ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان بهداشت جهانی: واکسیناسیون علیه کرونا به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند

سازمان بهداشت جهانی در مورد استراتژی‌های مقابله با کرونا که عمدتاً به واکسیناسیون متکی هستند هشدار داد و گفت میزان پایین واکسیناسیون، سرخوردگی و خستگی ناشی از این ویروس و کم‌کردن محدودیت‌ها منجر به گسترش بیشتر آن می‌شود. این نهاد وابسته به سازمان ملل همچنین نسبت به تأثیرات کرونا بر بیماران مبتلا به سل هشدار داد.

ماریا وان کرخووه، کارشناس ارشد ویروس کرونا در سازمان بهداشت جهانی در مورد شیوع مجدد ویروس کرونا در جهان هشدار داد و گفت شمار مرگ‌ومیرهای هفتگی ناشی از ویروس کووید-۱۹ در جهان برای نخستین بار در حدود یک ماه‌ونیم اخیر در هفته گذشته ۸ درصد افزایش یافت. این میزان در اروپا ۱۲ درصد بود. قاره‌های آمریکا و آفریقا تنها مناطق جهان بودند که اندکی روند نزولی داشتند.

مایک رایان، مسئول امور هماهنگ‌کننده بحران‌ها در سازمان بهداشت جهانی، در این‌باره گفت همه امیدوارند که تنها با واکسیناسیون بتوان این مشکل را حل کرد اما متأسفانه چنین نیست. رایان تأکید کرد که کم‌کردن محدودیت‌های کرونایی تنها با شمار بسیار کم مبتلایان و نظارت دقیق بر روند شیوع موفقیت‌آمیز خواهد بود.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی از عدم تمایل کشورهای ثروتمند برای فروش واکسن کرونا به کشورهای فقیرتر انتقاد کرد. او گفت «این کشورها در حال حاضر افراد جوان و سالم را که در معرض خطر کم بیماری کرونا قرار دارند واکسینه می‌کنند و این به قیمت جان کارکنان درمانی، افراد مسن و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر و پرخطر در کشورهای دیگر تمام می‌شود». آدهانوم تأکید کرد که شکاف در واکسیناسیون علیه کرونا در جهان هر روز «بیشتر» می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در آستانه ۲۴ مارس، روز جهانی سل هشدار داد که بیماری کرونا بر سایر بیماری‌ها و درمان آن‌ها نیز تأثیر دارد. تخمین زده شده است که در سال گذشته میلادی، ۱,۴ میلیون نفر از افراد مبتلا به سل کمتر تحت درمان قرار گرفته‌اند. این موضوع به‌ویژه در اندونزی، آفریقای جنوبی، فیلیپین و هند مشهود بوده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت «اثرات کووید-۱۹ فراتر از مرگ و بیماری ناشی از ویروس است». علاوه بر این، احتمالاً بیش از ۵۰۰ هزار نفر در اثر تأثیرات جانبی آن بر بیماری سل جان خود را از دست داده باشند زیرا بیماری آن‌ها زود تشخیص داده نشده است. مشکل شکاف بین افرادی که ابتلای آن‌ها به سل مشخص شده و افراد تازه مبتلاشده قبل از کووید-۱۹ نیز وجود داشت. به‌گفته سازمان بهداشت جهانی «شیوع کرونا اوضاع را به‌شدت وخیم‌تر کرده است».

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سل همچنان یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های عفونی است و تقریباً ۴۰۰۰ نفر روزانه بر اثر این بیماری ریوی می‌میرند و تقریباً ۲۸ هزار نفر نیز روزانه به آن مبتلا می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.