ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات هوایی اسرائیل به مواضع سپاه قدس در سوریه: دو سرباز کشته و سه نفر زخمی شدند

رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند که حمله به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص در مرکز سوریه انجام شد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، نیروهای وابسته به سپاه قدس هدف قرار گرفته‌اند. اسرائیل به ندرت انجام چنین عملیات‌هایی را تأیید کرده است.

رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند که حملات هوایی اسرائیل در استان حمص در مرکز سوریه دو سرباز سوری را کشته و سه نفر را زخمی کرده است.

خبرگزاری دولتی سانا روز یکشنبه اعلام کرد پدافند هوایی سوریه به «هدف‌های متخاصم بر فراز استان حمص» پاسخ داد و «چند مورد از آنها» را رهگیری کرد.

الجزیره به نقل از یک منبع نظامی نوشت که این حمله به پایگاه هوایی الشعیرات انجام شد و تلفات و خساراتی برجای گذاشت. تلویزیون دولتی سوریه تصاویری را پخش کرد که نشان می‌دهد پدافند هوایی موشک‌های اسرائیلی را رهگیری می‌کنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، گفت که پس از اصابت چهار موشک اسرائیلی به پایگاه هوایی شعیرات در حمص، صدای انفجارهای قوی شنیده شده است. این گروه گفته است که هدف حمله موشکی اسرائیل، مواضع نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت سپاه قدس ایران در سوریه بود.

پیش از حمله به این پایگاه در سوریه، گزارش‌هایی درباره پرواز جنگنده‌های ارتش اسرائیل بر فراز آسمان لبنان منتشر شده بود. اسرائیل معمولا از حریم هوایی لبنان برای حمله به سوریه استفاده می‌کند.

اسرائیل در سال‌های اخیر صدها حمله به اهدافی در بخش‌های تحت کنترل دولت سوریه انجام داده است، اما به ندرت چنین عملیاتی را تأیید یا در مورد آن اطلاعات رسمی منتشر کرده است.

با این حال اسرائیل اذعان کرده است که پایگاه‌های گروه‌های مسلح متحد ایران مانند حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‌دهد. مقام‌های اسرائیل همچنین بارها گفته‌اند که مانع انتقال تسلیحات و موشک از طریق سوریه به لبنان خواهند شد و ایجاد پایگاه دائمی نظامی سپاه قدس در همسایگی‌شان را تحمل نخواهند کرد.

روز سه‌شنبه هفته گذشته هم حملات هوایی در شرق سوریه در امتداد مرز با عراق، نیروهای شبه‌نظامی وابسته به سپاه قدس را هدف قرار داد و تلفاتی به همراه داشت. دو نفر از نیروهای شبه‌نظامی عراقی به رویترز گفته‌اند که در جریان حمله هفته گذشته تعدادی از اتباع ایرانی هم کشته شده‌اند. آمریکا بلافاصله پس از این حمله گفت که در انجام آن نقشی ندارد. بعدتر مقام‌های جمهوری اسلامی، اسرائیل را به حمله پهپادی در این منطقه متهم کردند و گفتند کاروان سوخت ارسالی ایران به لبنان هدف قرار گرفته است. محموله‌ای که ارزش آن ۳۵۰ میلیون دلار توصیف شده است.

حمله اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق و مقرهای نظامی نزدیک آن در خارج از پایتخت سوریه در روز ۱۷ سپتامبر هم به کشته شدن پنج نیروی نظامی منجر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.