ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه را بازداشت کردند

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی برای تکمیل «سناریو سوخته» و «نخ‌نما» علیه معلمان و کارگران بار دیگر دو عضو تشکل‌های صنفی معلمان در مریوان را بازداشت کردند.

کانال شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی معلمان صبح شنبه ۱۶ مهر گزارش کرد ماموران امنیتی مسعود نیکخواه، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان و اسکندر لطفی، سخنگوی این شورا را در بازداشت کردند.

برادر اسکندر لطفی در توییتر نوشته است که ماموران امنیتی ۷ صبح روز شنبه با شکستن شیشه وارد خانه سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی شدند و او را بازداشت کردند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

مسعود نیکخواه نیز بنا بر گزارش «کولبر نیوز» به اداره اطلاعات مریوان احضار و در آنجا بازداشت شده است.

کولبر نیوز همچنین گزارش کرده است ماموران امنیتی برای بازداشت شعبان محمدی صبح شنبه به منزل او رفتند اما نتوانستند این عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان را بازداشت کنند.

اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه و شعبان محمدی در اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با فراخوان تشکلهای صنفی برای تجمع در روز کارگر بازداشت شدند و پس از گذشت بیش از سه ماه به قید وثیقه به صورت موقت از زندان بیرون آمدند.

محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی و رسول بداقی سه عضو دیگر تشکلهای صنفی معلمان که دهم اردیبهشت ماه همان سال بازداشت شدند، همچنان در زندان حبس شده‌اند.

نیروهای امنیتی معلمان را به دلیل دیدار با سیسیل کوهلر و ژاک پاریس، دو عضو اتحادیه معلمان فرانسه به «ارتباط با نیروی خارجی به‌ قصد براندازی» متهم کرده‌اند و صدا و سیما جمهوری اسلامی نیز به تازگی یک فیلم از اعترافات اجباری این دو عضو اتحادیه معلمان فرانسه منتشر کرده است.

در این ویدئو از رسول بداقی و شعبان محمدی دو عضو تشکل‌های صنفی معلمان و رضا شهابی، حسن سعیدی و داوود رضوی، سه عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نام برده و تصاویری از حضور آن‌ها و برخی دیگر از فعالان صنفی و مدافعان حقوق کارگران در تجمعات صنفی و همچنین دیدار با سیسل کوهلر و ژاک پاریس نمایش داده می‌شود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در یک بیانیه که به فاصله کوتاهی پس از پخش این فیلم منتشر شد، «با قاطعیت تمام نشر اکاذیب توسط نهادهای حکومتی و اعتراف گیری اجباری و تحت تهدید و شکنجه» را محکوم کرد و فیلم پخش شده در تلویزیون جمهوری اسلامی را «سناریو سوخته» و «نخ‌نما» خواند که «با مقاومت درخشان فعالین کارگری و معلمی ایران بطور کامل بی اثر شد و به روشنی ماهیت سرکوب گرانه موج بازداشت و پرونده سازیهای کذایی صورت گرفته را روشن نمود».

این سندیکا سناریو سوخته نهادهای امنیتی را «بهانه‌ای بر به اسارت بردن فعالان تشکیلات کارگری» توصیف کرد که با هدف تضعیف «هم‌گرایی و هم‌افزایی کارگران و معلمان» به کار گرفته شده است و خواستار آزادی فوری و بدون قید شرط تمامی معلمان، کارگران و مدافعان حقوق کارگران بازداشت شده، شد.

آموزش بین الملل نیز در واکنش به این سناریو امنیتی «ترفند بی‌رحمانه مقامات ایرانی برای اعتراف اجباری از دو فعال اتحادیه‌ای فرانسوی که به‌عنوان «گروگان‌های دولتی» در اسارت هستند» را به شدت محکوم کرد.

نیروهای امنیتی ایران از آغاز خیزش جاری که برای سومین هفته همچنان ادامه دارد شماری دیگر از اعضای تشکل‌های صنفی معلمان را در نقاط مختلف بازداشت کرده‌اند.

لیلا عباسی، جعفر ولدخانی، خبات مظفری، حمید رحیمی، افسانه ربیعی، محمدکرم زمانی، محمد عارف جهانگیری و شهرام آزموده از جمله معلمانی هستند که در سه هفته اخیر بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.