لزوما همه آنها مردهای متاهل و تنوع طلب جنسی نیستند که به زنهایشان خیانت میکنند! نه! شاید بخش بزرگی از این مشتری ها مردهای مجردی هستند از سر فشار روحی-جسمی ناشی محرومیت جنسی یا عقده جنسی روش شرافتمندانه و کم خطرتر ارتباط با فاحشه ها برمیگزینند، در حالی دیگرانی هستند که از دایره انسانیت و اخلاقی خارج میشوند و اقدام به تعرض میکنند! قطعا این نوع مشتری سگشان شرف دارد به آن متعرضان!
پسر خراسانی
از طرفی برخی چنان به اسلام و شیعه میتازند انگار در کشورهای سکولار دموکرات توسعه یافته و مرفه با ان آزادی جنسی بالا، فحشا وجود ندارد!در حالی انبوهی فیلم سینمایی و مستند در این باره هر ساله در همان کشور ساخته و بارها خبرهای دسگیری باندهای فحشا منتشر میشود! فحشا به نوعی سوپاپ میتواند باشد در مقاطع بحران عقده جنسی و تاحدی جلوی وقوع تعرض و جنایات میگرد، ولی چون به ابتذال پول پرستی و گرانی میرود، بخش بزرگی از مشتریان ناکام میشوند و چه بسا به سمت بی اخلاقی ها و جتایت بروند! قطعا حاکمیت سرکوبگر مذهبی و تنگ نظری های مذهبی و سنتی در جوامع کمتر توسعه یافته شرق میانه موثر است تشدید فحشا. فحشا نتیجه تقاضا برای سکس است. تا تقاضایی نباشد عرضه هم نخواهد بود. چرا در کشورهای غربی که زنان از تحصیل و اشتغال بالایی برخودارند باز هم فحشا است. چرا زنان تحصیل کرده و حتی پولدار همچنان اقدام به فاحشگی میکنند؟! آیا فقط فقر است؟ نه! وجود عقده جنسی و عدم پاسخگویی به نیاز فوری جنسی و طولانی شدن ایجاد ارتباط برابر جنسی میان زن و مرد، نقش اصلی در گشترش فحشا دارد. چنان این موارد بدیهی است که ادمی را به این فکر می اندازد کلا عمدی در کرا است که مردان مجرد را به سمت محرومیت و عقده جنسی بکشانند از یک طرف و زنها را تلقین کنند یک رابطه جنسی بدون طلب منفعت مادی، نوعی مفت قرار دادن زن در برابر مرد است! وجود قوانین و عرفیات به ظاهر طرفدارانه از زن مانند نفقه و مهریه و تحمیل تعهد اداره مالی خانواده بر مردها، همگی از علل این جاهلیت رابطه جنسی است. منم بعید میدانم تا نسل ها این جاهلیت ریشه کن شود چون منافعی عظیم برخی طرفهای این داستان دارند. وقتی فحشا منبع درامد بالا و راحتی باشد که افرادی با کمترین زحمت و در مدت کوتاهی به درامد برسند، همیشه باید به سیستماتیک بودن ترویج فحشا گمان برد!
پسر خراسانی
در شیعه به زعم خودشان، صیغه/متعه/ازدواج موقت، مفری برای آنان است که به هردلیل ازدواج دائم نکرده اند، اما همان مشکلات بنیادی در ازدواج دائم به طور خفیف تر در این مورد هست. مهریه و دلالی شدن داستان و حق خطبه عقد و ثبت رسمی و دلالی گاه به صدها هزار تومان میرسد. توقع ماهانه پانصد هزار تا چند میلیون تومان مهریه ماهانه ، یعنی فحشای رسمی! هر چند نه در ازدواج دائم و نه در ازدواج ، هیچ احباری به پرداخت مبلغ معینی باری مهریه نیست و همه چیز از مخارج غروسی و تا ادراه خانواده میتواند مورد توافق باشد، ولی وقتی شرایط سوءاستفاده را فراهم کنند قطعا بسیاری به کج راهه و سوءاستافده میورند، نمیشود به آن زنگی مست گفت کشتن بد است و بدان شمشیر داد!
پسر خراسانی
وقتی شرایط سوءاستفاده و فساد مهیا شود چه اکثریت به سمت فساد روند، باورمندی به اخلاق از نیاز و تعاملات است، اگر زمینه اجرای اخلاقیات ضعیف باشد مردم دیگر نیاز به رعایتش نمیکنند. وقتی در یدن و مذهبی کوچکترنی روابط همسری، مادی میشود، مثلا حتی شیر دادن و کار کردن در منزل و آشپزی و تربیت بچگان هم به زن حق میدهند پول از مرد طلب کندف دیگر فاتحه زندگی مشترک زناشویی خوانده میوشد! در واقع خق طلاق و سرپرستی خانواده بچه ها به مرد دادند و در مقابل زن کامل در معامله پول با مرد قرار داند. رابطه عاطفی و انسانی-اخلاقی آلوده مادیات کردند! خب در چنین جامعه مذهب زده چگونه زن و مرد میتوانند به روابط جنسی-عاطفی در چارچوبه عقلی و انسانی-اخلاقی برسند؟! در چنین جامعه ای از همان اوان کودکی با تربیت مذهبی، مرد و زن به هم چشم کالایی منگرند، مرد مشتری و زن کالا است. و از طرفی خود زن هم باورمند به کالا بودن خود و قابل فروش بودن خود است. تلقین اینکه تو ای زن با ارزش هستی و بدنت را مفت مفروش!، حتما ازدواج کن و مهریه بگیر و خرجی بگیر و مرد متعهد کن به نفقه و مفت خودت نفروش، چون بدن تو ارزشمند مادی است! مبدا قبل ازدواج رابطه برقرار کنی و بکارت از دست بدهی، که دیگر ب یارزش میشوی و کسی تو را نمیگیرد به زنی! دختر نابکاره مستمل و دست دوم است. مردان بکارت پرست دختر بی بکارت نکیرند و یا با قیمت کمر میخرند!
پسر خراسانی
این باور در خود زنها است که کالا هستند، فروختن تن خود یک تجارت پردرامد و راحت است، زنهایی بسیاری به ثروت میرسند، دلال ها و جاکش ها هم همچنین، سرکوب های قانوی اعم دیکتاتوری هیا مذهبی و غیرمذهبی، عاملی بر رونق فحشا و جاکشی است. این جوامع عقب مانده و بکارت پرست و غیرتی و در یک کلام جاهل، و رژیم های سرکوبکر فحشاپرور و جاکش پرور هستند. مشتری اجباری این فحشا و جاکشی، خود قربانی هستند. پس بیخودی هی به مشتریان بخصوص آن مجردان بیچاره عقده جنسی و محروم از رابطه را سرکوفت نزنید، چه بسا اینان از شریف ترین انسانهای جهان باشند!
پسر خراسانی
نمیدانم رادیوزمانه با مرام دموکرات منشانه اش پایبند هست در نشر نظرات یا نه! البته اگر وقاعا هتاکی بشود حذف و اصلاح نظرات مانعی ندارد. اینجا میخواهم برخلاف جو حاکم و کلیشه ای رسانه هاف جانب انصاف رعایت شود و کمی هم از دید مشتریان و متقاضیان فحشاء بررسی است. از نظر من کلیت داستان فحشاء چه عرضه کننده و چه متقاضی، قربانی هستند، خب زیان در مردم فاخشگان و روسپیان گفته و حمایتهای زیادی کرده اند. به طوری برخی انها کارگر حنسی عنوان میکنند! فقط من نمیدانم چگونه روسپی ای با یک چند دقیقه خوابیدن و همبستر شدن، پول گاه ییشتر از یک هفته یک گارگر ساده بدست میاورد، با کارگران مقایسه میشود، کسی راحت و در مدت کوتاه درآمدی در حد یک دکتر و بیشتر یک متخصص و تکنسینی بدست میاورد، در حالی آن دکتر و مهندس سالها مرارت و تحصیل کرده اند!
پسر خراسانی
مشتریان فحشاء، لزوما مردان پولدار هواس و متاهل نیستند، بسیرای از آنها ممکن است مردان مجرد و فقیر و یا حیت بیکار یا کاگر و زحمت کشی باشند، از شدت محرومیت جنسی و عقده جنشی، بعد سالها، تحمل نمتوانند بکنند و از بیچارگی و نامیدی، میخواهد به صورت مصنوعی تجربه سکس با جنس مخالف داشته باشند! این قیبل مردان مجرد، واقعا خود قربانی یک سیستم بیرحم سرکوب جنسی هستند.
پسر خراسانی
یکی از مشکلات مهم مردان مشتری فحشاء، مانند خود فحاشگان و جاکش ها، عیر رمسی وبدن و عدم حمایت قانونی است و بلکه برعکس مورد تعقیب قضایی و اذیت و آزار حکومتها و مردم هستند. به اشتباه شاید اکثر مردم، مردان مشتری فاحشگان را انسانی بی اخلاق و فاسد میدانند! در حالی این طو رنیست، چه بسا اکثر آنها انسانهای شریف هستند، از راه قانونی و شرافتمندانه کار و درآمد دارند و از سر ناچاری روی به این کار میاورند. از مشکلات دیگر اینان، کمبود دانستنی ها و اموزش در باره چگونهگی رابطه برقرار کردن است. چگونه کیس مورد نظرشان پیدا کنند. عدم آگهی در این موارد گاه به دردسر میفتند یا در معرض بیماری، دستگیری، اخاذی و کلاهبرداری قرار میگرند. همچنین اینها اگر دوستانشان در این باره کمک بخواهند چه بسا اغلب با پاسخ منفی روبور شوند در حالی به اصطلاح رسوا یمشوند و نقل مجالس با خیانت دوستانشان بخاطر غیبت کردن! از طرفی دوستانی که میتوانند کمک کنند میترسند تمهمت جاکشی بهشان بزنند در نتیجه کمک نمیکنند! من اینها میگوید تا برخی که اطلاع ندارند متوجه شوند داستان به آن سادگی ها نیست.
پسر خراسانی
بنظرم ما نمیتوانیم از پایان دادن به روسپی گری سخن بگوییم در حالی زمنه سازهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی، مذهبی، عرفی و تربیتی آن فراهم است! وقتی سینما و تلویزیون و رسانه ها آکنده از تحریکات جنسی، استفاده از بدن و جذابیت زنان برای تبلیغات است، وقتی محرومیت جنسی، عقده جنسی است، وقتی شرایط ازدواج دشوارتر میشود و نه سهل تر! بسیاری فاکتورهای یدگر، من روسپی ها و مشتریانش سرکوفت بزنیم و آنها مورد تعقیب و تنبیه قرار دهیم. بنظرم من بجز برخی از سوءاستفاده گران این طرفین اصلی (روسپی/مشتری)، هر دو انها قربانی هستند. بایست ظلم و بی عدالتی هر یک از طرفین را محکوم و نقد و رسوا کرد، چه ان روسپیان سوءاستفاده گر و پول پرست که علی رغم ثروت و دسترسی به کار یا ازدواج دست از روسپی گری برنمیدارند و بلکه بیرحمانه سرکیسه میکنند مشتریهایشان یا چه آن مردان بوالهوسی متاهلی که بخاطر تنوع طلبی لجام گسخته با خیانت به همسرانشان، مشتری روسپیان هستند. آن دلالها و جاکش های رذلی که زنان روسپی به بردگی میکشانند و قاچاق انسان میکنند. با آنها باید مبارزه کرد و نه روسپیان بیچاره و فقیر و آن بیچارگان محروم جنسی مورد حمله قرار داد چرا که آنها خود قربانی هستند. با این وجود نبایست در نقدها و سرزنش ها، همه را مورد حمله قرار دهیم! نه! رعایت انصاف و عدالت بایست باشد. بخصوص کسانی به دنبال آزادی مدنی و دموکراسی و حقوقبشر هستند. چرا که دیکتاتورها و حامانیان و مزدورانشان منتظر این اشتباه ما هستند.
پسر خراسانی
من درکتان میکنم چرا سانسور میکنید و چرا اغلب توی موار حساس چیزهایی بیشتر باب میل خودتان هست منتشر مکنید. ما دیگر از سانسور پوستمان کلفت شده. همین اینکه درد دلم میگوییم و زنده میمانیم جای شکر دارد.
مرد کهنسال خراسانی : همه را خوندم دوستان به نکاتی اشاره کردند
1- نیاز طبیعی جنسی برای مشتریانی که بهر دلیل(اجتماعی یا فردی و انواع محدویتها)نیاز مبرمی به رفع ان دارند با تمام ریسکهای جانبی ان برای مردان چه بهداشتی / روانی / جنبه های جرمی ان و...و اینکه طیفی از جوانان / مردان از بیکار گرفته تا کارگر / حقوق بگیر حد اقلی و یا با درامدهای باد اورده و کلان که دسته اخیر تنوع طلبی و... دارند و اگر این تجارت و نیاز برسمیت و معقول نگردد عوارض جانبی وحشتناکی خواهد داشت باید این الزام هم مانند خوراک و پوشاک و بهداشت و مسکن هم طراز باشد 2- دختران و زنانی که با اولویت نیاز جنسی طبیعی هم مانند بند اول که در خصوص مردان ذکر شد مطرح میباشد که جامعه این نیاز را به رسمیت نمی شناسد( یا ازدواج دایم و یا صیغه) که خود منجر به یواشکی / زیر ابی میشود که بغیر از حرفه ای ها این دسته از زنان و دختران در مواردی قربانی و ناچارن به فهشا کشیده میشوند 3- در قرن حاضر بخاطر وسعت اطلاعات و شیوه زندگی جاری همگان همه چیزها را میدانند و همه چیزها جلو چشم همگانیست و چون مطلع هستند و می بینند همه چیزها را میخواهند داشته باشند و دختر و پسر هم ندارد! پول زندگی خوب رفاه ازادی و لذت بردن از زندگی و وقتی کار شرافت مندانه برای کسب خواسته ها وجود ند اشته باشد!؟ مواردی که دوستان گفتند میشود راه حل رسیدن به خواسته ها از طریق فروش جنسی و خدمات مشتری دار( عرضه و تقاضا) 4- راه حلی که در شرایط کنونی کشور پیشنهاد میشود و از جنبه قانونی و شرعی برخوردار باشد سهل کردن سیستماتیک مدیریت شده نسبی ان میباشد تا هم جلو سوء استفاده / اخاذی / جاکشی و... گرفته شود انتشار رسمی اوراق متن صیغه بزبان پارسی و قابل فهم عمومی با تمبر دولتی( همانند سفته) در 2 نسخه چاپی و امضاء های طرفین و توافقات زمان و قیمت( 3 شرط الزام اور شرعی : توافق طرفین بر مدت و قیمت / مهریه و سایر توافقات طرفین) بدون نیاز به ثبت در دفاتر رسمی و حق و حساب عاقد و... برای تمام کسانی که به سن قانونی رسیده باشند و حد اقل 2 شاهد با درج ادرس و تایید / امضاء ودست خط انها و قطع تمام مفت خوران واسطه این توافق چون جنبه محرمانه تری پیدا میکند که طرفین هم طالب ان هستند، این روش هم مانند کاندوم و... متظمن امنیت / قانون / شرع و جنبه های کاهش هزینه ها و سهل شدن رفع نیاز بهر دلیلی خواهد شد : هم قانونی و هم شرعی و هم اگاهی و توافق طرفین و هم ابرو داری
مرد کهنسال خراسانی : همه را خوندم دوستان به نکاتی اشاره کردند
اوراق تمبر دار رسمی دولتی در بانکها بفروش برسند همانند سفته تجاری و طرفین متقاضی ان خودشون انرا پر بکنند و تایید بر موارد توافق شده امده در جاهای خالی پیش بینی شده موضوعات مطرح در این خصوص در فرم A4 در 2 نسخه هم سان چاپی و با شماره سریال قابل استناد و تاریخ و ادرسها و شهود و با قیمت ارزان مثلن 100 تومان / 1000 ریال هر نسخه 2 برگی ان
مرد کهنسال خراسانی : همه را خوندم دوستان به نکاتی اشاره کردند
یادم رفت طرفین باید در این فرم از جمله متعهد بشوند که در ایام مدت توافق با فرد دیگری چنین توافقی نداشته باشند و اگر پولی و... رد و بدل میشود از طریق سیستم بانکی به حساب طرف ریخته شود و یا رسید دریافت بدارد که جای هر گونه دبه و باجگیری و... زیاده خواهی مانع گردد
پسر خراسانی
مرد کهنسال خراسانی : همه را خوندم ------------------------------------------------------- پوست کفتر از آنیم. من فحاشی دیده ام در فضای مجازی مخالف و نقد ما قلقلکی بیش نیست. -------------------------------------------------------------------------------------- تشکر از رادیو زمانه
مرد کهنسال خراسانی : همه را خوندم دوستان به نکاتی اشاره کردند
ممنون که نظراتم را بطور کامل منعکس نمودید
armin
قبل ازهرچیز باید گفت درهیچ جای دنیا اینهمه وعض وخطابه ونصیحت که از طریق رادیو وتلویزیونهای ۲۰۰ گانه ایران توسط مردان از صبح تا نیمه های شب پخش میشود وجالبست که فساد را مردان اشاعه میدهند ونه زنان .زنان از روی فقر وگرسنگی فحشا میدهند ولی مردان خدادوست وخدادار چرا برای فقر آنان سوئ استفاده میکنند.درقبل از انقلاب یک فاحشه خانه وجود داشت که حاصل زحمات بیغیرتانه مردان بود وسه ساختمان کلانتری ۱۵ وکاباره وفاحشه خانه بهم راه داشتند ودختران وزنان زیبا را با درگیری بفاحشه خانه منتقل میکردندوکلانتری دروازه قزوین هم شریک این حرکت بود
mohammad
اسلام در ذات خود ندارد عیبی هر عیبی که هست از مسلمانی ماست
roozbeh
مسئله فحشا یا همان تن فروشی فقط به زنان ختم نمیشه و مردان تن فروش که به زنان خدمات میدهند نیز به وفور وجود دارند. نکته دیگر که من خودم جوابی برای آن ندارم اینست که مردان وزنانی که بهر دلیلی نیازهای جنسی طبیعی شان را دارند و فاقد یک شریک جنسی هستند چگونه باید این نیازها را تامین کنند؟ من جواب این سئوال را جایی ندیده و نخوانده ام.بجای آن همیشه از مذمت فحشا سخن فرسایی میشود. سرکوبی غرایز جنسی راه حل نیست چونکه غرایز کلا سرکوب شدنی نیستند. لطفا دوستان و جامعه شناسان راه حل عملی ارائه بفرمایند. واقعیت امر شاید این باشدکه جامعه میبایست از تن فروشان به خاطر خدماتشان قدردانی کرده و از حقوق آنها حمایت قانونی کند. تن فروشی باید بعنوان یک شغل برسمیت شناخته شود و آنها بایدمانند دیگر مشاغل رسمی مالیات بر در آمد بپردازند و خدمات درمانی و بازنشتگی دریافت کنند. با این کار دست جاکشها از زندگی آنها کوتاه میشود چون جامعه از فرد تن فروش حمایت میکند. بعلاوه تنفروشان و مشتریانشان موظف به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی میشوند و این باعث کاستن خطرات شغلی آنها میشودبرای خودشان و مشتریانشان. چیزی شبیه مدل هلند .