ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیداد حوادث کار در ایران: ۱۸ کارگر معدن طلای زرمهر به علت واژگونی سرویس حمل و نقل مصدوم شدند

آمار پزشکی قانونی نشان می‌دهد که روزانه به طور متوسط بیش از پنج کارگر (۵,۲ تن) جان خود را از دست می‌دهند.

در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۱۱ خرداد، سرویس حمل و نقل کارگران معدن طلای زرمهر واقع در حوالی تربت حیدریه که حامل کارگران شبکار معدن بود در نزدیکی شهر کوچک بایگ واژگون شد. ۱۸ کارگر معدن مصدوم شدند.

حمیدرضا عیدی بخشدار بایگ از انتقال مصدومان به بیمارستانی در تربت جیدریه خبر داد. ظهر پنجشنبه سرپرست بیمارستان امام حسین تربت حیدریه گفت یکی از کارگران مصدوم در بخش جراحی اعصاب بستری است و سایر کارگران مصدوم پس از رسیدگی پزشکی از بیمارستان مرخص شده اند.

وزارت کار که متصدی نظارت بر بهداشت و ایمنی کار و مسئول ناایمنی محیط کار کارگران است تلاش دارد حوادث کار را لاپوشانی کند. اما خبرهای مربوط به حوادث کار که به رسانه‌ها راه پیدا می‌کنند و حتی آمار رسمی اعلام‌‌شده از سوی سازمان پزشکی قانونی حاکی از این‌اند که ادعای معاون وزیر کار بی‌پایه است و با هدف سرپوش گذاشتن بر آمار واقعی قربانیان حوادث کار عنوان شده است.

به گفته‌ی مسعود قادی پاشا معاون سازمان پزشکی قانونی، در سال ۱۴۰۱، ۱۹۰۰ کارگر شامل ۳۰ زن جان خود را در اثر حوادث کار از دست داده اند.

گرچه ارقام اعلام‌شده از سوی پزشکی قانونی تنها بخشی از آمار واقعی قربانیان حوادث کار را در بر می‌گیرد اما همین آمار نشان می‌دهد که روزانه به طور متوسط بیش از پنج کارگر (۵,۲ تن) جان خود را از دست می‌دهند.

به این ارقام باید شمار قربانیان غیرمستقیم حوادث کار را افزود که در اثر بیماری‌های ناشی از حرفه جان می‌بازند. و تعدادشان شش برابر قربانیان مستقیم حوادث کار است.

برغم لاپوشانی شرایط واقعی بهداشت و ایمنی محیط کار توسط حکومت اسلامی، سال ۱۳۹۶ در پی اطلاع‌رسانی تشکل‌های مستقل کارگری ایران درباره حوادث کار، سازمان جهانی کار از حکومت ایران خواست درباره کاربست مقاوله‌نامه ایمنی محیط کار به این نهاد گزارش دهد و اعلام کند چه اقداماتی برای کاهش حوادث کار انجام داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.