ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عزای عمومی در روسیه برای قربانیان سقوط هواپیما

در پی سقوط هواپیمای توپولوف روسیه بر فراز دریای سیاه و کشته شدن همه ۹۲ نفر سرنشین آن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کشور عزای عمومی اعلام کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به یاد ۹۲ قربانی سانحه هوایی بر فراز دریای سیاه عزای عمومی اعلام کرد.

روز گذشته، یکشنبه ۲۵ دسامبر / ۵ دی یک هواپیمای توپولوف مدل تی‌یو ـ ۱۵۴ با ۹۲ سرنشین پس از برخاستن از شهر سوچی در حاشیه دریای سیاه در این دریا سقوط کرد و همه سرنشین‌های آن کشته شدند.

سرنشینان این هواپیما سربازان وظیفه و هنرمندان «گروه کر الکساندروف»، یک گروه موسیقی نظامی مشهور بودند که قرار بود برای اجرای برنامه به سوریه بروند. والری خیلالوف، سپهبد ارتش و مدیر این گروه موسیقی نیز جان خود را در این سانحه هوایی از دست داد.

نیروهای نظامی و امدادگر روسیه در طول شب به جست‌وجوی منطقه سقوط هواپیما برای یافتن بازمانده‌های حادثه ادامه دادند. با طلوع خورشید غواص‌ها و گروه‌های امدادی دیگر وارد عملیات شدند. در روز یکشنبه ۱۲ جنازه از آب‌های دریای سیاه بیرون کشیده شده و صبح روز دوشنبه به مسکو منتقل شدند.

دمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه از یک «فاجعه وحشتناک» سخن گفت. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز شامگاه یکشنبه در بروکسل با خانواده قربانیان حادثه اظهار همدردی کرد.

ماکسیم سوکولف، وزیر راه و ترابری روسیه یکشنبه شب اعلام کرد که هنوز علت سقوط این هواپیمای ۳۳ ساله توپولوف روشن نیست. منابع دولتی که نام آن‌ها منتشرنشده از احتمال مشکلات فنی هواپیما به‌هنگام صعود خبر داده‌اند.

نیروهای امدادگر روسیه به‌دنبال یافتن اثری از بازماندگان سانحه هوایی در دریای سیاه.

در کنار هنرمندان «گروه کر الکساندروف»، هشت خدمه هواپیما، ۹ روزنامه‌نگار شبکه تلویزیونی ان‌تی‌وی، کانال یک و شبکه سوِسدا و همچنین نظامیان و کارمندان روس نیز سرنشین‌های این هواپیما بودند.

در ماه اکتبر ۲۰۱۵ نیز یک هواپیمای گردشگری روسیه با ۲۲۴ مسافر بر فراز صحرای سینای مصر سقوط کرد که گفته شد گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت سرنگونی هواپیما را برعهده گرفته است.

روسیه از پاییز ۲۰۱۵ در کنار حکومت بشار اسد در سوریه می‌جنگد. به‌گزارش خبرگزاری دولتی سانا سوریه، بشار اسد نیز در پیوند با سقوط هواپیمای توپولوف در پیامی ابراز همدردی کرد و نوشت در این هواپیما «دوستان خوبی» حضور داشتند.

در آغاز ماه مه ارتش روسیه والری گرگی‌یف، رهبر «گروه الکساندروف» را به‌همراه گروهش برای اجرای کنسرتی به شهر پالمیرای سوریه دعوت کرده بود.

«گروه الکساندروف» از دیرباز در دوران اتحاد شوروی و در ارتش این کشور سابقه فعالیت دارد. این گروه در سال ۱۹۲۸ توسط الکساندر الکساندروف (۱۸۸۳-۱۹۴۶) سازنده سرود ملی اتحاد شوروی شکل گرفت. در طول دهه‌ها یک گروه کُر و یک گروه رقص به این گروه پیوستند.

مجموعه آثار «گروه الکساندروف» به ۲۰۰۰ اثر می‌رسد، از جمله موسیقی مردم روسیه، مارش‌های نظامی، آهنگ‌های کلیسای ارتودوکس روسیه و حتی آهنگ‌های موسیقی پاپ.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.