ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوثی‌های یمن برای دومین روز پیاپی مناطقی در عربستان را هدف قرار دادند

حوثی‌های یمن برای دومین روز پیاپی مناطق مرزی عربستان سعودی را هدف قرار دادند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام کرد که دو موشک‌ بالستیک حوثی‌ها به مناطق غیرمسکونی اصابت کرده‌ است.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای که از شبکه الاخباریه قرائت شد، اعلام کرد که حوثی‌های یمن سه‌شنبه ۱۶ مارس/۲۶ اسفند از استان صعدا مناطق مرزی عربستان را هدف موشک‌های بالستیک قرار دادند. ائتلاف نطامی به رهبری عربستان در ادامه این بیانیه گفت سامانه‌های موشکی حوثی‌ها در صعدا را بمباران و منهدم کرده است.

حوثی ها در این‌باره سکوت کرده‌اند.

روز گذشته حوثی‌های یمن اعلام کردند پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف در نزدیکی فرودگاه ابها و پایگاه هوایی ملک خالد را با سه فروند پهپاد مسلح «قاصف K2» هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع، سخنگوی انصارالله یمن در یک نشست خبری گفت این عملیات موفقیت‌آمیز بوده است.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان اما تأیید نکرد که حملات روز گذشته حوثی‌ها به پایگاه‌های نظامی عربستان موفقیت آمیز بوده است.

 گالینا بورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به افزایش حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی در روزهای اخیر گفت حملات حوثی‌ها غیر‌قابل پذیرش و خطرناک است و جان غیرنظامیان را تهدید می‌کند.

بورتر از حوثی‌های یمن خواست تا به طور جدی به آتش‌بس و پیوستن به مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل متحد و همکاری تیموتی لیندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا به یمن، پایبند شوند.

دولت آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که حمایت نظامی و اطلاعاتی از عملیات عربستان سعودی در یمن را متوقف می‌کند و شورشیان حوثی را که در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفتند از این فهرست خارج کرد. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اما در همان حال تمامیت ارضی و جان شهروندان سعودی را تضمین کرد. در پی این تحولات تیموتی لیندرکینگ، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور یمن و محمد عبدالسلام، مذاکره کننده ارشد حوثی‌ها در مسقط با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.