ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوثی‌های یمن: تهدید و آزار بهائیان

حوثی‌های یمن که تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار دارند، ۱۷ تن از شهروندان بهایی را با حمله مسلحانه به یک گردهمایی ربوده و خانواده‌هایشان را در بی‌خبری نگه داشته‌اند.

شورشیان حوثی که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند روز شنبه ۱۰ ژوئن/۲۰ خرداد درخواست گروه‌های حقوق بشری یمن را برای آزادی ۱۷ شهروند بهایی رد کردند.

از محل نگهداری این شهروندان اطلاعی در دست نیست. حوثی‌ها درخواست بستگان و اعضای جامعه بهایی را برای ملاقات با آن‌ها یا حداقل افشای محل نگهداری آن‌ها نادیده می‌گیرند. شورشیان این گروه که در حال حاضر صنعا و بخش گسترده‌ای از یمن را تحت کنترل خود دارند، در هفته‌های گذشته نفرت‌پراکنی علیه بهائیان را هم افزایش داده و آن‌ها را کافر و دست‌نشانده غرب خوانده‌اند.

به نوشته «عرب‌نیوز» مردان مسلح حوثی در ۲۵ مه به جلسه بهائیان در یک خانه خصوصی در صنعا که قرار بود به منظور انتخاب هیئت حاکمه ملی جامعه تشکیل شود، یورش بردند و ۱۲ مرد و ۵ زن بهایی را ربودند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل از حوثی‌ها خواسته فوراً بهاییان بازداشت شده را آزاد کنند و به اقلیت‌های مذهبی اجازه دهند آزادانه مراسم خود را اجرا کنند. سازمان ملل حوثی‌ها را به تحریک مردم محلی علیه بهاییان نیز متهم کرد.

جرمی لورنس، سخنگوی این سازمان در نشستی در ژنو گفت: «ما به مقام‌های کنونی صنعا یادآوری می‌کنیم که باید به حقوق بشر افرادی که تحت کنترل آنها زندگی می‌کنند احترام بگذارند. حقوق بشر، از جمله حق اقلیت‌ها تضمین می‌کند که به دین خود اقرار کنند و به آن عمل کنند و حق محاکمه عادلانه در برابر دادگاهی مستقل و بی‌طرف را داشته باشند.»

دفتر سازمان ملل همچنین تأیید کرد که شمس الدین شرف الدین، مفتی حوثی در سخنرانی جمعه دوم ژوئن بهائیان را «خائن» خوانده و آن‌ها را تهدید کرده که در صورت توبه نکردن اعدامشان خواهد کرد.

انجمن «مادران ربوده‌شدگان»، یک سازمان حامی مستقر در یمن که نماینده هزاران خانواده از اسیران جنگی غیرنظامی است، درخواست خود را برای آزادی بهائیان تکرار کرد و حوثی ها را به دلیل ناپدید کردن قهری آن‌ها و ممانعت از ملاقات آن‌ها با وکیل، محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما گروه حوثی را مسئول کامل جان و امنیت آنها می دانیم. از دفتر نماینده سازمان ملل و همه سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم که فوراً برای آزادی آن‌ها، کشف محل نگهداری‌شان، به‌ویژه زنان و سالم‌بازگرداندن آن‌ها به خانه‌هایشان تلاش کنند».

دیگر سازمان‌های حقوق بشری محلی و بین‌المللی از جمله جامعه جهانی بهایی (BIC) هم قبلاً نسبت به سرنوشت بهائیان زندانی و سرکوب فزاینده حوثی‌ها علیه اقلیت‌ها و مخالفان ابراز نگرانی کرده بودند.

از سوی مقابل اما در رفتاری مشابه با آن‌چه حامیان حوثی‌ها در تهران علیه اعضای جامعه بهایی اعمال می‌کنند، حوثی‌ها با تشدید حملات لفظی و نفرت‌پراکنی علیه بهائیان به درخواست‌ اطلاع‌رسانی درباره ربوده‌شدگان و آزادی آن‌ها پاسخ دادند. رسانه‌های حوثی مقالات متعددی منتشر کرده‌اند که بهائیان را به تلاش برای تضعیف اسلام و مسلمانان متهم می‌کند.

در مقاله‌ای که روز شنبه توسط نسخه حوثی خبرگزاری رسمی سبا منتشر شد، آمده است:

بهاییت مصنوع استعمار صلیبی با نام‌ها و مراحل تاریخی متعدد و همچنین یکی از تیرهای مسموم صهیونیسم و فراماسونری جهانی است.

امروز، فعالیت جدیدی در عرصه یمن ما ظاهر شده است که به عنوان بخشی از جنگی است که اصول، مفاهیم و وابستگی کامل ما به اسلام را هدف قرار می دهد. فعالیت مذهب بهایی است. این تازه وارد شیطان صفت به کشور ما نقل مکان کرد و اسلام را آشکارا و آشکارا بدنام کرد و یک جنگ فکری گمراه کننده علیه اسلام به راه انداخت.

حوثی‌ها از ابتدای جنگ داخلی در یمن بهائیان را دستگیری، حبس، بازجویی و شکنجه کرده و با تحریک عمومی به خشونت علیه آن‌ها، اموالشان را هم تصرف کرده اند. تاکنون چندین شهروند بهایی یمن از این کشور تبعید شده اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.