احمد خاتمی: «اعدام کنید»
احمد خاتمی از مسئولان قضائی و دولتی جمهوری اسلامی خواست که در برخورد با دستگیر شدگان اعتراضهای خیابانی «خشم علیوار» داشته باشند و معترضان را «ناز نکنند».
احمد خاتمی خطیب جمعه تهران از آزادی دستگیرشدگان اعتراضهای خیابانی انتقاد کرد و خواستار برخورد شدید با آنان شد. او گفت که برنامه موشکی ایران غیرقابل مذاکره است.
احمد خاتمی جمعه ۱۳ بهمن مسئولان جمهوری اسلامی را به «خشم مقدس» در برابر معترضان فراخواند و گفت: حکم «اغتشاشگران اعدام است».
عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم نماز جمعه تهران کسانی که به گفته او «تهدید به سوزاندن مساجد و شورای تبلیغات و دیگر اماکن کردند» را «اغتشاشگر و لیدر اغتشاشگران» خواند و از مقامهای دولتی و قضائی خواست که با این افراد «با قاطعیت علیوار برخورد شود».
او معترضان را « باغی» نامید و افزود: «در فقه آن فرد که علیه حاکم عادل اسلامی به خیابان بریزد و بکشد، باغی است».
نماینده ولی فقیه در استان کرمان حکم این افراد بر اساس فقه اسلامی را «اعدام» دانست و گفت: «این دستور صریح قرآن است. اگر امنیت میخواهیم باید باید در برابر اغتشاشگران مهر و خشم را با هم داشته باشیم.»
او بدون نام بردن از فرد خاصی اظهار نظر مقامهای دولتی در باره آزادی دستگیرشدگان اعتراضهای خیابانی اخیر در ایران را « ناز کردن اغتشاشگران» توصیف کرد و ادامه داد: «اغتشاشگر هر کس که هست باید پایش را بخورد، میخواهد طلبه و یا دانشجو باشد، باید تنبیه شوند».
خاتمی همچنین از قضایی خواست که از دستگیرشدگان اعتراضهای اخیر تعهد بگیرد «که دیگر شیطنت نکنند و دیگر سیاهی لشکر اغتشاشگران نشوند.»
در پی اعتراضهای اخیر ایران ۳۷۰۰ نفر دستگیر شدند. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی پیش از این گفته بود که بیشتر دستگیر شدگان اعتراضهای اخیر آزاد شدهاند.
هرچقدر دلمان بخواهد موشک تولید میکنیم
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش به صورت تلویحی از توافق هستهای انتقاد کرد: « در این عرصه، آنچه که شد، شد، بنده تحلیلی در این باره ندارم».
او در ادامه گفت همه ارکان نظام توافق دارند که «هیچ مذاکره دیگری نظیر تکمیل برجام و این چیزها دیگر اتفاق نخواهد افتاد».
خاتمی همچنین برنامه تولید سلاح و موشک توسط جمهوری اسلامی را غیرقابل مذاکره خواند و گفت: ایران هرچقدر که بخواهد موشک تولید میکند و برد آن را هم افزایش میدهد.
نظرها
روزبه
جواب سرب داغ دیر یا زود سرب داغه. در صورت اعدام حتی یکی از تظاهر کنندگان این مساوی است با دعوت به جنگ مسلحانه از طرف حکومت زیرا راه اعتراظات مسالمت آمیز به کل برای تغییر بسته میشود در نهایت جامعه و فرد راهی بغیر از متوسل شدن به قهر پیش رویش نمی بیند. حتی مدافعان تغییرات مسالمت آمیز نمیتوانند مردم را با استدالاتشان دعوت به مبارزه مدنی و تغییر مسالمت آمیز بکنند و چه کسی حاضر است مسولیت دعوت مردم را برای رفتن به سلاخ خانه بشکل مسالمت آمیز بخوان گوسفندوار بکند. مثل آهنگ داریوش که میگه پشت پشت سر جهنم پیش رو پیش رو قتلگاه آدمه. جناب آقای اعدام اعدام چه بسا یکی از اولین قربانیان چنین رویکردی خودت و اطرافیانت باشد. مردم رو به اون سمت سوق ندیدانتخاب این راه یک برنده ندارد فقط دو بازنده دارد. اینکه این مرد ابله و همتایانش فکر میکنند. ترسی که مردم داشته اند و ریخته شده و با این روش میتواند دوباره حاکمیت وحشت را در جامعه برقرار کند مثل ده 60 شاید کوتاه مدت جواب بده ولی آ ملا خاتمی این مردم مردم اون دوران نیستند بسیاری متعلق به ارتش بیکاران و گرسنگان و مالباختگاند مواظب باش ترویج خشونت نکنی آخر عاقب خوبی ندارد برای همه.
بی نام
طرف بدجوری جوش آورده، یک کسی بهش یک لیوان آب خنک بده تا رادیاتورش خنک شه.
آخوند نزول خوار
آقای نمره موقت ، ابوبکر البغدادی را روسفید کردی.هیچ خودت را ناراحت نکن،فشار خونت بالا میزند کار دستت میدهد،گفته باشم ها ،کارها را بده به ابول الفضل بی دست،خودش درست میکند.
پدرام
البته که روشهای خشونت آمیز در هیچ زمان و مکانی نتوانسته است مردمان خواهان دمکراسی را به سر منزل مقصود برساند و مذموم و ناپسند است . اما در پاسخ به سخنان ایشان که تمایل دارد همه معترضین را به نوعی اغتشاشگر و خشونت طلب نشان دهد تا با استفاده از قوانین فقهی سرکوب و اعدام آنان را توجیه و حتی واجب و امری لازم و الهی نشان دهد باید گفت: جناب خاتمی ، حاکمیتی که شما جزئی از آن هستید گرچه به این نکته که ملت حق انتقاد و اعتراض مسالمت آمیز دارد اذعان و اعتراف نموده ، اما هیچگاه حاضر به دادن مجوز برگزاری چنین تظاهراتی در قالب قانون نیست. و شما آنجا که گفته اید «در فقه اسلامی آن فرد که علیه حاکم عادل اسلامی به خیابان بریزد ، باغی است». شرط عدالت را برای حاکم ذکر کرده اید .ولی وقتی براحتی برای هر ناظری وجود عدالت در جامعه امروز ایران محل تردید و شک و شبهه و حتی برعکس آن وجود بی عدالتی و ظلم در همه شئونات جامعه کاملا محسوس و قابل لمس است عادل بودن حاکم خودبخود نقض و بی معنا میگردد و قاعدتا نمیتوان با توسل به برداشت فقهی فوق الذکر اعتراضات مردم را خروج بر حاکم عادل تفسیر نموده و مجوز سرکوب و قتل آنان را صادر نمود. بهتر است شما چنانچه دوست دارید همه معترضین را قتل عام نمائید ابتدا عدالت را در جامعه برقرار نمائید بعد بدنبال استفاده از قوانین فقهی در نابودی مخالفین باشید که البته اگر موفق به ایجاد این مهم شوید آنگاه حتی یک نفر معترض برای کشتن پیدا نخواهید کرد. چون در واقع این ملت سالهاست که خواسته اش چیزی جز اجرای عدالت نیست.