ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: رفت و آمد به ۴۰ شهرستان تا ۱۵ فروردین ممنوع شد

ستاد ملی کرونا در ایران رفت‌وآمدهای نوروزی به ۹ شهرستان با وضعیت قرمز و ۳۱ شهرستان با وضعیت نارنجی را ممنوع اعلام کرد. این ستاد از مردم خواسته است تا پس از اطمینان از وضعیت سلامت خود و خانواده سفرهایشان را برنامه‌ریزی کنند و در صورت امکان با خودروی شخصی مسافرت کنند.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا دوشنبه ۲۵ اسفند در اطلاعیه‌ای اسامی ۴۰ شهرستانی که به‌دلیل بیماری کرونا در وضعیت قرمز و نارجی قرار دارند اعلام کرد و گفت از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۰ مسافرت«از» و «به» این شهرستان‌ها ممنوع خواهد بود.

بر این اساس، بیشتر شهرهای قرمز در خوزستان قرار دارند. آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، از استان خوزستان وگچساران در کهگیلویه و بویر احمد در وضعیت قرمز به‌سر می‌برند.

وضعیت قرمز، وضعیت «خیلی پر خطر» است و همه مشاغل به جز موارد ضروری در این شهرها تعطیل هستند.

شهرهای نارنجی که سفر نوروزی به آن‌ها منع شده است عبارتند از سراب، عجب شیر (آذربایجان شرقی)، ارومیه، چایپاره، ماکو، نقده (آذربایجان غربی)، گلپایگان (اصفهان)، دهلران (ایلام)، دیلم، کنگان، گناوه (بوشهر)، سامان (چهارمحال و بختیاری)، امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغ ملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان، مسجد سلیمان (خوزستان)، ارسنجان، زرین‌دشت (فارس)، دیواندره (کردستان)، پلدختر، دورود (لرستان)، خمین (مرکزی)، خمیر (هرمزگان)، نهاوند (همدان) و خاتم (یزد).

وضعیت نارنجی، وضعیت «پر خطر» و برخی مشاغل در آن‌ها تعطیل خواهند بود.

ستاد ملی کرونا در اطلاعیه خود گفته است با توجه به وجود ویروس جهش‌یافته در ۲۹ استان، وضعیت کنونی «بسیار شکننده» است و «هرگونه تحرک، جابه‌جایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع»، می‌تواند خطرات جدی به‌همراه داشته باشد. از این رو از مردم خواسته شده تا پس از اطمینان از وضعیت سلامت خود و خانواده سفرهایشان را برنامه‌ریزی کنند و در صورت امکان با خودروی شخصی مسافرت کنند.

همچنین گفته‌شده که چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر کند، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد کرونا نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام خواهد کرد.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته یکشنبه ۲۴ اسفند از تمدید محدودیت‌ تردد در همه شهرهای ایران تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد. رئیسی گفت محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ساعت ۳ صبح در ایام نوروز در همه شهرها بدون توجه به رنگ‌بندی آن‌ها ادامه خواهد داشت.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی در روز دوشنبه ۲۵ اسفند در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر دوشنبه هفت هزار و ۹۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ نفر رسید.

همچنین تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۳۳۰ نفر رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.