ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین جلسه محاکمه متهمان کودتای نافرجام ترکیه برگزار شد

دادگاهی که در استانبول برای رسیدگی به اتهامات ۲۹ مأمور سابق پلیس برگزار شده، سرآغازی‌ست برای گسترده‌ترین روند قضایی در تاریخ ترکیه. مجازات‌های سنگینی در انتظار متهمان است.

پنج ماه پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه در ترکیه، نخستین جلسه محاکمه متهمان آغاز شد. ۲۹ مأمور سابق پلیس محاکمه می‌شوند. مجازات‌های سنگین در انتظار آنهاست.

محل برگزاری نخستین جلسه محاکمه متهمان کودتای نافرجام ترکیه

۲۹ مأمور سابق پلیس متهم شده‌اند که در شب کودتا از حفاظت از جان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سر باز زده‌اند.

محاکمه مأموران سابق پلیس در استانبول با قرائت اتهامات متهمان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری آنادولو انتظار می‌رود که محاکمه این اشخاص چهار روز طول بکشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دادگاهی که در استانبول برای رسیدگی به اتهامات ۲۹ مأمور سابق پلیس برگزار شده، مهم‌ترین دادگاه از این نوع است و انتظار می‌رود که سرآغازی باشد برای گسترده‌ترین روند قضایی در تاریخ ترکیه.

از میان متهمان ۲۱ مأمور سابق پلیس به اتهام تلاش برای براندازی محاکمه می‌شوند. حبس ابد در انتظار آن‌هاست. علاوه بر این ممکن است آن‌ها به مجازات‌هایی مانند تحمل حبس انفرادی محکوم شوند و تقاضای عفو آن‌ها هم فقط در صورت ابتلا به بیماری‌های لاعلاج و شرایط جسمانی حاد پذیرفته شود.

۸ متهم دیگر به اتهام عضویت در یک سازمان تروریستی محاکمه می‌شوند و انتظار می‌رود که به ۱۵ سال زندان محکوم شوند.

از میان این متهمان، یک مأمور پلیس سابق متواری‌ست و به طور غیابی محاکمه می‌شود.
در کودتای ۱۵ ژوئیه، گردان‌های زرهی ارتش ترکیه با تانک به خیابان‌ها آمدند و جنگنده‌های شکاری و هلیکوپترهای چند پایگاه هوایی هم بر فراز شهرها به پرواز درآمدند و به پارلمان ترکیه و برخی از مؤسسات دولتی و وزارتخانه‌ها حمله کردند.

حزب اسلام‌گرای عدالت و توسعه فتح‌الله گولن، واعظ سرشناس ترکیه‌ای را به عنوان مسئول کودتا معرفی کرده. اما گولن که در تبعید در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند این اتهامات را نپذیرفته.

دولت رجب طیب اردوغان تاکنون ۴۱ هزار نفر را به اتهام دست داشتن در کودتای ۱۵ ژوئیه بازداشت کرده است. در میان بازداشت‌شدگان افسران ارتش، مأموران پلیس، کارمندان دولت، معلمان و استادان دانشگاه دیده می‌شوند.

دو روز پیش وزارت کشور ترکیه اعلام کرده بود که پلیس این کشور تنها در هفته گذشته یک هزار و ۶۸۲ مظنون را به اتهام ارتباط با سازمان‌های تروریستی احضار کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.