ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمدتقی فلاحی، دبیر کانون صنفی معلمان ایران از زندان آزاد شد

نیروهای امنیتی در دی ماه ۱۴۰۰ به منزل فلاحی یورش برده و او را برای اجرای حکم شش ماه زندان بازداشت و به زندان منتقل کردند. فلاحی به دلیل فعالیت‌های صنفی در سال ۱۳۹۸ بازداشت و محاکمه شده بود.

محمدتقی فلاحی، دبیر کانون صنفی معلمان تهران با پایان دوره محکومیت از زندان آزاد شد. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی آزادی این معلم بازنشسته را پس از تحمل شش ماه زندان تأیید کرده است.

نیروهای امنیتی ایران ۲۹ دی ۱۴۰۰ بدون اینکه محمدتقی فلاحی را برای اجرای حکم احضار کنند، به منزل او یورش بردند و این معلم را بازداشت و به زندان منتقل کردند.

فلاحی در بهمن ۱۳۹۸ به دلیل فعالیت‌های صنفی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. او پس از آزادی موقت به قید وثیقه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی از طریق عضویت در تشکل غیرقانونی» به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران این حکم را در مهر ۱۳۹۹ تأیید کرد اما در دیوان عالی کشور، محکومیت دبیر کانون صنفی معلمان ایران به شش ماه کاهش یافت.

نیروهای امینتی جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر شمار زیادی از فعالان صنفی را بازداشت و در دستگاه قضایی به حبس محکوم کرده‌اند.

اسماعیل عبدی بیش از هشت سال است که در زندان نگهداری می‌شود.

زینب همرنگ، ناهید فتحعلیان، مهدی فتحی از دیگر فعالان صنفی معلمان هستند که به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی و فعالیت‌های صنفی بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند.

از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ همزمان با آغاز دور تازه اعتراضات معلمان که با اعتصاب و اعتراض در بیش از ۲۰۰ شهر ایران همراه بود، دستکم ۲۰۰ معلم در شهرهای مختلف بازداشت شده‌اند. بیشتر بازداشت‌شدگان پس از اتمام بازجویی به قید وثیقه آزاد شده‌اند اما محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، رسول بداقی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، اسکندر لطفی، هیوا قریشی، کاوه محمدزاده، امید شاه محمدی، پرویز احسنی، محمدعلی زحمتکش، محمد عالیشوندی، غلامرضا غلامی کندازی و حمید قندی همچنان در زندان نگهداری می‌شوند.

محمدعلی زحمتکش در زندان عادل آباد شیراز اعتصاب غذا کرده بود. او بعد از وعده مسئولان پرونده‌اش مبنی بر آزادی از زندان، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

خانواده شش تن از معلمان بازداشت شده که در در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردی‌بهشت بازداشت شدند، گفته‌اند که حبیبی، بداقی، محمدی، لطفی، ابراهیمی و نیکخواه ممنوع الملاقات هستند و برخی از آن‌ها هنوز با خانواده تماس نگرفته اند.

دستگاه امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی معلمان بازداشت شده را به دلیل دیدار با دو تن از اعضای سندیکا آموزشی و تحصیلی فرانسه به ارتباط با خارج از کشور به منظور براندازی نظام، متهم کرده است. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان این اتهام را «سناریوی امنیتی نخ‌نما شده» خوانده است.

در تداوم سرکوب و پرونده‌سازی برای معلمان، در روز شنبه ۲۵ تیر ۲۱ معلم در استان های گیلان و کردستان که به دادگاه احضار شده بودند، در دادسرا حضور یافتند.

فاطمه زندکریمی، صلاح حاجی میرزایی، مجید کریمی، رضا مرادی، غیاث نعمتی از اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان و رضا طهماسبی، صادق کنعانی، نسرین کریمی، فیصل نوری، کورش عزتی، رزگار حیدری، مختار اسدی، آرام ابراهیمی، بهزاد قوامی از فعالان صنفی سنندج و انوش عادلی، محمود صدیقی‌پور و عزیز قاسم‌زاده، سه عضو هیئت مدیره کانون صنفی و محمدجواد حجتی سعیدی، جهانبخش لاجوردی و علی نهالی از فعالان صنفی معلمان استان گیلان معلمانی بودند که در ۲۵ تیر به دادگاه رفتند.

بنا بر اعلام شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان، در جریان اعتراضات صنفی چند ماه گذشته علاوه بر بازداشت گسترده فعالان صنفی، ده‌ها معلم نیز به مراجع قضایی احضار و یا به اخراج از کار تهدید شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.