ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ کره جنوبی و آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی با شلیک چندین موشک

ارتش کره جنوبی و آمریکا در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی ۴ موشک زمین به زمین پرتاب کردند.

کره جنوبی و ارتش آمریکا در واکنش به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی بر فراز ژاپن، در حالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال آماده شدن برای تشکیل جلسه درباره آزمایش دوربرد پیونگ یانگ بود، رزمایش‌های موشکی انجام دادند.

کره شمالی روز سه‌شنبه ۴ اکتبر/۱۲ مهر ماه یک موشک بالستیک میان‌برد (IRBM) را دورتر از همیشه آزمایش کرد و برای اولین بار در پنج سال گذشته آن را بر فراز ژاپن به پرواز درآورد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد، سربازان کره جنوبی و آمریکا در پاسخ به این رویداد، چندین موشک به سمت دریا شلیک کردند و رزمایشی را هم با استفاده از جت‌های جنگنده در دریای زرد برگزار کردند.

ارتش کره‌جنوبی به طور جداگانه تأیید کرد که یک موشک هیونمو-۲ این کشور اندکی پس از پرتاب، دچار مشکل شد و سقوط کرد، اما به کسی آسیب نرسید. گفته می‌شود این موشک در داخل محوطه پایگاه نظامی کره جنوبی سقوط کرده است.  

به گفته ارتش کره جنوبی، آتش سوزی ناشی از سوختن پیشران موشک بوده و اگرچه موشک حامل کلاهک بود ولی منفجر نشد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید، آخرین آزمایش کره شمالی را «خطرناک و بی پروا» خواند و گفت که ارتش آمریکا و متحدانش قدرت خودشان را به رخ کره شمالی خواهند کشید.

پیامد این تحول، یو‌.اس.اس رونالد ریگان، ناو هواپیمابر آمریکایی که ماه گذشته برای اولین بار پس از سال‌ها اولین توقف خود را در کره جنوبی انجام داد، به دریای بین کره و ژاپن بازخواهد گشت. ارتش کره جنوبی این اقدام را حرکتی «بسیار غیرمعمول» برای نشان دادن عزم متحدان برای پاسخ به هرگونه تهدید از سوی کره شمالی خواند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، آزمایش کره شمالی را با «شدیدترین عبارات» محکوم کردند. اتحادیه اروپا آن را «اقدامی بی‌ملاحظه و تحریک‌آمیز» خواند و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، این پرتاب را محکوم کرد و گفت که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

با وجود اینکه چین و روسیه به همتایان خود در شورای امنیت سازمان ملل گفته‌اند با برگزاری نشست علنی برای بررسی آزمایش موشکی جدید کره شمالی مخالفند، شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه برای بحث درباره کره شمالی به درخواست ایالات متحده تشکیل جلسه خواهد داد.

این اولین موشک آزمایشی کره شمالی بود که از سال ۲۰۱۷ مسیری را بر فراز ژاپن پیمود و به هدفی در ۴۶۰۰ کیلومتر دورتر شلیک شد.

نه دولت کره شمالی و نه رسانه دولتی آن در مورد پرتاب این موشک یا نوع موشکی که استفاده شده است، گزارشی منتشر نکرده‌اند.

شلیک این موشک نگرانی‌ها را در مورد اینکه کره شمالی ممکن است به زودی یک آزمایش هسته‌ای انجام دهد، افزایش داده است. این کشور آخرین بار در سال ۲۰۱۷ آزمایش هسته‌ای انجام داده بود.

لی جونگ سوپ، وزیر دفاع کره جنوبی، به پارلمان کشورش گفت کره شمالی آماده سازی برای آزمایش هسته‌ای را تکمیل کرده و ممکن است از یک سلاح کوچکتر برای استفاده عملیاتی یا یک موشک هسته‌ای بزرگ با عملکرد بالاتر نسبت به آزمایش‌های قبلی استفاده کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.