ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها تن در اعتراض‌های روز انتخابات آمریکا بازداشت شدند

معترضان پس از انتخابات آمریکا در نقاط مختلفی از جمله شهرهای واشنگتن دی سی، سیاتل، لوس آنجلس، رالی، مینیاپولیس و پرتلند به خیابان آمدند.

شهروندان آمریکایی در روز انتخابات ایالات متحده آمریکا در چندین شهر برای اعتراض به خیابان آمدند. ده‌ها تن بازداشت شدند.

درگیری یک حامی ترامپ (چپ) با یک حامی جنبش جان سیاهان اهمیت دارد، سوم نوامبر ــ عکس: Olivier DOULIERY / AFP

به گزارش «یواس‌ای تودی»، معترضان سه‌شنبه شب و چهارشنبه صبح، ۳ و ۴ نوامبر در نقاط مختلف آمریکا از جمله شهرهای واشنگتن دی سی پایتخت، لوس آنجلس (ایالت کالیفرنیا)، رالی (کارولینای شمالی)، مینیاپولیس (مینسوتا) و پرتلند (اورگون) به خیابان آمدند.

اعتراض‌ها با تاریک‌شدن هوا شدت گرفت، هرچند شمار جمعیت در بسیاری از آنها چندان زیاد نبود. به گزارش یو‌اس‌ای تودی، اظهار نظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری و نامزد جمهوری‌خواهان که پس از ۲ بامداد اعلام پیروزی زودهنگام کرد، هیزم به آتش اعتراضات ریخته است.

نتیجه نهایی انتخابات هنوز مشخص نیست. نتیجه نهایی ایالت‌های کلیدی ویسکانسین، جورجیا، نوادا، پنسیلوانیا، میشیگان و کارولینای شمالی هنوز مشخص نشده است. در ویسکانسین و نوادا جو بایدن نامزد دموکرات‌ها با اختلاف اندکی پیش است و در بقیه ایالت‌ها، ترامپ جلو افتاده.

بسیاری از معترضان را حامیان جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» تشکیل می‌دهند. حامیان دونالد ترامپ نیز در خیابان‌ها با حامیان بایدن و جنبش سیاهان درگیر شده اند.

در واشنگتن دی سی، معترضان در نزدیکی کاخ سفید دست به اعتراض زدند. این اعتراض عموماً بدون خشونت بود اما پلیس در مواردی به معترضان حمله کرد و دود خیابان‌ها را فراگرفت. حامیان جو بایدن و دونالد ترامپ نیز در مواردی با هم درگیر شدند.

ویدئوی زیر صحنه‌ای از اعتراض‌ها در دی‌سی را نشان می‌دهد:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز از پرتاب بمب دودزا برای متفرق‌کردن معترضان در واشنگتن خبر داده است.

نیویورک‌تایمز نیز از بازداشت دست‌کم یک مرد در اعتراضات واشنگتن‌ دی‌سی خبر می‌دهد. به گزارش «سی‌ان‌ان»، دست‌کم دو تن بازداشت شده اند.

اعتراض‌های بیشتری برای واشنگتن‌دی‌سی برنامه‌ریزی شده؛ به ویژه از سوی گروه «دی‌سی را تعطیل کن» که از هفته‌ها قبل فراخوان اعتراض پس از انتخابات را داده بود.

در سیاتل ایالت واشنگتن نیز دو گروه ــ حامیان ترامپ و حامیان جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» ــ با یکدیگر برخورد کردند.

پلیس در ادامه سعی کرد تظاهرات حامیان «جان سیاهان اهمیت دارد» را متفرق کند. شماری نیز دستگیر شده اند. ویدئوی زیر از این اعتراض‌ها است:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در لوس‌آنجلس، به گزارش پلیس این شهر، جمعیت زیادی پس از ۸ شب به خیابان‌ها رفتند. پلیس ضدشورش برای متفرق‌کردن معترضان دست به اقدام زد. موارد متعددی از بازداشت معترضان گزارش شده است.

معترضان در گراهام در کارولینای شمالی نیز به خیابان آمدند. اما به گزارش رسانه‌های محلی، پلیس در این اعتراض بدون خشونت مداخله نکرد.

اما در مرکز این ایالت در رالی اعتراض‌ها با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد. چندین معترض نیز بازداشت شدند.

در مینیاپولیس نیز پلیس معترضان متعددی را دستگیر کرده است. گزارش دقیقی از خشونت‌ها در دست نیست.

در پرتلند، معترضان با شعارهای انتقادآمیز نسبت به هر دو نامزد انتخابات از شب پیش از رأی‌گیری به خیابان آمدند. آنها هم بایدن و هم ترامپ را محکوم کردند و خواهان کنش‌های رادیکال شدند.

گارد ملی در این شهر برای مقابله با معترضان در حالت آماده‌باش است. ویدئوی زیر صحنه‌ای از این اعتراض‌ها را نشان می‌دهد که تظاهرکنندگان در آن شعار می‌دهند: «نه به پلیس، نه به زندان».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

تحلیلگران پیش از انتخابات آمریکا نسبت به وقوع خشونت پس از روز انتخابات هشدار داده بودند. برخی مغازه‌ها در نیویورک و لس‌آنجلس و واشنگتن دی سی و دیگر مرکزهای شهری بزرگ ایالات متحده در هراس از خشونت‌های خیابانی ویترین‌ها و درهای خود را با حفاظ‌های چوبی و فلزی پوشانده اند. با این حال، هنوز گزارشی از خشونت‌های گسترده مخابره نشده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.