ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگيری پليس بحرين با معترضان

<p>پليس بحرين با مخالفان شيعی که خيابان&zwnj;ها را در اعتراض به احکام زندان چهره&zwnj;های شاخص اپوزيسيون تصرف کرده بودند، درگير شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اين درگيری&zwnj;ها که شب گذشته، چهار سپتامبر (۱۴ شهريور) رخ داد، نيروهای امنيتی برای متفرق کردن معترضانی که سطل&zwnj;های زباله و لاستيک را در روستاهای غرب منامه آتش زده بودند از گاز اشک&zwnj;آور استفاده کردند.</p> <p><br /> به گفته شاهدان، نيروهای امنيتی همچنين اقدام به تيراندازی با تفنگ نيز کردند.</p> <p><br /> گروه وفاق که نيروی اصلی مخالف دولت بحرين محسوب می&zwnj;شود، با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای گفت، يکی از معترضان که به طور مستقيم به او شليک شده بود، به شکلی جدی زخمی شده است.</p> <blockquote> <p>مخالفان در اعتراض به رأی دادگاه تجديدنظر نظر بحرين مبنی بر تأييد احکام زندان ۱۳ تن از رهبران اپوزيسيون تظاهرات کردند</p> </blockquote> <p>در اين اطلاعيه آمده است: &quot;پزشکان نگرانی عميق خود را نسبت به وضعيت سلامت آن مجروح ابراز کرده&zwnj;اند.&quot;</p> <p><br /> وزارت کشور بحرين در صفحه توييتر خود نوشت که فرد مجروح به بيمارستان سلمانيه منتقل شده است و مقامات مربوطه درباره شرايط تحقيق می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> مخالفان در اعتراض به رأی دادگاه تجديدنظر نظر بحرين مبنی بر تأييد احکام زندان ۱۳ تن از رهبران اپوزيسيون که روز گذشته (سه&zwnj;شنبه) صادر شد، فرياد می&zwnj;زدند که رأی شما عليه چهره&zwnj;های انقلابی ما غيرعادلانه است.</p> <p><br /> بر اساس حکم دادگاه هفت تن از ۱۳ رهبر اپوزيسيون بحرين بايد تمام عمر خود را در زندان بگذرانند.</p> <p><br /> کشور بحرين که حکومتی سلطنتی و سنی&zwnj;مذهب دارد، از ماه مارس سال گذشته شاهد اعتراضات بسياری توسط شيعيان بوده است.</p> <p><br /> عفو بين&zwnj;الملل روز سه شنبه احکام دادگاه تجديدنظر را &quot;ضربه&zwnj;ای ديگر به عدالت&quot; خواند و گفت اين احکام بار ديگر نشان داد که مقامات بحرين نه تنها در راه اصلاحات گام برنمی&zwnj;دارند بلکه در پی کينه&zwnj;جويی هستند.</p> <p>&nbsp;</p>

پليس بحرين با مخالفان شيعی که خيابان‌ها را در اعتراض به احکام زندان چهره‌های شاخص اپوزيسيون تصرف کرده بودند، درگير شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اين درگيری‌ها که شب گذشته، چهار سپتامبر (۱۴ شهريور) رخ داد، نيروهای امنيتی برای متفرق کردن معترضانی که سطل‌های زباله و لاستيک را در روستاهای غرب منامه آتش زده بودند از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

به گفته شاهدان، نيروهای امنيتی همچنين اقدام به تيراندازی با تفنگ نيز کردند.

گروه وفاق که نيروی اصلی مخالف دولت بحرين محسوب می‌شود، با انتشار اطلاعيه‌ای گفت، يکی از معترضان که به طور مستقيم به او شليک شده بود، به شکلی جدی زخمی شده است.

مخالفان در اعتراض به رأی دادگاه تجديدنظر نظر بحرين مبنی بر تأييد احکام زندان ۱۳ تن از رهبران اپوزيسيون تظاهرات کردند

در اين اطلاعيه آمده است: "پزشکان نگرانی عميق خود را نسبت به وضعيت سلامت آن مجروح ابراز کرده‌اند."

وزارت کشور بحرين در صفحه توييتر خود نوشت که فرد مجروح به بيمارستان سلمانيه منتقل شده است و مقامات مربوطه درباره شرايط تحقيق می‌کنند.

مخالفان در اعتراض به رأی دادگاه تجديدنظر نظر بحرين مبنی بر تأييد احکام زندان ۱۳ تن از رهبران اپوزيسيون که روز گذشته (سه‌شنبه) صادر شد، فرياد می‌زدند که رأی شما عليه چهره‌های انقلابی ما غيرعادلانه است.

بر اساس حکم دادگاه هفت تن از ۱۳ رهبر اپوزيسيون بحرين بايد تمام عمر خود را در زندان بگذرانند.

کشور بحرين که حکومتی سلطنتی و سنی‌مذهب دارد، از ماه مارس سال گذشته شاهد اعتراضات بسياری توسط شيعيان بوده است.

عفو بين‌الملل روز سه شنبه احکام دادگاه تجديدنظر را "ضربه‌ای ديگر به عدالت" خواند و گفت اين احکام بار ديگر نشان داد که مقامات بحرين نه تنها در راه اصلاحات گام برنمی‌دارند بلکه در پی کينه‌جويی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان

    این اعتراضات ویژه شیعیان بحرین نیست بلکه فریاد دموکراسی خواهان بحرینی است که به گوش شما غربی ها نمیرسد و اگر هم برسد، شما گوش و چشم خود را بر حقیقت میبندید. بحرینی ها همان چیزی را دارند تجربه میکنند که ایرانی ها در زمان کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت مصدق توسط سربازان بیگانه تجربه کردند. اینها اگر تفنگ دست بگیرند میشوند تروریست، اگر هم مسالمت آمیز تظاهرات کنند میشوند اغتشاشگر و سطل زباله آتش زن؛ شما بگویید مردم بحرین برای رسیدن به دموکراسی باید چه کنند تا جهان (بویژه جهان غرب) فریادشان را بشنود؟