ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان به دلیل بیماری مجبور به توقف کارزار انتخاباتی خود شد

اردوغان حدود سه روز است که در بستر بیماری است و در مجامع عمومی ظاهر نشده است. رقیب انتخاباتی او حمایت ضمنی حزب دموکراتیک خلق‌ها را جلب کرده است و این می‌تواند به ضرر اردوغان تمام شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که با ویروس روده دست‌وپنجه نرم می‌کند، ۱۷ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی مجبور شد برای دومین روز متوالی، حضور در مجامع عمومی را لغو کند.

اردوغان ۶۹ ساله حتی در افتتاح نیروگاه آق‌قویو در استان جنوبی مرسین که توسط کنسرن روسی «روس‌اتم» ساخته شده است و یکی از مهم‌ترین رویدادهای این هفته بود حاضر نشد و در این مراسم که ظهر امروز پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت / ۲۸ آوریل برگزار شد از طریق ویدئو شرکت کرد.  

فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، شامگاه چهارشنبه پس از اعلام لغو دو سفر اردوغان که قرار بود روز پنج‌شنبه برگزار شود، شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این‌که اردوغان دچار حمله قلبی شده است را قاطعانه رد کرد.

اردوغان شامگاه سه‌شنبه گذشته پس از سه حضور عمومی در سه شهر مختلف قرار بود مصاحبه طولانی با دو شبکه تلویزیونی ترکیه انجام دهد. پخش این برنامه که بدون توضیح یک ساعت‌ونیم تأخیر داشت، در دقیقه دهم و در میان پرسش خبرنگار ناگهان قطع شد. در حالی که مصاحبه‌کننده از روی صندلی بلند شده بود، صدای ناشناسی پیش از قطع برنامه از پشت دوربین گفت: «اوه وای». اردوغان یک ربع بعد رنگ‌پریده دوباره روی آنتن ظاهر شد و توضیح داد که «آنفولانزای معده» گرفته است. او صبح روز بعد در توئیتی اعلام کرد که «امروز به توصیه پزشکان در خانه استراحت خواهد کرد» و سه سفر برنامه‌ریزی شده به آناتولی مرکزی را لغو کرده است.

رقیب اصلی او، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری خلق در رأس ائتلافی که شش حزب مخالف را گرد هم آورده است، از حمایت ضمنی حزب دموکراتیک خلق‌ها، حزب حامی کردها برخوردار شده است. از حزب دموکراتیک خلق‌ها که سومین حزب قدرتمند ترکیه محسوب می‌شود به‌عنوان عامل تعیین‌کننده انتخابات پیش رو یاد می‌شود زیرا شمار آراء طرفداران این حزب می‌تواند رقابت تنگاتنگ میان اردوغان و قلیچداراوغلو را به‌سود ائتلاف شش حزبی تغییر دهد.

رجب طیب اردوغان از سال ۲۰۱۱ تاکنون دو عمل جراحی روده را پشت سر گذاشته است. او اما ​​ابتلا به سرطان روده بزرگ را انکار کرده و توضیح داده بود که این عمل‌ جراحی‌ها با هدف برداشتن پولیپ‌ها انجام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.