ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل جنوب لبنان را هدف قرار داد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سومین گفت‌وگوی تلفنی خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خواهان برقراری آتش‌بس فوری شد. این احتمال وجود دارد که تا ۴۸ ساعت آینده بمباران غزه ادامه یابد.

اسرائیل سه‌شنبه ۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت به بمباران نوار غزه ادامه داد. به گزارش الجزیره بامداد سه‌شنبه جنگنده‌های اسرائیلی بیش از ۳۰ بار غزه را بمباران کردند. این حملات همچنان ادامه دارد. در همان حال گروه‌های فلسطینی با راکت مناطق یهودی‌نشین در خاک اسرائیل را هدف قرار دادند.

شامگاه دوشنبه شش راکت از جنوب لبنان به سمت اسرائیل پرتاب شد. ارتش اسرائیل اعلام کرد برد این راکت‌ها کم بود و به اسرائیل نرسید و در خاک لبنان فرود آمد.

ارتش اسرائیل با آتش توپخانه به این حمله پاسخ داد. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفیل) با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد راکت‌ها از راشیه الفخار در شمال کفرشوبا به سمت اسرائیل شلیک شده‌اند. بر همین اساس توپخانه ارتش اسرائیل این منطقه را هدف قرار داده است.

یونیفیل با انتشار پیام دیگری در توییتر اعلام کرد در هماهنگی با ارتش لبنان گشت‌زنی‌ها در جنوب لبنان را تقویت کرده است با این هدف که «امنیت مردم محلی و جنوب لبنان را حفظ کند.»

گفت‌وگوی تلفنی بایدن با نتانیاهو

چند ساعت قبل از حمله اسرائیل به جنوب لبنان، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار از آغاز درگیری‌ها با انتشار بیانیه‌ای خواهان برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و حماس شد. کاخ سفید شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

«پرزیدنت بر حق اسرائیل از دفاع از شهروندانش در برابر حملات راکتی تأکید کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است:

«او از اسرائیل خواست همه تلاش خود را بری حفظ جان شهروندان بی‌گناه به کار ببندند. رهبران دو کشور درباره پیشرفت‌های نظامی در مقابله با حماس و سایر گروه‌های تروریستی گفت‌وگو کردند. پرزیدنت خواهان برقراری آتش‌بس فوری شد و از تلاش آمریکا و مصر در این جهت خبر داد.»

در گزارش‌هایی که در رسانه‌های اسرائیلی در مصاحبه با مقامات ارتش آن کشور منتشر شده، گفته شده است که ظاهراً حملات ارتش اسرائیل به غزه تا ۴۸ ساعت آینده ادامه می‌یابد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شامگاه دوشنبه اعلام کرد ارتش اسرائیل همچنان تا «وقتی که لازم است» و «تا وقتی که امنیت و آرامش شهروندانش» تضمین نشود به حملات علیه «اهداف تروریستی» ادامه می‌دهد.

فشارها در داخل آمریکا بر دولت بایدن

در این فاصله ایالات متحده آمریکا برای سومین بار صدور بیانیه شورای امنیت برای پایان دادن به حملات اسرائیل به غره را وتو کرد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و جین پسکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده‌اند دولت آمریکا ترجیح می‌دهد بر رایزنی‌های دیپلماتیک متمرکز بماند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در حین سفر به دانمارک از آمادگی ایالات متحده برای کمک به اسرائیل برای پایان دادن به درگیری‌ها خبر داد.

گاردین می‌نویسد بایدن از طرف هم‌حزبی‌های دموکراتش تحت فشار قرار گرفته است که سیاست سخت‌گیرانه‌تری در برابر اسرائیل اتخاذ کند. دولت آمریکا روز گذشته با فروش بمب‌های نقطه‌زن به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار موافقت کرد. ایلهان عمر، نماینده دموکرات کنگره با انتشار بیانیه‌ای اسرائیل را به ارتکاب به جنایت جنگی در غزه متهم کرد و از دولت آمریکا خواست دست روی دست نگذارد.

چاک شومر نماینده سنای آمریکا روز دوشنبه همراه با شماری از نمایندگان دموکرات و یک نماینده جمهوری‌خواه و همچنین با برخورداری از حمایت برنی سندرز، نماینده مستقل خواهان برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.

ژنرال مارک میلی،  رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نسبت به احتمال گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه هشدار داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.