ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع معلمان در چند شهر؛ در تهران تعدادی از معلمان بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شدند

حکومت یک روز پیش از برگزاری تجمع سراسری معلمان، محمد حبیبی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان را بازداشت کرد اما معلمان پنجشنبه ۱۷ فروردین در چند شهر تجمع کردند. معلمان در کنار طرح مطالبات صنفی خود فریاد زدند: معلم زندانی آراد باید گردد، محمد حبیبی آزاد باید گردد.

روز پنجشنبه ۱۷ فروردین معلمان در چند شهر از جمله کرج، نیشابور، ملایر، همدان، کرمانشاه، اهواز، ارومیه و رباط کریم به خیابان آمدند و مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند. تجمع‌ها با فراخوان قبلی صورت گرفت و حضور ماموران امنیتی و انتظامی در محل‌های اعلام شده – بویژه در کرج و تهران - سنگین بود.

خواست اصلی معلمان اجرای قانون رتبه بندی است. معلمان در اعتراض به اجرا نشدن رتبه‌بندی روز ۸ فروردین نیز در چند شهر تجمع کردند.

«گروه پیگیری مطالبات فرهنگیان استان تهران» روز سیزده فروردین با انتشار گزارش پیگیری اقدامات مسیولان در قبال مطالبات معلمان اعلام کرد معلمان از تحقیر و آزار معلمان و بی اعتنایی حکومت به خواست‌هایشان آزرده و خشمگین‌اند و در صورتی که دولت اقدامی نکند در ادامه تحصن سه روزه در مدارس در مدارس پنجشنبه ۱۷ فروردین مقابل اداره‌های آموزش و پرورش تجمع خواهند کرد.

یک روز پیش از برگزاری تجمع، ماموران امنیتی محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران را با خشونت بازداشت و با ضرب و شتم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

روز پنجشنبه نیز ماموران امنیتی مانع تجمع معلمان تهران مقابل وزارت آموزش و پرورش شدند تعدادی از معلمان را پس از ضرب و شتم باداشت کردند.

یک معلم درباه تجمع معلمان در کرج مقابل آموزش و پرورش کرج نوشته است: «ما امروز جلوی اداره کل البرز جمع شدیم ولی کلی نیروی امنیتی در آنجا حضور داشت بنابراین اجازه جمع شدن را ندادند و کلی هم به معلمان توهین کردند. آن‌ها حتی اجازه ایستادن در گوشه و کنار خیابان را هم ندادند و به راحتی به معلمان توهین می‌کردند و ما را هل می‌دادند.»

یک معلم بازنشسته که در تجمع معلمان کرمانشاه شرکت کرده بود درباره ترکیب نیروهای سرکوب و خبرچین‌ها نوشته است:

«امروز ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ راس ساعت ده صبح طبق فراخوان شورای صنفی برای تجمع به سمت اداره‌ی آموزش و پرورش رفتیم. طبق معمولِ همیشه، از هر سه طرف ورودی‌های اداره و همچنین پارک معلم، نیروی انتظامی کاملا مسلح و به حالت آماده باش ایستاده بودند و این جدای از حضور لباس‌ شخصی‌های همیشگی بود. حتی پسر بچه‌ی هفده ساله‌ای را دیدیم که گوشه‌ای ایستاده بود و تلفنش که زنگ زد به جناب سرهنگ آن طرف خط سلام کرد و گزارش رائه داد.»

تجمع معلمان در نیشابور، ملایر، رباط کریم و کرمانشاه پرشمار بود. در اغلب تجمع‌ها زنان آغازکننده سردادن شعار بودند. در رباط کریم یک معلم زن از بالکن عمارت مطالبات معلمان را پشت بلندگو اعلام کرد. در ارومیه فهرست مطالبات توسط یک معلم زن قرایت شد.

در اهواز معلمان در اعتراض به آیین‌نامه رتبه‌بندی، مسموم سازی دانش‌آموزان و اطلاعیه آموزش و پرورش درباره برخورد با دانش‌آموزان «بی حجاب»، مقابل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تجمع کردند.

دو معلم زن بر روی پلاکاردهایی که در دست داشتند از مبارزه و اعتراض دانش آموزان حمایت کردند. در یک پلاکارد هم نوشته شده بود: «سکوت شما یعنی حمایت از ظلم».

دو معلم زن مقابل اداره آموزش و پرورش اهواز

در سنندج، یک معلم به نام فریبا زندکریمی شبانگاه چهارشنبه ۱۶ فروردین پس از احضار به اداره اطلاعات دستگیر شد.

برخی شعارهای معلمان در تجمع‌های پنجشنبه ۱۷ فروردین:
معلم داد بزن حقتو فریاد بزن
معلم زندانی آزاد باید گردد
محمد حبیبی آزاد باید گردد
مسئول بی‌کفایت نمی‌خوایم، نمی‌خوایم
قانون همسان سازی اجرا باید گردد
معلم به پا خیز برای رفع تبعیض

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.