ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو کره در نزدیکی مرز دریایی‌شان به سمت یکدیگر تیر هشدار شلیک کردند

در سواحل غربی کره، دو همسایه شمالی و جنوبی به سمت یگدیگر تیر هشدار شلیک کرده‌اند. این رویداد در میانه تنش‌های هردم فزاینده میان دو کشور رخ داد. تنشی که برای کره‌شمالی ناشی از برگزاری رزمایش مشترک سئول و واشنگتن است و برای کره جنوبی افزایش شمار آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ.

کره شمالی و جنوبی در مرز دریایی سواحل غربی‌شان به سمت یکدیگر تیر هشدار رد و بدل کردند و هر کدام دیگری را به نقض مرزهای دریایی خود در بحبوحه تشدید تنش‌ها بر سر آزمایش‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ متهم کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) اعلام کرد که برای عقب راندن یک کشتی تجاری کره شمالی که حدود ساعت ۳:۴۰ صبح روز دوشنبه به وقت محلی از خط مرزی شمالی (NLL) عبور کرده بود، به آن‌ها هشدار داد.

ارتش کره شمالی هم اعلام کرد که ۱۰ گلوله اخطار به سمت آب‌های سرزمینی کره‌جنوبی شلیک کرده است. کره شمالی می‌گوید آن‌ها به سرعت «تحرکات دشمن» را رصد کردند و به آن واکنش نشان دادند. پیونگ یانگ یک کشتی نیروی دریایی کره جنوبی را متهم کرد که به بهانه عقب راندن یک کشتی ناشناس وارد آب‌های کره شمالی شده است.

ارتش خلق کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی KCNA منتشر شد، گفت: «ما دستور اقدامات متقابل اولیه را برای بیرون راندن کشتی جنگی دشمن با شلیک ۱۰ گلوله راکت‌اندازهای متعدد در نزدیکی آب‌هایی که حرکت دشمن رخ داد، صادر کردیم.»

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی هم گفت شلیک توپخانه‌ای کره شمالی توافق بین دو کره در سال ۲۰۱۸ در مورد کاهش خصومت‌های نظامی را نقض کرده و ثبات در شبه جزیره کره را تضعیف می‌کند. این ستاد اعلام کرد که گلوله‌های هشدار کره شمالی در آب‌های کره جنوبی فرود نیامده است، اما آن‌ها به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

هنوز هیچ گزارشی از درگیری مستقیم نظامی گزارش نشده است. مرزهای دریایی در سواحل غربی شبه جزیره کره، محل مناقشه و یکی از دلایل بروز خصومت‌های طولانی مدت بین دو کشور است. این نقطه صحنه چندین درگیری و خشونت‌های خونین دریایی بین کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر بوده است، از جمله گلوله‌باران جزیره‌ای در کره جنوبی توسط کره شمالی و شلیک اژدر به یک کشتی نیروی دریایی کره جنوبی که منجر به کشته شدن ۵۰ نفر در سال ۲۰۱۰ شد.

آخرین تبادل آتش میان دو کشور هرچند با گلوله‌های هشدار صورت گرفت ولی این رویداد در بحبوحه تنش بر سر آزمایش‌های تسلیحاتی پرشمار کره شمالی در سال جاری رخ داد.

در هفته‌های اخیر، کره شمالی در اعتراض به فعالیت‌های نظامی همسایه جنوبی خود، چندین بار موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و صدها گلوله توپ را به سمت سواحل شرقی و غربی شلیک کرده است.

سربازان کره جنوبی هفته گذشته رزمایش دفاعی سالانه خود را آغاز کردند که تا ۲۸ اکتبر ادامه دارد. آمریکا به عنوان مشارکت‌کننده در این رزمایش نظامی قرار است مانورهای هماهنگ‌گننده برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی را با همسایه جنوبی انجام دهد.

سئول و واشنگتن همچنین قرار است هفته آینده مانورهای مشترک نیروی هوایی را با حضور حدود ۲۴۰ هواپیمای جنگی، از جمله جنگنده‌های اف۳۵ برگزار کنند. ارتش کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که هدف از این رزمایش سنجش قابلیت‌های عملیات مشترک دو کشور و بهبود آمادگی رزمی است.

پیونگ یانگ با عصبانیت به این رزمایش‌ها واکنش نشان داده، آنها را تحریک‌آمیز خوانده و تهدید به اقدامات متقابل کرده است. کره جنوبی و آمریکا می‌گویند رزمایش‌های مشترکشان دفاعی است و با هدف بازدارندگی کره شمالی انجام می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.