ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بخشی از بدنه هواپیمای سقوط کرده روسیه پیدا شد

هنوز علت سقوط هواپیمای توپولوف در نخستین روز پس از کریسمس در آب‌های دریای سیاه روشن نیست. با یافتن قطعه بزرگی از بدنه هواپیما حل این موضوع می‌تواند ممکن شود.

در پی سقوط هواپیمای توپولوف وزارت دفاع روسیه با ۹۲ سرنشین در آب‌های دریای سیاه، غواصان موفق شدند تکه بزرگی از بدنه هواپیما را پیدا کنند.

عملیات جست‌وجوی اجساد قربانیان حادثه سقوط هواپیما در آب‌های دریای سیاه

خبرگزاری‌های روسیه عصر دوشنبه ۲۶ دسامبر / ۶ دی به‌نقل از منابع نیروهای جست‌وجوگر نوشته‌اند که این قطعه از هواپیما در ۱,۶ کیلومتری ساحل آدلر در سوچی و در عمق ۲۷ متری یافت شده است.

هنوز معلوم نیست که جنازه‌های دیگری نیز پیدا شده است یا خیر.

روز گذشته، یکشنبه ۲۵ دسامبر / ۵ دی یک هواپیمای توپولوف مدل تی‌یو ـ ۱۵۴ با ۹۲ سرنشین کمی پس از برخاستن از ساحل آدلر شهر سوچی در حاشیه دریای سیاه در این دریا سقوط کرد.

سرنشینان این هواپیما سربازان وظیفه و هنرمندان «گروه کر الکساندروف»، یک گروه موسیقی نظامی مشهور بودند که برای اجرای برنامه به سوریه می‌رفتند.

با این‌که احتمال می‌روند همه سرنشین‌های هواپیما کشته شده باشند اما به‌گفته یک منبع وزارت دفاع روسیه تاکنون تنها جنازه ۱۱ نفر از آب‌های دریای سیاه گرفته شده است.

جست‌وجو برای یافتن جنازه قربانیان و لاشه‌های دیگری از هواپیما گسترش یافته است. جعبه سیاه هواپیما که در آن آخرین داده‌ها و تماس‌های خلبان ضبط شده، هنوز پیدا نشده است.

روسیه: حمله تروریستی نبود

سازمان اطلاعات داخل کشور روسیه (FSB) گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال یک اقدام تروریستی در سقوط هواپیما را رد کرده و علل احتمالی آن را برخورد پرنده، نقص فنی یا خطای خلبان عنوان کرده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز احتمال حمله تروریستی را کم دانست. پیش از آن ماکسیم سوکولوف، وزیر راه و ترابری روسیه گفته بود که بیشتر نقص فنی و یا خطای خلبان احتمال می‌رود.

مردم در مسکو با نثار دسته‌گل و برافروختن شمع یاد قربانیان حادثه سقوط هواپیمای توپولوف را گرامی داشتند.

هواپیمای سقوط کرده توپولوف از مسکو به سوچی آمده بود و در آن جا سوخت‌گیری کرد. آخرین تعمیرات آن نیز در ماه دسامبر ۲۰۱۴ انجام شده بود. این هواپیما در مجموع هفت هزار ساعت پرواز را پشت سر گذاشته بود.

به‌گفته خبرگزاری اینترفاکس هواپیما هیچ علامت اضطراری صادر نکرده و آب و هوا نیز خوب بود.

آخرین حادثه مهم با یک هواپیمای توپولوف مدل تی‌یو ـ ۱۵۴ به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد که در لهستان رخ داد. در این حادثه لخ کاژینسکی، رئیس جمهوری وقت لهستان سرنشین هواپیما بود که به‌همراه گروهی از اعضای دولت، مسئولان نظامی و بانکی کشور جان خود را از دست دادند.

این مدل از هواپیما با سه موتور در سال‌های ۱۹۷۰ ساخته شد و پس از آن دیگر تولید نشد.

در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نیروی ویژه و امدادگر از جمله ۱۰۰ غواص در حال جست‌وجوی اجساد، بقایای لاشه هواپیما و جعبه سیاه آن هستند. همچنین ۳۹ قایق، پنج بالگرد و یک هواپیمای بدون سرنشین در حال انجام مأموریت‌اند. افزون بر این سربازان نیز در سواحل دریای سیاه در حال جست‌وجو هستند.

ولادیمیر پوتین روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرد و پرچم‌های روسیه در سراسر کشور نیم‌افراشته بودند. مردم برای سرنشین‌های هواپیما، از جمله اعضای گروه کر الکساندروف در سوچی و در مسکو با نثار دسته‌گل‌ها و برافروختن شمع یاد آن‌ها را زنده کردند.

وزارت دفاع روسیه گروه‌های موسیقی را مدام به سوریه اعزام می‌کند تا برای سربازان مستقر این کشور در آن‌جا برنامه اجرا کنند.

روسیه در کنار ایران و حزب‌الله لبنان در جنگ سوریه از رژیم بشار اسد حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    ارسال روزانه هواپیمای مسافربری مملو از اسلحه و پاسدار ازابادن به سوریه و یمن و لبنان و نتایجش : - طیب‌نیا در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که عصر امروز (دوشنبه 6 دی) در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال گذشته در دفتر مدیریت بدهی وزارت اقتصاد محاسبه‌ای از بدهیهای دولت انجام شده است. بدهیهای دولت اعم از دو نوع بدهی دولت و بدهی شرکتهای دولتی بوده که در این دفتر مورد محاسبه و بررسی قرار می‌گیرد. مجموع بدهیهای دولت و شرکتهای دولتی در گزارشهای 3 ماهه به رئیس جمهور ارسال می‌شود!. وی افزود: عدد به دست آمده از تخمین اولیه بدهیهای دولت بسیار فراتر است. در آغاز به کار دولت این رقم حدود 150 هزار میلیارد تومان عنوان می‌شد اما با بررسیهای دقیقی که انجام شده رقم اصلی بدهیهای دولت بسیار فراتر از این رقم می‌باشد که بنده نمی‌توانم آن را در شرایط فعلی اعلام کنم.!! - یک نانوا در گلپایگان از شدت فشار اقتصادی و ناتوانی در افزایش حقوق کارگرش، خود را با بنزین به آتش کشید و در بیمارستان جان باخت. روز گذشته خبری تلخ فضای شبکه های اجتماعی و سپس شهرستان گلپایگان را فراگرفت، خبری که نشان از لایه های اجتماعی اقتصاد به خواب رفته و درد جیب های مردمی است.