ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناشر روزنامه «جمهوریت» در استانبول بازداشت شد

آکین آتالای، ناشر روزنامه «جمهوریت» هنگامی که از آلمان وارد ترکیه شد در فرودگاه آتاتورک توسط پلیس این کشور دستگیر شد. بازداشت او در ادامه دستگیری اخیر سردبیر این روزنامه منتقد صورت می‌گیرد.

در ترکیه ناشر روزنامه «جمهوریت» بازداشت شد. آکین آتالای هنگامی که از آلمان به ترکیه وارد شده بود در فرودگاه آتاتورک استانبول بازداشت شده است.

روزنامه «جمهوریت» در صفحه نخست خود خبر بازداشت آتالای را منتشر کرده و نوشته است او روز روز جمعه ۱۱ نوامبر / ۲۱ آبان بازداشت شده است. خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز این خبر را تأیید کرده است.

رهبری ترکیه از زمان کودتای نافرجام ماه ژوئیه در این کشور به‌شدت به مقابله با مخالفان سیاست‌های دولت و رسانه‌های مخالف روی آورده است.

مقامات ترکیه در هفته گذشته ۹ تن از دست‌اندرکاران روزنامه «جمهوریت» را به اتهام «فعالیت‌های تروریستی» بازداشت کرده‌اند. مراد صابونجو، سردبیر این روزنامه از جمله بازداشت‌شدگان است.

دادستانی ترکیه مدعی شده است که «جمهوریت» در پوشش‌های خبری خود به کودتای نافرجام ماه ژوئیه «مشروعیت» بخشیده و از «جنایت‌های» حزب ممنوعه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و جنبش فتح‌الله گولن، واعظ مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه حمایت کرده است. دولت ترکیه گولن را که ساکن آمریکاست مسئول کودتای ماه ژوئیه می‌داند.

جان دوندار، سردبیر سابق «جمهوریت» نیز به‌دلیل انتشار مطلبی در افشای کمک‌های پنهانی سازمان اطلاعات ترکیه به گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه، زندان و سپس محاکمه شد. دوندار در دادگاه به پنج سال و ۱۰ ماه زندان محکوم شد. دوندار در ماه فوریه تا حکم دادگاه تجدیدنظر به‌طور موقت آزاد شد اما در ماه ژوئیه ترکیه را ترک کرد و به آلمان رفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.