ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باقی‌مانده ساختمان متروپل آبادان بار دیگر فروریخت

آبادان بار دیگر صحنه خاک و خون شد. پنج ماه پس از ریزش ساختمان متروپل آبادان بار دیگر باقی‌مانده این ساختمان فروریخت و چندین نفر کشته و مجروح شدند. گفته می‌شود مردم آبادان دست به اعتراض زده‌اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گزارش داد که بخش عظیمی از باقی‌مانده ساختمان متروپل آبادان (سمت خیابان سعدی) ظهر امروز چهارشنبه ۴ آبان فروریخت و مأموران امدادی و خدمات‌رسانی به محل اعزام شدند.

این خبرگزاری نوشته است از شمار افراد زیر آوار مانده اطلاعی در دست نیست.

در شبکه‌های اجتماعی گفته شده که جسد یک زن که در حال عبور از آن محل بود از درون خودرو بیرون کشیده شده است. مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان نیز گفته است که جسد یک نفر پس از خارج‌سازی تحویل فوریت‌های پزشکی آبادان شد.

همچنین براساس گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مردم آبادان درحال تجمع در خیابان امیری محل ساختمان متروپل هستند و نیروهای امنیتی به این محل اعزام شده‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

پیش از این برخی از صاحب‌نظران واگذاری تخریب متروپل به «افراد ناوارد» را فاجعه‌بار دانسته بودند.

ساختمان متروپل آبادان دوم خرداد امسال فروریخت و براساس آمار رسمی ۴۳ نفر کشته و ۳۷ نفر مصدوم شدند.

باقی‌مانده این ساختمان یک بار نیز در ۲۳ شهریور سال جاری زمانی که کارگران در حال کار برای سبک کردن سازه این ساختمان بودند، فرو ریخت و به‌گفته مقام‌های امدادی و رسانه‌ها چند نفر مجروح شدند و یک کارگر زیر آوار ماند.

تخریب باقی‌مانده ساختمان متروپل آبادان به قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران سپرده شده است. محمد دلفی، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، ۲۰ تیرماه امسال از پیش‌پرداخت ۱۰ میلیارد تومانی قرارداد تخریب بقایای ساختمان متروپل آبادان به قرارگاه خاتم‌الانبیا خبر داده بود.

در همین حال امروز چهارشنبه ۴ آبان، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان اعلام کرد که رأی پرونده متروپل در دادگاه تجدید نظر تأیید شد. دهقانی گفت رأی این پرونده به‌زودی به اجرای احکام کیفری ارسال خواهد شد.

به‌گفته رئیس کل دادگستری خوزستان «هزینه‌های دادرسی بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در مرحله بدوی و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان در مرحله تجدید نظر بود که این مبلغ از خانواده جان‌باختگان حادثه ساختمان متروپل آبادان اخذ نشد».

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه ۸ شهریور از صدور احکام پرونده حادثه متروپل خبر داد و گفت:

«عبدالحسین عبدالباقی به میزان ۷۵ درصد در حادثه متروپل مقصر شناخته شده است.»

عبدالحسین عبدالباقی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره هلدینگ عبدالباقی و مالک ساختمان متروپل آبادان بود. پس از فروریختن ساختمان متروپل آبادان ابتدا خبر بازداشت او منتشر شد اما بعداً جنازه غیرقابل تشخیصی با اسناد هویتی به او نسبت داده شد که پزشکی قانونی هویت جنازه را تأیید نکرد. در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ویدیوئی از دفتر او منتشر شد که نشان می‌داد دفتر او صحیح و سالم است. پیش‌تر رسانه‌ها اعلام کرده بودند که او هنگام فروریختن ساختمان در دفترش حضور داشته است.

مسعود ستایشی گفته بود:

«در این پرونده با بررسی و تحقیق صورت گرفته ۲۱ نفر تفهیم اتهام شدند و اتهام آقایان قتل غیرعمدی ۴۷ نفر و مصدومیت شبه‌عمد ۱۳ نفر بوده است که میزان تقصیر افراد مشخص شده است و مطابق دادرسی کیفری پرونده تشکیل شده است.»

او بدون اشاره به نام متهمان پرونده افزوده بود:

«به میزان تقصیر هرکدام از متهمان رأی صادر شده است که متهم به پرداخت دیه زن مسلمان به اولیای دم، پرداخت دیه کامل مرد مسلمان به اولیای دم به ۳۶ نفر مرد، سه سال حبس تعزیری درجه پنج با احتساب ایام بازداشت، انتشار رأی محکومیت از رسانه ملی، دو سال انفصال از خدمت، منع اشتغال در حرفه مهندسی ساختمان، لغو پروانه اشتغال و محرومیت از حضور در سازمان نظام مهندسی شده‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.