ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی: آزمایش‌ موشکی حمله به جنوب با سلاح هسته‌ای را شبیه‌سازی کردیم

کره شمالی اعلام کرد که پس از رزمایش‌های دریایی بزرگ کره جنوبی و آمریکا، آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور به‌عنوان هشدار به‌منظور شبیه‌سازی شلیک تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی به سمت جنوب طراحی شده بود.

مقامات سئول و توکیو گفتند که کره شمالی بامداد روز گذشته یکشنبه ۱۷ مهر / ۹ اکتبر دو موشک بالستیک شلیک کرد که هفتمین پرتاب از این نوع از ۲۵ سپتامبر گذشته تاکنون بود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد، موشک بالستیک میان برد کره شمالی که به تازگی شلیک شد و از فراز ژاپن گذشت، موشکی است که به تازگی ساخته شده و هدف شلیک این موشک، دادن هشدار قوی‌تر و واضح‌تر به دشمنان این کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA)، رهبر کیم جونگ اون تمرینات واحدهای تاکتیکی هسته‌ای را طی دو هفته گذشته هدایت کرده که شامل موشک‌های بالستیک با کلاهک‌های هسته‌ای می‌شد. کیم جونگ اون گفت این آزمایش‌ها قرار است پیام قوی بازدارندگی جنگ باشد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی افزود، این آزمایش‌ها، حمله به تأسیسات فرماندهی نظامی، بنادر اصلی و فرودگاه‌های جنوب را شبیه‌سازی کردند.

این خبرگزاری نوشت:

«اثربخشی و قابلیت عملیاتی نیروی رزمی هسته‌ای ما به‌طور کامل نشان داده شد. این نیرو کاملاً آماده است تا اهداف را در هر زمان و مکانی هدف قرار دهد و نابود کند.»

خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون افزود:

«با وجود این‌که دشمن همچنان درباره گفت‌وگو و مذاکره صحبت می‌کند، اما ما نه چیزی برای گفت‌وگو داریم و نه نیازی به انجام آن احساس می‌کنیم.»

به‌گفته خبرگزاری دولتی کره شمالی حزب حاکم کارگران کره شمالی تصمیم گرفت این رزمایش را به‌عنوان پاسخی اجتناب‌ناپذیر به بسیج نیروهای دریایی آمریکا و کره جنوبی در مقیاس وسیع، از جمله یک ناو هواپیمابر و یک زیردریایی هسته‌ای، برگزار کند.

ایالات متحده و کره جنوبی جمعه گذشته مانور دریایی مشترکی را با حضور یک ناو هواپیمابر آمریکایی برگزار کردند. این رزمایش مشترک یک روز پس از آن انجام شد که کره جنوبی در واکنش به پرواز ۱۲ هواپیمای جنگی کره شمالی در نزدیکی مرز دو کشور، ۳۰ جنگنده خود را به پرواز درآورد. این اقدام کره جنوبی ساعاتی پس از آن انجام شد که کره شمالی در دور جدید آزمایش‌های موشکی خود بامداد پنج‌شنبه ۱۴ مهر / ۶ اکتبر دو موشک بالستیک به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.

در مانور دریایی مشترکی روز جمعه، ناو آمریکایی رونالد ریگان و گروه ضربتی آن شرکت داشتند. پیش از آن نیز نیروهای دریایی کره جنوبی، ژاپن و آمریکا رزمایش مشترکی را انجام داده بودند.

پس از بیانیه امروز دوشنبه ۱۸ مهر / ۱۰ اکتبر کره شمالی درباره آزمایش‌های موشکی خود، دفتر یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که «شناسایی دقیق شدت مسائل امنیتی در شبه‌جزیره کره و شمال شرق آسیا برای آمادگی مناسب، از اهمیت برخوردار است.»

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن نیز  به‌طور جداگانه پرتاب‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ را محکوم کرد و متعهد شد که برای «خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد» تلاش کند.

کیشیدا در پاسخ به پرسشی درباره اعلام کره شمالی در روز دوشنبه به خبرنگاران گفت:

«این سلسله [پرتاب‌های] موشک‌های بالستیک و اقدامات تحریک‌آمیز مختلف، نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و به‌هیچ وجه قابل قبول نیست.»

مقامات کره جنوبی و ایالات متحده می‌گویند نشانه‌هایی وجود دارد که کره شمالی می‌تواند به‌زودی سلاح هسته‌ای جدیدی را در تونل‌های زیرزمینی سایت آزمایش هسته‌ای «پونگی ـ ری» که به‌طور رسمی در سال ۲۰۱۸ بسته شد، آزمایش کند.

تحلیلگران می‌گویند قرار دادن کلاهک‌های کوچک بر روی موشک‌های کوتاه برد می‌تواند نشان‌دهنده تغییر خطرناکی در برنامه‌های کره شمالی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باشد.

در روز سه‌شنبه ۱۲ مهر / ۴ اکتبر، کره شمالی یک موشک بالستیک با بردی دورتر از همیشه را آزمایش کرد و برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ موشک بالستیک میان‌برد جدید (IRBM) را بر فراز ژاپن پرتاب کرد.

تحلیلگران تأیید کردند که تصاویر منتشرشده توسط رسانه‌های دولتی موشک بالستیک میان‌برد جدید (IRBM)  را نشان می‌دهند که پیش از این دیده نشده بود.

در میان موشک‌های دیگر موجود در تصاویر، موشک‌های بالستیک کوتاه برد (SRBMs) شامل انواع موشک‌های KN-25 و KN-25 با محموله سنگین ۲,۵ تن و همچنین یک موشک پرتاب چندگانه ۳۰۰ میلی‌متری 09KN- از سامانه MLRS بود.

این عکس‌ها به‌طور مشخص آزمایش موشک دریایی KN-23 را نشان می‌دهد که برای پرتاب توسط زیردریایی طراحی شده است. این موشک سال گذشته در آزمایشی در اقیانوس به‌نمایش گذاشته شد، اما این بار آزمایش به‌گونه‌ای انجام شد که پرتاب این موشک از آن‌چه رسانه‌های دولتی آن را «سیلوی زیر مخزن» می‌نامند، شبیه‌سازی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.