ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از لبنان به اسرائیل حمله موشکی شد

در روزهای اخیر درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها به اورشلیم (بیت‌المقدس) و نوار غزه محدود می‌شد؛ اکنون اما پای لبنان نیز به میان آمده است. جایی که حزب‌الله طرفدار ایران نیروی نظامی رسمی دارد.

اسرائیل پنج‌شنبه ۱۷ فروردین / ۶ آوریل با موشک از لبنان مورد حمله موشکی قرار گرفت.

منطقه الجلیل غربی در اسرائیل هدف این حمله موشکی بود و شبکه الجزیره از زخمی شدن یک اسرائیلی خبر داد. رسانه‌های اسرائیلی گفتند دو نفر در جریان این حمله مجروح شدند.

در پی این حمله، در مناطقی از اسرائیل در نزدیکی مرز با لبنان آژیر هشدار به صدا در آمد و ارتش اسرائیل از ساکنان این مناطق خواست وارد پناهگاه‌ها شوند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ۱۵ موشک از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شده است. توپخانه اسرائیل نیز دو منطقه القلیله و زبقین در جنوب لبنان را با چندین خمپاره هدف حمله قرار داد.

این حملات پس از یورش گسترده نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی و بازداشت بسیاری از فلسطینی‌ها انجام شد.

اسرائیل و لبنان رسماً در وضعیت جنگی قرار دارند و تنش‌ در مرزها، به‌ویژه با حزب‌الله، شبه‌نظامیان شیعه متحد ایران، ادامه دارد.

بامداد پنج‌شنبه، شبه‌نظامیان فلسطینی نیز از نوار غزه به سمت خاک اسرائیل موشک شلیک کردند. ارتش اسرائیل گفت هفت موشک را در هوا منفجر کرده است.

شامگاه چهارشنبه درگیری‌ها دوباره در کوه معبد در اورشلیم (بیت‌المقدس) آغاز شد. به‌گفته پلیس اسرائیل، گروه‌هایی از جوانان فلسطینی با پرتاب ترقه و سنگ به سمت مأموران پلیس سعی در سنگرگیری در مسجدالاقصی داشتند.

ادامه حملات موشکی متقابل نگرانی از شعله‌ور شدن دوباره تنش‌ها در خاورمیانه را افزایش داده است. این درگیری‌ها با روی کار آمدن دولت راست افراطی در اسرائیل شدت گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.