ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضایت رهبر کره شمالی از آزمایش‌های نظامی جدید کشورش

رهبر کره شمالی پس از آزمایش‌های نظامی روز جمعه بر تقویت قابلیت‌های «ارتش شکست‌ناپذیری که هیچ‌کس جرات تحریک آن را نداشته باشد»، تاکید کرده است.

پیونگ یانگ اعلام کرد رهبر کره شمالی از آزمایش‌های نظامی تازه این کشور راضی است. به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌ شمالی، کیم جونگ اون که بر شلیک «یک سلاح جدید ناشناخته» نظارت داشته، ‌از این آزمایش رضایت کامل حاصل کرده است.

کیم جونگ اون که بر شلیک «یک سلاح جدید ناشناخته» نظارت داشته، ‌از این آزمایش رضایت کامل حاصل کرده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه ۱۷ اوت/ ۲۶ مرداد در گزارش خود از این آزمایش نوشت که به نظر می‌رسد این تلاشی برای وارد کردن فشار به واشنگتن و سئول در اعتراض به مذاکرات هسته‌ای کُند و مانورهای مشترک آن‌ها باشد.

خبرگزاری رسمی کره ‌شمالی اما گزارش داد پس از پرتاب‌های روز جمعه ۱۶ اوت/ ۲۵ مرداد، کیم جونگ اون رضایت کامل خود را از «میزان موفقیت شگفت‌انگیز و اسرارآمیز» ارتش کشورش در آزمایش نظامی اخیر اعلام کرده و همچنین بر تقویت قابلیت‌های «ارتش شکست‌ناپذیری که هیچ‌کس جرات تحریک آن را نداشته باشد» تاکید کرده است.

واشنگتن و سئول به این آزمایش و موضع رهبر کره شمالی واکنشی نشان نداده‌‌اند.

خبرگزاری رویترز اما این پرتاب‌ها را ششمین دور از آزمایش‌های کره‌ شمالی از اواخر ماه ژوییه ۲۰۱۹ دانسته که نشان می‌دهند پیونگ یانگ توانایی تولید سامانه‌های موشکی جدید و دو سامانه موشک بالستیک متحرک کوتاه برد را به دست آورده است.

به گفته کارشناسان این قابلیت‌های نظامی، توانایی کره شمالی را برای حمله احتمالی به اهدافی در کره‌ جنوبی از جمله پایگاه‌های آمریکایی مستقر در آنجا افزایش می‌دهند. با وجود این مشخص نیست که کارکرد دقیق تسلیحات آزمایش شده در روز جمعه چیست.

رسانه‌های کره شمالی تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهند یک موشک در حال شلیک به سمت هدفی ساحلی است.

ارتش کره جنوبی هم گفته است که دو سلاح پرتابی از سواحل شمال شرقی کره شمالی پیش از فرود آمدن در آب‌های بین شبه جزیره کره و ژاپن، حدود ۲۳۰ کیلومتر (۱۴۳ مایل) پرواز کرده‌اند.

فرماندهان ستاد مشترک در سئول گفته‌اند ارتش آمریکا و کره جنوبی در حال تجزیه و تحلیل این پرتاب‌هاست، گرچه اطلاعاتی درباره اینکه این سلاح‌ها موشک‌های بالستیک بوده‌اند یا موشک توپخانه به دست نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کره‌شمالی اما کیم جونگ اون گفته‌ است:

«همه باید به یاد داشته باشند این طرح مرکزی حزب حاکم و اراده تزلزل‌ناپذیر برای ایجاد نیرویی چنان قدرتمند است که هیچ نیرویی جرات نکند ما را تحریک کند و همه دشمنان ما را در مقابله با این تسلیحات، حتی در صورت درگیری فیزیکی، بی‌دفاع بگذارد.»

روز شنبه ۱۰ اوت/ ۱۹ مرداد ماه نیز نیروهای نظامی کره شمالی در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا دو موشک کوتاه‌برد به سمت دریای غربی ژاپن شلیک کردند:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.