ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی تعلیق عضویت نماینده زرتشتی یزد را پیگیری می‌کند

حسن روحانی به نماینده زرتشتیان در مجلس وعده داده است که برای رفع حکم تعلیق عضویت سپنتا نیکنام، نماینده زرتشتی شورای شهر یزد تلاش کند.

حسن روحانی وعده داده است که برای رفع حکم تعلیق عضویت سپنتا نیکنام، نماینده زرتشتی شورای شهر یزد تلاش کند.

سپنتا نیکنام، نماینده زرتشتی شورای شهر یزد

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس ایران شنبه هفتم آبان با اعلام این خبر گفت: «ایشان [روحانی] ضمن ابراز ناراحتی از موضوع گفتند که در حال پیگیری برای حل آن هستند.»

او گفت که محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز وعده داده که به زودی نتایج پیگیری‌های دولت در این پرونده اطلاع‌رسانی شود.

شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری ۱۳ شهریورماه و بر اساس شکایت علی‌اصغر باقری، یکی از رقبای انتخاباتی شکست‌خورده نیکنام در انتخابات شورای شهر و روستای یزد، حکم توقف موقت فعالیت او در شورای شهر را صادر کرد. این حکم بر مبنای حکم فقهی احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان بود که نامزدی غیرمسلمانان در شوراهای شهر در مناطق با اکثریت مسلمان را «خلاف شرع» خوانده بود.

فقهای شورای نگهبان برای توجیه این نظر فقهی به قاعده «نفی سبیل» اشاره می‌کنند که در آن تسلط نامسلمان بر مسلمان نهی شده است.

حکم تعلیق عضویت نیکنام با اعتراض برخی اصلاح‌طلبان و فعالان مدنی روبرو شده است. مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم شنبه اعلام کرد که عضویت در شورای شهر مصداق نفی سبیل نیست.

مجید انصاری، روحانی اصلاح‌طلب عضو مجمع تشخیص نیز گفته بود که درباره نظر فقهی لغو عضویت نیکنام حاضر به مناظره با فقهای شورای نگهبان است. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان شنبه پاسخ داد که نظر شورای نگهبان فقهی و حقوقی است و مناظره‌پذیر نیست.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اینترناسیونال دموکراتیک سوسیال

    روزی گفتند،شرکت شوی انتخابات بین بد وبدتر (نمادهای جلادی و شیادی یک نظام دیکتاتوری) اشتباه است. از دو چیز بد، یک چیز خوب بوجود نمیاید! این قدر دروغ میگیوند که قبحش برایشان ریخته. شبانه روز در کار کذابی و تزوریر هستند این آخوندهای ملعون. اگر راست میگویی، ثروت ملی مردمان ایران به صورت سهام رایگان فوری توزیع کن و نه سهام کذای عدالت. اگر راست میگویی جلوی فساد مالی عوامل نظام ولیی بگیر. دروغگو و فریبکار و رای دزد و خائن به ملت ایران هسید شما اخوندها سپاهی ها دجال و جلادهای قضایی و اطلاعاتی. چقدر به شعور مردم توهین میکنند. هفتاد درصد مردم ایران فقط پنج درصد سهم درامد ملی دارند. آن نظام ولایی، ثروت ملت ایران غارت و به حلقوم دشمنان ملت ایران در عراق وسوریه و لبنان فلسطین و یمن و .. میریزد.